Gå til innhold

Galaxy Alpha

Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Sony har jeg hatt et par stykker av. Ikke aktuelt igjen dessverre. Altfor mye tull med progrmmer som skal oppdateres og andre apper som hele tiden skal minne deg på at det er enda et program som har et program som skal oppdateres. Varselsenteret (eller hva det heter) er jo aldri stille. Orker ikke når telefonen skal mase på meg. Dette er også grunnen til at Samsung ikke er noe for meg. Skal teste LG G3 nå. Skal bli spennende å se om den er noe bedre.

Grunnen til at jeg har Lumia 1020 er at jeg vil ha bra bilder uansett om jeg har tid til å stille inn kameraet eller ikke. L1020 tar alltid bra bilder. Jeg har muligheten til å stille inn masse, men om jeg ikke har tid til det blir bildene uansett meget bra. Hadde ikke samme erfaring med Z1 Compact.

Skrytes så mye av kameraet til Z3, men det er jo essensielt samme kamera som var i Z2 som igjen er likt kameraet i Z1. Skal de ikke komme med noe nytt snart da?

Det du skriver om iPhone er forresten tøys. Har en iPhone 5 som fint varer 2-3 dager med min bruk. Noen ganger mye bruk, noen ganger lite. Skjønner ikke hvorfor folk på liv og død skal disse iPhone. Man kunne i det minste holde seg til fakta hvis man skal si noe.

Lumia 1020 er og blir den beste kameramobilen. Men jeg skulle gjerne hatt litt mer batteri.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Ja, men etter å ha hatt telefonen i 3-4 mnd og rådført meg med dere her på forumet, fant jeg ut at dette maset i varselsenteret ikke gikk an å slå av. Ikke min feil at Sony har valgt den løsningen.

Fikk til stadighet mas om at jeg måtte oppdatere Android til en versjon som gjorde batteriet dårligere og fikk øretelefonene mine til å slutte å funke. Det gikk ikke an å slå av det maset. Handler da ikke om å sette seg inn i åssen det virker, men om at det ikke virker slik man vil ha det.

Lenke til kommentar

Ja DET hørtes ekstremt weird ut. Tenkte det bare var apper som bad om ting og reklamer om å kjøpe gullmynter i spill og sånt man kan slå av fra individuelle apper :p .

Men jo, de bør absolutt ikke gi ut en update som ikke funker. Du kan vel slå av automatisk varsel for oppdateringer dog?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Fikk ikke det til dessverre. Sony update center heter det vel. Og kan ikke slås av. Kunne ikke da jeg hadde den i alle fall. Men det er en saga blott nå. Det finnes så mange andre telefoner som kan prøves. Må ikke binde meg til et merke.

Lenke til kommentar

Har hatt Alpha i snart én uke. Veldig fornøyd :)

Batteriet var mye bedre enn hva jeg forventet (Hadde Nexus 5 tidligere), så det er ca. samme \ bedre batteritid.

Autofokusen på Sony Z3 er noe dårlig i forhold til Alpha(Mulig det bare var tilfeldig), utover det så er nok det også en grei telefon.

Lenke til kommentar

Har hatt Alpha i snart én uke. Veldig fornøyd :)

Batteriet var mye bedre enn hva jeg forventet (Hadde Nexus 5 tidligere), så det er ca. samme \ bedre batteritid.

Autofokusen på Sony Z3 er noe dårlig i forhold til Alpha(Mulig det bare var tilfeldig), utover det så er nok det også en grei telefon.

Ja. At batteriet varer like lenge på denne som på andre non phablet Android har jeg forsøkt å si lenge nå.

Virker nesten som om flere ikke "vil" eller ønsker å høre "det" .

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Alpha et par uker. Er ganske fornøyd forsåvidt. Den er lett, stilig, har god skjerm og er rask og løser det meste ganske smertefritt. Var superskuffet over batteriet i begynnelsen, da det tappet seg fra 100 til 21% ila en arbeidsdag med lite/middels bruk. Men etter at jeg slo av 4G så har det kommet seg. Nå er det stort sett 20-40% igjen på kveldstid og det er ok, jeg lader hver natt uansett. Har to mailkontoer satt til push, surfer litt, sender noen sms og har et par korte samtaler hver dag i snitt. Ingen spilling, lite musikk.

En ting jeg har irritert meg litt over, er størrelsen. Det er ikke Alpha sin "feil" forsåvidt, men etter litt tids bruk så irriterer det meg oftere og oftere at den er, for meg, akkurat hakket for stor til enhånds-betjening. I tillegg så er den veldig tynn og lett, og jeg har flere ganger vært nær å miste den når jeg må balansere den i hånden. Sånn sett vurderer jeg å gå tilbake til iPhone. Men det er mine preferanser, og ikke noe å kritisere Alpha for egentlig :) Anbefaler uansett å prøve den først, om mulig. Iallfall dersom man går fra noe mindre.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Alpha et par uker. Er ganske fornøyd forsåvidt. Den er lett, stilig, har god skjerm og er rask og løser det meste ganske smertefritt. Var superskuffet over batteriet i begynnelsen, da det tappet seg fra 100 til 21% ila en arbeidsdag med lite/middels bruk. Men etter at jeg slo av 4G så har det kommet seg. Nå er det stort sett 20-40% igjen på kveldstid og det er ok, jeg lader hver natt uansett. Har to mailkontoer satt til push, surfer litt, sender noen sms og har et par korte samtaler hver dag i snitt. Ingen spilling, lite musikk.

En ting jeg har irritert meg litt over, er størrelsen. Det er ikke Alpha sin "feil" forsåvidt, men etter litt tids bruk så irriterer det meg oftere og oftere at den er, for meg, akkurat hakket for stor til enhånds-betjening. I tillegg så er den veldig tynn og lett, og jeg har flere ganger vært nær å miste den når jeg må balansere den i hånden. Sånn sett vurderer jeg å gå tilbake til iPhone. Men det er mine preferanser, og ikke noe å kritisere Alpha for egentlig :) Anbefaler uansett å prøve den først, om mulig. Iallfall dersom man går fra noe mindre.

Jeg kommer fra 5" og ned til Alpha sin 4,7" som er merkbart mindre og jeg synes den nesten er for liten.

Vekten er lettere enn det jeg kom fra .

Men etter en måned har jeg blitt vant med det.

Anbefaler å slå av bakgrunn synkroniseringen og posisjoneringen som Google/GooglePlay driver med i android virker som magi med tanke på å tappe enheter for strøm. Auto oppdatering av play butikk osv .

Posisjonerings tjenester bruk kun nettverk om mulig.

Lenke til kommentar

Det er jo forsåvidt nokså dårlig da.

Jeg har både 4G og Blutooth på heletiden. Min er på 59% nå etter endt dag, etter noe nettsurfing, noen få tekstmeldinger og en god del bruk av en liten app jeg selv har laget :p

Må si meg overraskende positiv til batteriet som enkelte hakker ned på forskjellige steder.

Lenke til kommentar

Jeg har både 4G og Blutooth på heletiden. Min er på 59% nå etter endt dag, etter noe nettsurfing, noen få tekstmeldinger og en god del bruk av en liten app jeg selv har laget :p

Må si meg overraskende positiv til batteriet som enkelte hakker ned på forskjellige steder.

Da er det noe muffens med min... Har jeg 4G på holder den såvidt en arbeidsdag. Bruker jeg den litt til spill, se film eller musikk, så holder den såvidt en hel dag hvis jeg har 4G avslått...

Virker for meg som der er veldig blandete erfaringer med batteriet på denne. Enten er folk veldig fornøyde, eller så er de veldig misfornøyde...

Lenke til kommentar

Da er det noe muffens med min... Har jeg 4G på holder den såvidt en arbeidsdag. Bruker jeg den litt til spill, se film eller musikk, så holder den såvidt en hel dag hvis jeg har 4G avslått...

Virker for meg som der er veldig blandete erfaringer med batteriet på denne. Enten er folk veldig fornøyde, eller så er de veldig misfornøyde...

Virker jo slik.

Du kan jo teste en hard reset på den, så se hvordan den er uten div apps. mulig det er noen apps som kjører i bakgrunnen som du ikke er klarover som sluker strømmen..

Ulempen er jo at verksted skal ha 362,- for test og diagnose av telefonen om det ikke finne feil på telefonen.

Lenke til kommentar

Virker jo slik.

Du kan jo teste en hard reset på den, så se hvordan den er uten div apps. mulig det er noen apps som kjører i bakgrunnen som du ikke er klarover som sluker strømmen..

Ulempen er jo at verksted skal ha 362,- for test og diagnose av telefonen om det ikke finne feil på telefonen.

Har prøvd det ja. Men det hadde ikke noe å si, før jeg igjen slo av 4G, det hjelper litt. Gidder ikke stresse med reklamasjon eller verksted...det er bare venting og venting...

Vurderer å bytte den ut og gå tilbake til Iphone (også pga størrelsen)

Lenke til kommentar

Dårlig 4G styrke/dekning (og 3G) suger strøm.
Madamen sin iphone5 har vi problemer med å få til å vare veldig lenge når vi er innendørs/hjemme der vi bor . Oslo syd :-( , det er grønt ihh til dekningskartene selvfølgelig men alikevel elendig dekningsstyrke.

Hva er mAh batteri ratingen til Iph6

V   Wh    mAh
iPhone 5  3.8 5.45  1,440
iPhone 5c 3.8 5.73  1,507
iPhone 5s 3.8 5.96  1,570

Iphone6 rating er 1810 målt i mAh

http://9to5mac.com/2014/09/19/iphone-6-teardown-reveals-larger-1810-mah-battery-inline-with-screen-size-increase/

Med andre ord litt mindre enn Alphaen med 1860 mAh

Så jeg tviler på at du vil oppleve noen større forskjeller.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Dårlig 4G styrke/dekning (og 3G) suger strøm.

Madamen sin iphone5 har vi problemer med å få til å vare veldig lenge når vi er innendørs/hjemme der vi bor . Oslo syd :-( , det er grønt ihh til dekningskartene selvfølgelig men alikevel elendig dekningsstyrke.

Hva er mAh batteri ratingen til Iph6

V   Wh    mAh
iPhone 5  3.8 5.45  1,440
iPhone 5c 3.8 5.73  1,507
iPhone 5s 3.8 5.96  1,570

Iphone6 rating er 1810 målt i mAh

http://9to5mac.com/2014/09/19/iphone-6-teardown-reveals-larger-1810-mah-battery-inline-with-screen-size-increase/

Med andre ord litt mindre enn Alphaen med 1860 mAh

Så jeg tviler på at du vil oppleve noen større forskjeller.

Hvis jeg bytter så er det pga størrelsen, iPhone 5S er perfekt størrelse. Alpha hakket for stor for enhåndsbetjening. Syns jeg :) Alpha er utover det flott på alle vis (med unntak av batteriet da, men det kan meget mulig være min enhet...)

Lenke til kommentar

Har litt lyst på ny dings, og vurderer frem og tilbake mellom Sony Z3C og Galaxy Alpha. Kjernen i det jeg har lest meg frem til så langt:

Z3C:

+ for bra batteri

+ for bra ytelse, toppmodell i mindre format

- for at mulig dårlig kvalitet på glasset på baksiden? Jeg har sett en del frustrerte forumbrukere som klager over sprekker i glasset selv om telefonen er pent behandlet

- for at jeg har en Sony i dag, og alle menyer osv. ser dønn likt ut. Ok, det er ikke noe særlig til minus, men litt av moroa med å bytte er jo å få noe "nytt", da.. :)

Alpha:

+ for strøkent design

+ for god ytelse

- for batteritid, men jeg ser at noen er mer fornøyde enn andre

- for svakere skjerm, men hvor reellt er det? Jeg vet ikke om jeg er like kresen som journalister og andre entusiaster.

Også er det prislappen på mellom 4 000 og 4 500 kr, da. Er det verdt det, den jeg har i dag gjør jo nytten sin den og, bortsett fra at batteriet er talentløst. Sånn sett er det kanskje Sony sin som frister mest, men det var det med den bakplata da. Jeg gidder ikke kjøpe meg problemer..næh, vanskelig.

Men dere som har Alpha kan gjerne skrive litt om hvordan dere opplever skjermen!

Endret av :utakt
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Angående skjermen som du lurer litt på, så opplevde jeg den som litt vanskelig å lese hvis skriften var veldig liten. Bildekvalitet var veldig bra, men jeg sleit litt med liten tekst. Har ikke samme problemet med min gamle iPhone 5 som jo har mindre skjerm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...