Bytex Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Og det koster £5.99 i england, og 199,- her. Altså firedobbel pris. Men abonnerer du får du det til UK pris + litt porto. Just saying. Sparte vanvittig mye penger på å abonnere på Retro Gamer UK og PCGamer istedet for å kjøpe det på Narvesen. Betalte 700 for et årsabbonement, det er tjent inn på 4 issues. Det er noe annerledes å ha et fysisk blad i hendene syns jeg enn å surfe på ipad eller internett for alle sine nyheter. Endret 28. september 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Niuroumian Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Nintendo! Spiller for tiden pokemon X.. dvs, spiller når jeg har tid. Ti minutter her, ti minutter der. Har kommet meg helt til den store byen der alt er stengt pga strømbrudd. Spiller også litt på et spill som heter Yokai Watch 2. Minner om pokemon, men er basert på japansk mytologi. Har tatt helt av der borte, så måtte bare bestille og prøve det. Tøft battle-system og creature-catching opplegg, men det beste av alt er den "store" verdenen som man kan utforske. Består bare av et par byer, men alt er skikkelig detaljert, og man har mange gjemte steder man først får aksess til på senere tidspunkt osv. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Siden jeg så og si har runda Animal crossing New leaf så må jeg ha et nytt spill på 3ds. Etter å ha lest anmeldelsen i Nintendo magasinet så falt valget på Fantasy life. Har ikke kommet så langt på det. Jeg valgte yrket fisker for det var det jeg jobba med før jeg begynte som Matros. Hva synes du så langt? Jeg er i hovedsak en blanding av alchemist og magican. Eller rettere sagt Magican't, ifølge katten. Elsker spillet så langt. Historien er interessant, og det er utrolig mye å gjøre her. Testet ut Paladin og Woodcutter også, men bestemte meg for at de får vente til senere. Vurderer å lage en karakter bygd rundt intellektet først, så heller lage en ny senere bygd rundt styrke. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Nintendo magasinet? Kjøper det på Narvesen. Engelsk blad, heter bare Nintendo the official nintendo magazine. http://www.myfavouritemagazines.co.uk/gaming/official-nintendo-magazine-subscription/ Hehe brukte å kjøpe det av og til før. Visste ikke at Narvesen solgte det enda. Har ikke sett på mange år. Du skrev Nintendo magasinet tenkte jeg på det norske bladet som var på 90 tallet. Brukte å abonnere på det. Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Hva synes du så langt? Jeg er i hovedsak en blanding av alchemist og magican. Eller rettere sagt Magican't, ifølge katten. Elsker spillet så langt. Historien er interessant, og det er utrolig mye å gjøre her. Testet ut Paladin og Woodcutter også, men bestemte meg for at de får vente til senere. Vurderer å lage en karakter bygd rundt intellektet først, så heller lage en ny senere bygd rundt styrke. Jeg liker spillet veldig godt, startet jo som sagt som fisker. Har levla opp endel der men skifta yrke og siden det var så mange krystaller irundt på enkelte områder tok jeg hakken fatt på yrke nr 2:) Har ikke kommet så langt i story moden enda, men sånn er jeg. Skynder meg langsomt ved å gjøre alt annet en storyen. Den åpner seg automatisk da jeg roter meg lengre og lengre vekk fra byområdet. Skal vel høste noe metal og krystaller ei lita stund nå før jeg kansje prøver meg som smed. kansje lage noen våpen eller noe, selv om jeg kun får bruke dolk enda da:) Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Jeg går hovedsak som alkymist og magiker, fordi de går side om side. En ting er at jeg synes det gir mening å være alkymist og magiker, siden begge to mer eller mindre driver med det samme. Magikere bruker magi, men alkymister lager potions osv som ikke er så ulike magi. Begge har også samme stat som basis, så slipper å spre statpoints for mye. Gjør det jo likevel til en viss grad, men mest for å ikke være for elendig når jeg skifter til en annen jobb senere. Har faktisk ikke gjort noe særlig av historien ennå. Siste jeg gjorde var å finne en Doom Stone eller noe sånt. For å fortsette historien må man gjøre de tingene sommerfuglen vil (så vidt jeg har skjønt), men det er veldig mye annet å gjøre også. Alle de challenge-greiene er utenom historien, og hver klasse har sine egne challenges. Det er jo logisk at å ha flere klasser på en gang kan være lurt med tanke på challenges. Magikeren min må sloss en del, så da er det jo kjekt å også være alkymist som kan lage HP- og SP-potions. Eneste minuset jeg har funnet så langt er at jeg har en del challenges som går ut på å drepe visse fiender (gjerne med charge attack for hver av de tre elementene) (earth er healing, ikke angrep), men challengen oppdateres kun hvis jeg dreper fienden, og kun på rett måte. Om jeg f.eks må ta en fiende og banker den til den kun har ett eneste hitpoint igjen, teller det ikke hvis det er katten som drepte den. Litt kjipt, hadde foretrukket at det var nok å ta den på rett måte. Som det er nå må jeg først slippe katten løs hjemme, før jeg går ut på egenhånd og banker fiendene jeg trenger. Men det er vel derfor det kalles Challenge. Det skal jo ikke være for lett. Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg prøver å lære meg alle primar yrkene først, dvs de som sammler inn ting. For da kan jeg bare plukke med meg ressursene jeg kommer over etterhvert som jeg trasker videre. For øyeblikket er jeg tømmerhugger. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Er apprentie i alle klassene unntatt kokk, men jobber med saken. Liker at man kan gjøre ting i alle klassene uavhengig hva man er, så en tømmerhugger kan plukke med seg stein, fiske og så videre. Men misliker litt at man må være rett klasse for å levere inn challenges. Det er spesielt irriterende med tailor, blacksmith og carpenter, siden alle tre er rett ved siden av hverandre og lager ting til hverandre. Blir langt å gå for komme til guild hall og bytte hver gang man vil levere inn noe. Men på den annen side gjør jeg ferdig mange challenges og leverer dem inn samtidig, i stedet for å levere inn en og en. (og med plass til 300 ting i inventoriet er det ikke akkurat mangel på plass der.) Har også jobbet litt med historien, og har åpnet flyet til neste område. Elsker spillet så langt. Lenke til kommentar
Joffe25 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Har foreløpig bare spilt som Alchemist og har kommet så langt i storyen jeg skal til byen i ørkenen. Digger spillet så langt selv. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Kommet like langt som Joffe25. Skal ned til ørkenen jeg også. Har holdt meg til Paladin hele tiden, men ser jo at jeg kanskje burde bytte litt da jeg må gå forbi mange ting jeg ikke kan plukke med meg. Har bare ikke giddet å bytte enda Uansett et veldig koselig spill. Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Men misliker litt at man må være rett klasse for å levere inn challenges. Det er spesielt irriterende med tailor, blacksmith og carpenter, siden alle tre er rett ved siden av hverandre og lager ting til hverandre. Blir langt å gå for komme til guild hall og bytte hver gang man vil levere inn noe. Tar jo ingen tid, du trykker bare på kartet, hurtigtast til Guild office. Skifte klasse hurtigtast til Master. Så snakke levle opp på stjerner. Trykk hurtigtastene på kartet igjen og gjenta. Tar 5 minutter å gå igjennom alle klassene om du gidder. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Men misliker litt at man må være rett klasse for å levere inn challenges. Det er spesielt irriterende med tailor, blacksmith og carpenter, siden alle tre er rett ved siden av hverandre og lager ting til hverandre. Blir langt å gå for komme til guild hall og bytte hver gang man vil levere inn noe. Tar jo ingen tid, du trykker bare på kartet, hurtigtast til Guild office. Skifte klasse hurtigtast til Master. Så snakke levle opp på stjerner. Trykk hurtigtastene på kartet igjen og gjenta. Tar 5 minutter å gå igjennom alle klassene om du gidder. Og gjør man det ti ganger har man kastet bort nesten en time på å hoppe frem og tilbake. Mye bedre å gjøre det som i FFXIV, så man bytter klasse når man bytter våpen. Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Nja nå har ikke jeg åpnet alle klassene men tviler på at det tar ti timer. For oftest stikker jeg bare innom i de klassene jeg har gjort mange oppdrag på og som det da er en reel sjangse for at jeg levler opp til en ny arbeidstitel. Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Nja nå har ikke jeg åpnet alle klassene men tviler på at det tar en time å sjekke innom alle. Men for oftest stikker jeg bare innom i de klassene jeg har gjort mange oppdrag på og som det da er en reel sjangse for at jeg levler opp til en ny arbeidstitel. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Og det gjør du bare én gang i løpet av spillet? Som du selv sier tar det "bare fem minutter" å bytte mellom klassene og levere inn alt sammen. Gjør du det ti ganger er regnestykket ganske enkelt: Fem minutter pr gang * du gjør det ti ganger = femti minutter, eller nesten en time. Riktignok ikke på en dag, men over tid blir det ganske mye. Om vi sier to ganger pr dag, hver dag i to uker blir det fort ganske mye til sammen. Faktisk 48 ganger multiplisert med fem minutter hver gang? I stedet kunne vi ganske enkelt ha skiftet klasse når vi bytter utstyr og våpen. Selv om det ville tatt ett minutt pr gang (i stedet for fem) hadde vi redusert det til ti minutter i stedet for femti. Da blir det jo fort en merkbar forskjell over tid. En annen ting er at mange combat challenges krever at du er rett klasse. Jeg har for eksempel en challenge der jeg må banke en del ulver som mercenary og som magician. Selv om jeg er fisker kan jeg bruke våpen, så det er ikke noe problem å banke de ulvene. Problemet er at jeg ikke er rett klasse når jeg gjør det, så jeg må først tilbake til byen, bytte til mercenary, banke de ulvene, dra tilbake til byen, skifte til magician, og så banke de ulvene enda en gang. Det blir fort slitsomt om man fokuserer på alle klassene. Derfor har jeg så godt som droppet Paladin og Mercenary, og prøver meg heller som Hunter og Magician. To combat classes holder lenge for meg. Ikke at jeg er så interessert i combat classes. Mange har sammenlignet Fantasy Life med Animal Crossing, og det er nok mest sånn jeg spiller det. Historien er grei nok, men interesserer meg ikke noe særlig. Hele poenget med spillet for meg er challenges. Bare der er det mer enn nok å gjøre, så historien kan vente. Tar den etterhvert som jeg gidder. Btw har noen klart å kjøpe det store huset i den første byen? Snakker en Mansion. Jeg har bare tilgang på to hus (ett til 6000 og ett til 12.000), og har kjøpt det dyreste. Men hvordan får jeg åpnet det største? Via historien? Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Nei har bare kjøpt et hus. en log i den første byen. Har ikke kommet så langt i historien enda, liker å dalle og jøre oppdrag. Tenker jeg skal prøve alle klassene. Har igjen Kokk magican alkemyst paladin og Mercenary. Om jeg kommer til å gjøre alt? tja nja får se, skal spille det så lenge jeg synes det er morsomt:) Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Hehe, jeg er apprentice i alt, og adept i to eller tre klasser. Bruker Iron Armor som paladin og mercensary, og iron sword og iron claymora. Alt laget selv, og (selvsagt) Great Quality. Har også Iron Shield (great quality, så klart), men solgte tidlig skjoldet som Paladin ved en tabbe, og gadd ikke lage nytt. Dermed må jeg nok bruke bronse skjold foreløpig. Jaja, tar ikke lang tid å gå litt opp i level der. Kanskje litt bekyrmingsverdig at jeg har spilt i 31 timer og 38 minutter så langt... Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Btw noen som har prøvd Smash Bros på 3DS? Var ikke helt fornøyd med demoen, men jeg har nesten ikke spilt sånne spill før. Gikk gjennom historien i Smash Bros på Wii, men det er nok alt. Er det på 3DS noe bra? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2014 Blitt noen timer med Smash Bros nå, og kommer nok til å kjøpe det på Wii U også. Med amiibo, så klart. Men kjapt spørsmål: Hva gjør jeg egentlig for å vinne mot en "new challenger"? Sliter sykt med han aller første. Å mose ham ut av skjermen er ikke noe problem, men han kommer jo bestandig tilbake igjen? Derimot kan han glatt ta meg med ett eneste slag. Vet jeg har mye å sette meg inn, så det ikke en ragequit med det første. Ikke for godt, i alle fall. (sorry, BurgerKing kopp...) Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Kampene for å unlocke karakterer kan nok være litt vanskelige, og det er nok ingen annen mulighet enn å øve og bli bedre! Ble selv slått ut av Duck Hunt Duo og Lucina, men heldigvis dukket de opp igjen etter en ny runde med classic. Usikker på om vanskelighetsgraden på disse kampene alltid er like for alle, eller om de blir avgjort av vanskelighetsgraden på classic-mode, eller nivået på motstanderne i VS. Spiller stort sett på intenset 6, og virket som disse kampene var vanskeligere. Knallbra spill, men merker jo at det garantert vil føles bedre på Wii U. Blir dessuten distrahert av at jeg også har lyst til å spille Kid Icarus. Kommer ikke over hvor bra sistnevnte er. Holder der på å ta alle kapitlene på intensitet 9. Ekstremt frustrerende til tider, men så enormt tilfredsstillende når det endelig går! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå