Gå til innhold

eh... for varmt? RIIGHT....

ancalagon

Anbefalte innlegg

hei

når jeg spiller counter strike, skjer det no rart... pcen vil reboote av seg selv, men for å stoppe det må jeg trykke " Escape " og så trykke "resume game" igjen. slik må jeg gjøre et par ganger for at det ikke skal gå galt.. jeg fikk høre at det ikke var noe galt med internet, bare det at pcen min blir for varm. hva ******? ¨dette skjedde da aldri før med ME. Ettersom jeg gikk over til XP professional har det problemet plaget meg. jeg har lagt dette innlegget i forumet omtrent 3-4 ganger, men ingen vet noe som helst. når det begynner¨å bli "for varmt" øker lagg. derfor trodde jeg det var noe galt med linja mi, men ettersom dette skjer bare med counter strike, må det vere noe annet. men det er litt for vanskelig å fatte at det blir for varmt. jeg har latt døren stått åpen til altanen min, og tatt av begge sidene på kabinettet. jeg frøs, men pcen klikka uansett. viss det er til noen hjelp så består min pc av:

CPU: p3 800 mhz

RAM: 384 SDram

skjermkort: GF3 ti500 64 mb.

XP professional

vet ikke hva vifta heter, hvor finner på pcen finner jeg navnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det har noe med at pc'en blir for varm...

Har du hatt den så lenge er det vel noe annet....

Kanskje viften er gåen....

Men det høres egentlig ut som om du har fått Msblaster.exe...

Har du innstalert sikkerhets oppgraderingene fra M$?

Klikker forsatt?

MsBlaster kan du ikke få om du kjører Me...

:-)

Lenke til kommentar

Du tar og skrur opp skruene på kabinnetet...

Så eventuelt visst det står en strømforsyning iveien, så skrur du vekk denne oxo...

Bruk en støvsuger eller no og blås bort støv osv...

Du kan evntuelt bruke qtips og fjerne støv fra strømforsyningen...ta LITT vann eller no på den......

:-)

Lenke til kommentar

Windows XP har en funksjon som gjør at systemet rebooter spontant hvis den "tror" at noe er alvorlig galt.

Heldigvis er det mulig å skru av denne funksjonen - og jeg har selv opplevd at å bli kvitt uforklarlige reboots samtidig som jeg ikke har opplevd andre feil i det hele tatt. Det er altså ikke slik at systemet uansett ville crashet. Så forsøk å slå av denne funksjonen.

I farten fant jeg denne siden som beskriver hvordan det gjøres:

http://www.theeldergeek.com/auto_reboot_on_system_crash.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...