ancalagon Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 hei når jeg spiller counter strike, skjer det no rart... pcen vil reboote av seg selv, men for å stoppe det må jeg trykke " Escape " og så trykke "resume game" igjen. slik må jeg gjøre et par ganger for at det ikke skal gå galt.. jeg fikk høre at det ikke var noe galt med internet, bare det at pcen min blir for varm. hva ******? ¨dette skjedde da aldri før med ME. Ettersom jeg gikk over til XP professional har det problemet plaget meg. jeg har lagt dette innlegget i forumet omtrent 3-4 ganger, men ingen vet noe som helst. når det begynner¨å bli "for varmt" øker lagg. derfor trodde jeg det var noe galt med linja mi, men ettersom dette skjer bare med counter strike, må det vere noe annet. men det er litt for vanskelig å fatte at det blir for varmt. jeg har latt døren stått åpen til altanen min, og tatt av begge sidene på kabinettet. jeg frøs, men pcen klikka uansett. viss det er til noen hjelp så består min pc av: CPU: p3 800 mhz RAM: 384 SDram skjermkort: GF3 ti500 64 mb. XP professional vet ikke hva vifta heter, hvor finner på pcen finner jeg navnet? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Tror ikke det har noe med at pc'en blir for varm... Har du hatt den så lenge er det vel noe annet.... Kanskje viften er gåen.... Men det høres egentlig ut som om du har fått Msblaster.exe... Har du innstalert sikkerhets oppgraderingene fra M$? Klikker forsatt? MsBlaster kan du ikke få om du kjører Me... :-) Lenke til kommentar
ancalagon Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Msblaster.exe er? er viften gåen? har hatt denne pcen siden '99.. Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Msblaster.exe er et virus som restarter pc'n din. Da får du en advarsel og så restarter den. Lenke til kommentar
ancalagon Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 nei jeg har ikke det viruset. det kom jo lenge etter problemet starter... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Kan vere mye som ikke stemmer, for det første så krever winpx pro mye ressuser i forhold til de andre win9x/ME. Men det første du kan gjøre er å skjekke om pc'en er full av støv, spesielt cpu og skjermkortet (GPU) Så kan det og være en oppdatering som skal til, winxp sp1, alle driverne++. Lenke til kommentar
ancalagon Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 kan godt hende den er full av støv... har ikke rensa den noen gang. men tvilr på at det skaper problemet? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jo det kan skape meget mye problemer, Gpu og cpu får ikke kjøling, krasj eller restart. Så mitt forslag er å skjekke de to komponetene, rense dem grundig for støv og dritt. Lenke til kommentar
ancalagon Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 hvordan åpner jeg kabinettet helt opp da? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Du tar og skrur opp skruene på kabinnetet... Så eventuelt visst det står en strømforsyning iveien, så skrur du vekk denne oxo... Bruk en støvsuger eller no og blås bort støv osv... Du kan evntuelt bruke qtips og fjerne støv fra strømforsyningen...ta LITT vann eller no på den...... :-) Lenke til kommentar
ancalagon Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 ok jeg har ikke lyst å drive å kødde med de greiene nedi der... har ikke no peiling på ting INNI pcen. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Da kan også ta ut minne brikke(blåse litt) og sette de inn igjen... Så de ikke kan bli et problem... Lenke til kommentar
ancalagon Skrevet 29. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2003 nå har jeg rensa og sjekket viften. den er ikke gåen... det er ikke blitt fixet... Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 har du oppdatert alle driverne? evt patcher til spillet? sjekket i cs-forum om andre har liknende problem? Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 har hatt samme prob. når man skifter bane skjer dette..eg vet ikke koffor..litt rart at det ikke skjer når du trykker på escape..pcen burde vel bli likevarm da? Lenke til kommentar
ancalagon Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 bajrne88 ja slik skjer med meg og... har du isdn da? dette skjer ikke når jeg er på lan med router og adsl... da går d plettfritt.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Husk at du må bytte alle drivere til XP-drivere, du kan ikke bruke samme skjermkortdrivere som du hadde for ME Lenke til kommentar
ancalagon Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 javel? hvor finner jeg nye da? Lenke til kommentar
titus Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Windows XP har en funksjon som gjør at systemet rebooter spontant hvis den "tror" at noe er alvorlig galt. Heldigvis er det mulig å skru av denne funksjonen - og jeg har selv opplevd at å bli kvitt uforklarlige reboots samtidig som jeg ikke har opplevd andre feil i det hele tatt. Det er altså ikke slik at systemet uansett ville crashet. Så forsøk å slå av denne funksjonen. I farten fant jeg denne siden som beskriver hvordan det gjøres: http://www.theeldergeek.com/auto_reboot_on_system_crash.htm Lenke til kommentar
ancalagon Skrevet 30. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2003 nå har jeg slått av auto reboot på min datamaskin - egenskaper - avansert - system gjennoppretting. det hjelper ikke........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå