Gå til innhold

problem med OC av Athlon xp2100+

Anbefalte innlegg

Det som jeg sliter med nå er at pc'en ikke vil starte opp, hverken til windows, eller sånn at jeg kan komme inn i bios. Det lurer jeg egentlig veldig på, siden det eneste jeg gjorde var å stille fsb fra 133 til 150, og multiplier fra 13 til 12. Og nå vil ikke pc'en starte.

det som skjer når jeg starter opp maskina er at cd-brennern, dvd-rommen, og selve maskina jobber litt, skjermen er svart hele tida, også stopper plutselig pc'en...

Vet noen hva årsaken kan være? :shrug:

Hadde vært fint med mulighet til å fortsette å bruke pcen!

På forrhånd takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc'en ligger på bordet og er klar til arbeid, bare en ting først.

Du sa at "slett cmos og prøv. funker ikke det, ta ut batteriet på HK noen minutter og prøv."

Da lurer jeg på to ting, siden jeg er litt fersk på overklokking, hvor er cmos, og hvor er hk batteriet?

Lenke til kommentar

Er ingen vits å overklokke denne prosessoren... jeg har prøvd og jeg kan heller ikke sette opp eller ned multiplier og setter jeg opp FSB mer en 5 så koker jo prosessoren...

Er en utrolig varm prosessor uansett hva du gjør med den.

Nei gjør heller som meg og spar til en 2500+

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar
Er ingen vits å overklokke denne prosessoren... jeg har prøvd og jeg kan heller ikke sette opp eller ned multiplier og setter jeg opp FSB mer en 5 så koker jo prosessoren...

Er en utrolig varm prosessor uansett hva du gjør med den.

Nei gjør heller som meg og spar til en 2500+

Mvh.

Erik

Nja, er ikke helt enig der. Bare fordi ikke du klarer å klokke prosessoren betyr det jo ikke at andre ikke klarer det ;). At du sliter med å stille på multiplyeren er hovedkortet ditt sin feil (med mindre du har en palomino), og at prosessoren kokes av minimal overklokking har mest sannsynligvis noe med kjølingen din å gjøre.

XP2100+ er i mange tilfeller en knallprosessor og med rette steppingen kommer man godt over 2.5GHz. Min klarer det "nesten".

Lenke til kommentar

Jeg fatter det ikke, den virka en liten stund da var hastigheten 100*15= 1500 mhz

så satte jeg den til 133 i bios og da låste maskinen seg. nå står bare pc å går uten noe på skjermen. Så jeg tror hastigheten er for rask for cpuen. Men hvordan kan jeg fikse det når jeg ikke kommer inn i bios, får heller ikke til å cleare cmos dritten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...