Gå til innhold

Høyere temperatur med ny kjølepasta?

allak

Anbefalte innlegg

Hvordan du smører pastaen spiller ingen rolle. Alle disse "Gjør det på min måte eller dø" er bare tøys.

Det blir som å fortelle folk hvordan de skal helle vann oppi et glass.

Hele poenget med kjølepastaen er at alle de små porene blokka og varmeskjoldet til cpuen skal jevnes ut med pasta. Så lenge du får til dette og laget ikke er så tykt at varmeoverføringen blir dårlig, så spiller det da ingen rolle hvordan du sprer dette. Når man bruker visakort eller en teipbit på fingeren så gjør man bare det blokka gjør når man presser den nedpå. Forskjellen er at du selv kan se hvordan det sprer seg.

Mengde av pasta er det som har noe å si. Bedre å bruke litt for lite enn litt for mye.

Du kan ta 5 folk som har brukt hver sin metode i 15 år og resultatet vil være det samme.

Jeg bruker "dråpe-metoden" bare fordi det er enklest.

Det er en del kjente testsider på internett som har konkludert med følgende: Det er en høyere risiko for luftlommer ved påføringen av pasta med f.eks et kredittkort, og de anbefaler heller dråpe-metoden på en desktop prosessor og tynn-linje metode på en Laptop prosessor da den ikke har noen heatspeder.

Det finnes også kjente testsider som sier det motsatte.

Dersom du får luftlommer uansett metode så gjør du det ikke godt nok. Da er det ikke metoden som er problemet, men den som utfører det.

Det er folk som har brukt kredittkort metoden i mange år som har hverken bedre eller dårligere resultater enn andre.

Dersom du mener noe annet så snakker du imot mange svært mange datateknikkers erfaring.

Men man velger hva som er opp til enn selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan du smører pastaen spiller ingen rolle. Alle disse "Gjør det på min måte eller dø" er bare tøys.

Det blir som å fortelle folk hvordan de skal helle vann oppi et glass.

Hele poenget med kjølepastaen er at alle de små porene blokka og varmeskjoldet til cpuen skal jevnes ut med pasta. Så lenge du får til dette og laget ikke er så tykt at varmeoverføringen blir dårlig, så spiller det da ingen rolle hvordan du sprer dette. Når man bruker visakort eller en teipbit på fingeren så gjør man bare det blokka gjør når man presser den nedpå. Forskjellen er at du selv kan se hvordan det sprer seg.

Mengde av pasta er det som har noe å si. Bedre å bruke litt for lite enn litt for mye.

Du kan ta 5 folk som har brukt hver sin metode i 15 år og resultatet vil være det samme.

Jeg bruker "dråpe-metoden" bare fordi det er enklest.

Det er en del kjente testsider på internett som har konkludert med følgende: Det er en høyere risiko for luftlommer ved påføringen av pasta med f.eks et kredittkort, og de anbefaler heller dråpe-metoden på en desktop prosessor og tynn-linje metode på en Laptop prosessor da den ikke har noen heatspeder.

Det finnes også kjente testsider som sier det motsatte.

Dersom du får luftlommer uansett metode så gjør du det ikke godt nok. Da er det ikke metoden som er problemet, men den som utfører det.

Det er folk som har brukt kredittkort metoden i mange år som har hverken bedre eller dårligere resultater enn andre.

Dersom du mener noe annet så snakker du imot mange svært mange datateknikkers erfaring.

Men man velger hva som er opp til enn selv.

Jeg har bestandig brukt dråpe og linje påføringen av pasta med suksess. Nå bruker jeg pensel til påføringen av pasta, da jeg bruker Liquid Ultra. jeg tenker spesielt på de som ikke har gjort dette før, og mener fortsatt at å påføre pastaen med kredittkort ikke er den optimale måten og gjøre dette på. Det er vel flere nettsider og forum som anbefaler DRÅPE-METODEN, enn av alle andre måter å gjøre dette på. Tror nok det er en større sjanse å påføre for mye pasta eller få luftlommer i pastaen med kredittkort måten når uerfarne gjør påføringen av pasta for første gang. Anbefaler dråpe-metoden egentlig for alle. Her er en link for noen som skal gjøre dette for første gang: http://www.tomshardware.com/reviews/thermal-paste-heat-sink-heat-spreader,3600-5.html Endret av papusan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...