Schreiber Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Jeg er en stor fan av Nintendo, men er møkk lei alt pratet i Nintendokafeen om Smash Bros, Mario, Zelda og alt det tekniske rundt konsollene. Derfor tenkte jeg å starte min egen lille Nintendokafé, der vi kan snakke om spill og ha det moro. Her kan vi diskutere alt som har med spill å gjøre, men hold det tekniske i den andre tråden. Mario, Zelda og Smash Bros kan diskuteres, men helst holdt dere på et 'casual' nivå. Vi trenger ikke flere sider om strategi på et elitenivå. Snakk heller om hvor morsomme spill er, så vi vanlige dødelige har muilghet til å henge med. Så for å starte et sted kommer Hyrule Warriors på fredag. Noen som gleder seg? Er usikker på hva jeg synes, for å være ærlig. Har ikke spilt slike spill på lenge, men det jeg spilte var ganske morsomt. Ikke at jeg husker hva det het. Mener det var noe med en demon eller noe i tittelen, og mener tittelen startet med O. Oroci? Noe sånt. Nuvel. Dragon Quest: Heroes blir også noe lignende, så mulig jeg venter til det. Eller tar Samurai Warriors på PS4 i november. Lenke til kommentar
Joffe25 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Yeah gleder meg også veldig til Hyrule Warriors. Er veldig stor fan av Dynasty Warriors, Samurai Warriors og Warriors Orochi og er en ganske stor Zelda fan siden første spillet på nes Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Hyrule Warriors kommer veldig ut fredag 26 septemeber? Gleder meg ! Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Det samme gjør Theatrythm Final Fantasy: Curtain Call. Likte det første veldig mye, og demoen til Curtain Call er svært bra. Anbefales på det sterkeste. Nå kan man faktisk spille uten stylusen også. Funker overraskende bra. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Hyrule Warriors kommer veldig ut fredag 26 septemeber? Gleder meg ! Ifølge gamer.no og Wikipedia kommer det den 19de, altså neste fredag. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Det er mulig jeg kommer til å prøve ut Hyrule Warriors, men den typen spill har tradisjonelt ikke appellert veldig sterkt til meg. Nå skal det riktignok påpekes at jeg har hatt svært få timer med feks Dynasty Warriors. "Utenpå" ser det dog veldig kult ut, men jeg veit ikke hvor mye tid jeg evt vil orke å investere i det. Bayonetta står uansett foran på listen, sammen med noen 3DS-titler jeg ikke har fått plukket opp enda (for ikke å snakke om Smash Bros, men det får jeg ta i den andre tråden ) Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Nja, litt Smash Bros er det vel lov å diskutere her. Tenkte bare denne tråden kan være mer casual, så vi som holder til her spiller spill fordi det er moro, og gir fullstendig blaffen i om spill kjører i 720p eller 1080p, 30fps eller 60fps og alt det der. Det burde strengt tatt si seg selv. Hadde vi vært så fokusert på hardware hadde vi vel ikke kjøpt den desidert dårligste hardwaren i den og forrige konsollgenerasjon. Eller spilt på håndholdt konsoll, for den saks skyld. Anyway, ser mest frem til Hyrule Warriors fordi det er Zelda. Det har mye å si for min del. En viktig ting jeg synes folk glemmer når det gjelder spill er settingen og karakterene. Grafikk, fps og alt det er en ting, men jeg tar heller et spill i en franchise jeg liker og/eller med karakterer jeg liker, enn et tilsvarende, teknisk sett bedre spill i en franchise jeg ikke liker. Er nok derfor jeg foretrekker Sonic & Sega All-Star fremfor Mario Kart. MK er nok det teknisk sett beste og helt klart mest populære, men hva hjelper det når jeg foretrekker karakterene i Sonic & Sega? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Ikke dum tråd! Bruker dere noen form for beskyttelse/cover/skin/screen protector på Wii U utstyret deres? Tenker da konsoll, gamepad, pro controller osv. Selv har jeg ingenting på noe, men lurer på om jeg kanskje bør ha det? Er jo så mye å få tak i. Tips gjerne om merker osv! Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 16. september 2014 Forfatter Del Skrevet 16. september 2014 Bruker Wii U lite selv, men har aldri brukt noe for å beskytte skjermen på verken den eller de to 3DSene. Noen flekker blir det jo her og der over tid, men det meste er enkelt å tørke bort med litt fuktig papir (fuktig, IKKE vått.) Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. september 2014 Forfatter Del Skrevet 19. september 2014 Da var Theatrythm: Final Fantasy: Curtain Call ute på 3DS. Mye er det samme som før, men det har blitt en og annen liten endring som gjør spillet mye bedre. En ting er jo så klart at det er vanvittig mange sanger nå. De gikk fra ca 40 til ca 220. Men nå har vi Quest Medley der vi må gå over et helt kart og ned i en dungeon, uten å få noe helse tilbake mellom sangene. Videre må vi nå banke bossen på slutten av medleyen, så det holder ikke å bare overleve sangen. Dette gjør at det er mye viktigere hvem man har med seg på laget og hvilke skills man bruker, noe som igjen gjør at RPG-biten er langt viktigere denne gangen. I tillegg kan vi spille Vs-battles mot AIen denne gangen. Interessant. Og så vakkert det er... Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Anbefaler Teslagrad. Kan kjøpes på eShop. Veldig morsomt og utfordrende plattform/puzzle spill. Har spilt i timesvis. Noen flere som har prøvd Teslagrad? Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 20. september 2014 Forfatter Del Skrevet 20. september 2014 (endret) Aldri hørt om det engang. Derimot kan jeg anbefale et spill kalt Sayonara UmiharaKawse på 3DS (finnes i eShop). Kort sagt er det et plattformspill der du spiller en jente med en fiskestang. Fiskestangen brukes for å komme deg frem, så du må kaste ut kroken, feste den på ting og svinge deg over stup, klatre opp steder og så videre. Ganske originalt konsept, og absolutt vellykket. Har for øvrig spilt Theatryth Final Fantasy: Curtain Call i over åtte timer allerede. Ikke verst, med tanke på at det kom ut i går. Langt flere sanger enn før, forbedret gameplay og med langt bedre RPG-biter = epic win. Men hva blir neste? Enda et Theatrythm Final Fantasy, eller kan de lage et spill basert på andre franchiser? Jeg tar gjerne et Theatrythm Dragon Quest. Endret 20. september 2014 av Schreiber Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Slang inn en lengre Hyrule Warriors first impression/review i den andre kafeen jeg. Gidder ikke crossposte hit. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Da var Fantasy Life endelig ute. Laster ned nå. Kort anmeldesle? Rollespill + Level 5 = Epic win. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Testet det ut i går. Virker som et bra spill. Mye å gjøre, pen grafikk og musikk. Startet som Paladin, men kan visst bytte Life etter hvert hvis jeg er misfornøyd. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Startet med Alchemy selv. Ja, vi kan bytte klasse etterhvert. Litt av poenget er jo at vi kan bruke skills vi har lært i en klasse når vi bytter til en annen. Dermed kan vi gå ut og sloss mot fiender som Paladin, og samtidig hente ingredienser til f.eks Alchemy. Det første jeg lærte som Alchemist var for øvrig HP Potion, så allerede der har jeg lært å lage ting jeg vet jeg får bruk for senere. Endret 26. september 2014 av Schreiber Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 And now for something completely different. Folk i den andre tråden eier ikke humor, så tar det her: https://www.youtube.com/watch?v=_z5MA4HifD4 Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Siden jeg så og si har runda Animal crossing New leaf så må jeg ha et nytt spill på 3ds. Etter å ha lest anmeldelsen i Nintendo magasinet så falt valget på Fantasy life. Har ikke kommet så langt på det. Jeg valgte yrket fisker for det var det jeg jobba med før jeg begynte som Matros. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 Nintendo magasinet? Lenke til kommentar
kero79 Skrevet 28. september 2014 Del Skrevet 28. september 2014 (endret) Nintendo magasinet? Kjøper det på Narvesen. Engelsk blad, heter bare Nintendo the official nintendo magazine. http://www.myfavouritemagazines.co.uk/gaming/official-nintendo-magazine-subscription/ Endret 28. september 2014 av kero79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå