blutut Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Alpha tar klart best bilde utendørs mens Nexus 5 er bedre innendørs. Alpha kan filme i 4k samt den støtter hurtigopptak og slo-mo. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Alpha tar klart best bilde utendørs mens Nexus 5 er bedre innendørs. Alpha kan filme i 4k samt den støtter hurtigopptak og slo-mo. 4K på telefon er vel noe oppskrytt. Tenker da at 1080p med bildestabilsator er bedre valg. Hvor mange BPS kan den filme med "slowmotion" ? 120 eller 240bps? Endret 4. oktober 2014 av Merko. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Den kan spile inn i 1/2, 1/4 og 1/8 hastighet. Kvaliteten på foto er mye bedre enn på video. Videokvaliteten er ikke spesielt imponerende. Lenke til kommentar
blutut Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Kameratest her: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_alpha-review-1118p9.php Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Her kan du se kameraet på Alpha opp mot iPhone 5S og Xperia Z3 Compact. Spoiler Alert: Alpha havner på siste plass. Endret 4. oktober 2014 av medlem-169651 Lenke til kommentar
blutut Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Her kan du se kameraet på Alpha opp mot iPhone 5S og Xperia Z3 Compact. Spoiler Alert: Alpha havner på siste plass. Hvor står det at 5s og Z3c er bedre? Gsmarena skryter av både bildekvalitet og videokvalitet fra Alpha. Dette er òg min erfaring, min kones 5s tar ikke så flotte og detaljerte bilder. Z3c får ikke spesielt god omtale, heller ikke hos Techradar. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Glemte å legge inn linken: Lenke til kommentar
blutut Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Vurderer ikke kamera utifra en test på youtube. Stoler mer på egen erfaring. Har Alpha og 5s i hus, har testet Z3c og ligger unna den bla pga kameraet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Jeg har hatt iPhone 5S og fikk nylig Galaxy Alpha, og jeg er dritskuffet over kameraet. I forhold til iPhone 5S synes jeg denne har et helt middelmådig kamera. Lenke til kommentar
blutut Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Vel, alle tester bekrefter et godt kamera. Mulig det er noe feil på den du har. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Skal ikke krangle med deg her, men det har dessverre vært sånn på stort sett alle Androidtelefoner jeg har hatt, at når man panorerer ved filming i full HD så hakker bildet litt. Det har jeg opplevd så mange ganger, men ikke på iPhone. Der flyter det fint. Kun iPhone og Nokia jeg har opplevd at det virkelig flyter. Vet ikke hva det kommer av, om det er selve kameraet eller om det er lagringsmediet som ikke er raskt nok. Men jeg vil ikke starte noen krig om hva som er best, så jeg sier at dette er min opplevelse, så får andre bare finne seg i at det er MIN opplevelse. Lenke til kommentar
blutut Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Og formidle sine erfaringer er ikke å krangle ☺ God lørdagskveld. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Hatt en slik siden fredag. Kommer fra S4. Steike så responsiv og kjapp telefon . Endret 5. oktober 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
blutut Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Grattis, den suser av gårde ja ☺ Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Jeg trodde nesten ikke det var sant. Ligger på nr 6 i verden på antutu benchmark med den. Exynos octacore ruler jo. Endret 5. oktober 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Jeg trodde nesten ikke det var sant. Ligger på nr 6 i verden på antutu benchmark med den. Exynos octacore ruler jo. Kult =) Dog, benchmark programmer sier jo veldig lite.. Så på en test for en annen tlf idag, hvor Samsung Alpha kom på sisteplass på en eller annen "Game Bencmark" (var vel en 6-7 andre telefoner i listen). husker jo selvfølgelig ikke hvor jeg så den. så litt forvirrende.. på noen tester har den en klar førsteplass, andre, langt bak. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Det kom en android 4.4.4 update til den (kanske noe som optimaliserer soc/brikkesettet) På rein GPU kan kanskje mange slå alpha og Note 4 med exonys sin Mali-T628 og muligens Note 4 sin T760. Det kommer jo helt an på type test/benchmark sikkert. Men cpu , multitråd f.eks er det lite som slår exynos på 4.4.4 med de seneste optimaliseringer (om noen). Endret 6. oktober 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Kanskje litt OT her, men er AnTuTu-scores sammenlignbare på tvers av plattformer/OS? Min gamle iPhone 5S får 41580 i AnTuTu (som nå virker på iOS 8.x). Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Bryr meg ikke så mye om selve hastigheten på CPU. De fleste nye telefonerer mer enn raske nok til det man skal gjøre. Bryr meg mer om lydkvalitet, kamerakvalitet og batteritid. Noen som førte til at telefonen ikke helt falt i smak hos meg. Men den var mer enn rask nok. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Bryr meg ikke så mye om selve hastigheten på CPU. De fleste nye telefonerer mer enn raske nok til det man skal gjøre. Bryr meg mer om lydkvalitet, kamerakvalitet og batteritid. Noen som førte til at telefonen ikke helt falt i smak hos meg. Men den var mer enn rask nok. Om kamera er viktig, ingenting som slår Z3/Z3c. Men, du må stille på instillinger. Om du "berre trykker på knappen", er det litt dumt å hevde at "kamera er så viktig". Lyd kan ikke eg kommentere. Batteritid er minst dobbel så god på Z3c. Du går fint 2 dager uten ladning, men god bruk. Er du litt sparsom, holder den i 3-4 dager også. Iphone? 1 dag maks. Uansett. Så ut i fra dine kriterier, om du virkeleg kan/bryr deg om bilder, finst ikke det noe bedre enn Z3C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå