Gå til innhold

for høy oppløsning på skjermen

mhcbil

Anbefalte innlegg

hei

har en lenovo yoga 2 pro ideapad,

har en skjermoppløsning på 3200*1800.

det som er problemet er at en del programmer til og med google chrome (firefox går fint) ikke støtter så høy oppløsning tror jeg? eller skalerer helt feil, slik at alt på skjermen blir veldig uskarpt og seendes ut som en billig såpeopera fra 80-tallet.

Jeg har gått inn på egenskaper-kompatibilitet og haket av for deaktivering av skjermskalering ved høye ppt-innstillinger. det som skjer det er at bilde blir skarpt men alt blir veldig smått, skriftype og den slags blir nesten uleselig. (funker ikke å bare zoome inn på nettleser, pga det er kun nettsiden kun blir forstørret og bruker jo andre programmer så det er ikke en løsning)

Endret av mhcbil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har samme med en 2014 x1 carbon.

Og i tillegg ikke verdens beste syn lengre. Samt problemer med skaleringen i en del legacy applikasjoner vi må bruke der jeg jobber.

Fjernet skaleringen og bruker 1600x900 istedet da det matcher den høye oppløsningen perfekt.

Prøv det.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har samme med en 2014 x1 carbon.

Og i tillegg ikke verdens beste syn lengre. Samt problemer med skaleringen i en del legacy applikasjoner vi må bruke der jeg jobber.

Fjernet skaleringen og bruker 1600x900 istedet da det matcher den høye oppløsningen perfekt.

Prøv det.

ja ikke dumt det, men kjedelig å ha så god oppløsning uten å få brukt den.

Lenke til kommentar

Vel.

Eneste som jeg ble fornøyd med.

Uber oppløsning på 14" laptop er litt meningsløst imo , din er vel litt mindre enn det også (13.3").

Mye av skylden har windows og skalerings metodene og eldre programmers støtte.

Jeg har som kun privat pc en Yoga 1 gen m/ i7 og native 1600×900 og har ikke sanvet noe høyere oppløsning , sysn 1600x900 passer 13 tommere perfekt når man bruker windows.

X1 dockes til 2 stk 24" med 1920x1080 displayer på jobben.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Vel.

Eneste som jeg ble fornøyd med.

Uber oppløsning på 14" laptop er litt meningsløst imo , din er vel litt mindre enn det også (13.3").

Mye av skylden har windows og skalerings metodene og eldre programmers støtte.

Jeg har som kun privat pc en Yoga 1 gen m/ i7 og native 1600×900 og har ikke sanvet noe høyere oppløsning , sysn 1600x900 passer 13 tommere perfekt når man bruker windows.

X1 dockes til 2 stk 24" med 1920x1080 displayer på jobben.

Får vel kanskje begynne å bruke lavere oppløsning da, med mindre jeg finner en annen løsning på det, takk for svar forresten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...