Gå til innhold

WD My Cloud og Dropbox?

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Sitter på min Macbook Air 128 GB, og pga Dropbox så har jeg ikke akkurat så allverdens mye plass igjen. Har brukt selective sync relativt mye, og har igjen et par mapper (camera uploads og bilder) som jeg har lyst til å ha lett tilgjengelig. Men dette har begynt å bli mer enn 50 GB, og det er ikke mye mer Macbooken klarer før den går tom for plass.

Har sett på mange mulige måter for å endre dette på, og en av dem er WD My Cloud. Hvordan fungerer dette over nettverket? Er jeg nødt til å installere programmet som følger med, eller dukker det opp i Finder på samme måte som om jeg hadde koblet til en ekstern harddisk med USB?

Kan jeg koble til min dropbox konto der? Den trenger ikke å ha et eget program som kjører det, leter bare etter et sted hvor jeg kan fjernlagre dropbox. F.eks at dropbox først starter å laste ned når jeg kobler meg på hjemmenettet og macbooken har funnet WD My Cloud.

Er dette mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en WD Cloud enhet, og er absolutt ikke fornøyd med denne.

Den var koblet til min MacBook Pro mid 2011 modell, og nå til min MacBook Pro 2013 modell. Men den dukker opp i finder litt når den vil, føler jeg må installere den hver gang jeg skal bruke den. Selve maskinen bråker en del med vifta.

Slik jeg har settt vil det ikke være mulig å fjernlagre din dropbox der, det er jo i stedenfor dropbox. Men dropbox er mer sømløst og fungerer en del mer problemfritt, men det tar jo opp masse plass på brukeren din.

...i en perfekt verden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...