Gå til innhold

Galaxy Alpha

Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

Bare ikke forvent gode videoopptak. Det klarer den ikke. Det hakker og er så overskarpt at det ikke ser så bra ut. Min gamle HTC One M7 er overlegen på video. 4K har jeg ingen behov for, så det er ikke noe jeg anser som et stort pluss uansett.

Du har ikke behov for 4K nei, men er ofte 4K er en god ting. Eksempelvis om man skal etterbehandle klippet i feks Adobe Premiere \ After Effects eller andre videoprogrammer, så man enkelt stablisere bildet, uten at man mister noe kvalitet. eller bare zoome inn 4x feks.

Men ellers, skal vel Alphaen ha videostablisator på 1080p opptakene.. har ikke fått testet noe særlig enda .. =)

men som de fleste andre her, så er jeg veldig fornøyd med min Alpha. gikk fra en Nexus 5.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Hm, den så jo ikke ut til å bygge altfor mye utover, føles den fortsatt slank og fin ut å hånda?

Edit: Hvor kjøpte du det Extended battery kit-et, var vist ikke lagervare hos så mange i Norge så det ut som

Syntes også batteritiden er dårligere enn hva jeg er vandt med, tenkte prøve legge inn en custom rom da det normalt har gitt meg bedre batteri på andre telefoner, men syntes ikke utvalget av custom rom var helt på topp til denne modellen heller, så får vel kanskje prøve batteri kit jeg også.

Noen som kjører en custom rom på Alpha her?

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Måtte avbestille på expansys.no forhåndsbestilt i nov 2014.

Ble bare rot med Visa belastning.

Jeg bestilte på mytrendyphone.no søn 1.2 betalte med PayPal og den lå i postkassen idag.

Det bygger veldig lite opp. Kanskje 1mm. Føles flott fremdeles.

Merker mest den ekstra vekten. Men sikkert bare fordi det enda er uvant.

Anbefales.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Mytrendyphone imponerer nok en gang med godt utvalg.

Takk syar2003, da ble det batteri kit på meg også :)

Godt valg , da er Alphaen antagelig mere på linje med z3 compact.

Jeg har dog aldri måtte lade før dagens slutt , men greit med 640mAh mere uansett og et ekstra batteri.

Så kan man igjen navigere med Google mars gps batterisluket på storbytur uten å gå tom, da man har det gamle batteriet som reserve.

Dreit meg ut i fjor sommer lurkene rundt i København med S4 når jeg startet Google maps med 30% igjen på batteriet.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg får to døgn / 4-5 timer skjermtid ut av Alphaen per i dag (originalt batteri). Vurderer å kjøpe dette større batteriet likevel, men for meg er det ikke nødvendig for noen annen grunn enn at det alltid er kjekt med lenger batteritid.

Bra dere som har kjøpt det er fornøyde, hvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg får to døgn / 4-5 timer skjermtid ut av Alphaen per i dag (originalt batteri). Vurderer å kjøpe dette større batteriet likevel, men for meg er det ikke nødvendig for noen annen grunn enn at det alltid er kjekt med lenger batteritid.

Bra dere som har kjøpt det er fornøyde, hvertfall.

Jeg er veldig fornøyd med det. Og nå merker jeg ikke størrelsen og den ekstra vekten lengre heller.

Du får kanskje 14-15t i tillegg og 1-1/4t ekstra skjermtid da med samme bruk.

Og da er du på to døgn pluss 15t før "du" må lade. Og er mere garantert å klare min 2dg også.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Bare ikke forvent gode videoopptak. Det klarer den ikke. Det hakker og er så overskarpt at det ikke ser så bra ut. Min gamle HTC One M7 er overlegen på video. 4K har jeg ingen behov for, så det er ikke noe jeg anser som et stort pluss uansett.

Du har ikke behov for 4K nei, men er ofte 4K er en god ting. Eksempelvis om man skal etterbehandle klippet i feks Adobe Premiere \ After Effects eller andre videoprogrammer, så man enkelt stablisere bildet, uten at man mister noe kvalitet. eller bare zoome inn 4x feks.

Men ellers, skal vel Alphaen ha videostablisator på 1080p opptakene.. har ikke fått testet noe særlig enda .. =)

men som de fleste andre her, så er jeg veldig fornøyd med min Alpha. gikk fra en Nexus 5.

Sier ikke at du tar feil, men folk som skal etterbehandle video i Adobe Premiere bruker vel kanskje ikke en mobiltelefon til å filme? Eller kanskje?

Lenke til kommentar

Sier ikke at du tar feil, men folk som skal etterbehandle video i Adobe Premiere bruker vel kanskje ikke en mobiltelefon til å filme? Eller kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...