Gå til innhold

Dritt lei crowded hotellinjer, løsningsforslag?


Anbefalte innlegg

Jeg reiser en del i jobben min og tilbringer derfor mye tid på hotel i utlandet. Det er så og si alltid dårlig nettlinje pga "underdimensjonering" ift brukere. Utrolig irriterrende å ikke kunne streame filmer, og forelesninger(tar ett enkelt emne hvor jeg har tilgang til forelesninger på nett) uten problemer.

 

Etter å ha prøvd å få sett en forelesning i hele dag er jeg nå dritt lei hele greia og må finne en løsning så fort som mulig!

 

Planen er å lage en liten "server" hjemme og bruke denne remote når jeg er ute å reiser. Men jeg er usikker på hva som kreves av nettlinje for å bruke teamviewer feks? vill det fungere greit?

 

Er det evt noen andre gode løsninger på problemet som jeg bør vurdere?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om problemet allerede er der på hotellnettverket så er løpet kjørt.

Selv om du sender trafikken via en hjemmeserver så vil du uansett tape kampen om korken skjer mellom din PC / Enhet på hotellet og din hjemmeserver.

 

Eneste løsningen er da rett og slett å ha lagret innholdet lokalt, eller betale i dyre dommer for mobilt bredbånd og grue seg for regninga for dette.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Tror du har vært på feil hoteller.

Jeg kan så og si strømme både nettflix og alt annet på det aller meste av hoteller jeg har vært på uten problem.

Sist var jeg vel på easyHotel Rotterdam hvor jeg betalte et par hunderelapper for et dobbeltrom.

http://www.easyhotelrotterdam.com/en/hotel_details.aspx

 

Godt mulig, men dette er vanskelig og forutse.. Byene jeg jobber i er ofte mindre byer og har ikke kjente hotellkjeder som regel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...