Eplenektar1 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Det som jeg sliter med nå er at pc'en ikke vil starte opp, hverken til windows, eller sånn at jeg kan komme inn i bios. Det lurer jeg egentlig veldig på, siden det eneste jeg gjorde var å stille fsb fra 133 til 150, og multiplier fra 13 til 12. Og nå vil ikke pc'en starte. det som skjer når jeg starter opp maskina er at cd-brennern, dvd-rommen, og selve maskina jobber litt, skjermen er svart hele tida, også stopper plutselig pc'en... Vet noen hva årsaken kan være? Hadde vært fint med mulighet til å fortsette å bruke pcen! På forrhånd takk Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 slett cmos og prøv. funker ikke det, ta ut batteriet på HK noen minutter og prøv. Husk at du må la cmos jumperen stå i sletteposisjon noen minutter. Strømkabelen MÅ være utkoblet på begge disse metodene! Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Pc'en ligger på bordet og er klar til arbeid, bare en ting først. Du sa at "slett cmos og prøv. funker ikke det, ta ut batteriet på HK noen minutter og prøv." Da lurer jeg på to ting, siden jeg er litt fersk på overklokking, hvor er cmos, og hvor er hk batteriet? Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Da fikk jeg det til. takk for hjelpen. Da er det tilbake til overklokkingsbordet. Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Er ingen vits å overklokke denne prosessoren... jeg har prøvd og jeg kan heller ikke sette opp eller ned multiplier og setter jeg opp FSB mer en 5 så koker jo prosessoren... Er en utrolig varm prosessor uansett hva du gjør med den. Nei gjør heller som meg og spar til en 2500+ Mvh. Erik Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Vel, den er varm bare fordi vcore er så høy. Det du kan gjøre er å laste ned et kjøleprogram som kjøler ned cpu'en når du ikke bruker den. Det har jeg gjort med cpu'en, og jeg har fått temp ned med i underkant av 20 grader. da varer pc'en litt lenger vettu. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Er ingen vits å overklokke denne prosessoren... jeg har prøvd og jeg kan heller ikke sette opp eller ned multiplier og setter jeg opp FSB mer en 5 så koker jo prosessoren...Er en utrolig varm prosessor uansett hva du gjør med den. Nei gjør heller som meg og spar til en 2500+ Mvh. Erik Nja, er ikke helt enig der. Bare fordi ikke du klarer å klokke prosessoren betyr det jo ikke at andre ikke klarer det . At du sliter med å stille på multiplyeren er hovedkortet ditt sin feil (med mindre du har en palomino), og at prosessoren kokes av minimal overklokking har mest sannsynligvis noe med kjølingen din å gjøre. XP2100+ er i mange tilfeller en knallprosessor og med rette steppingen kommer man godt over 2.5GHz. Min klarer det "nesten". Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Ja jeg har palamino! Lenke til kommentar
Hest911 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hei jeg har samme problem som du hadde eplenekektar1, har samme cpu. Athlon XP2100+. Får ikke startet opp bios eller noe skjermen er tom, har prøvd å slette cmos tatt ut batteri og alt. hva kan det være???? Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Det burde jo egentlig fungere for deg. Batteriet må være ute i rundt 10 min, cmos-svitsjen må sitte ordentlig på. ellers så funker det dårlig... For da slår plutselig maskina av seg selv, noe jeg selv fikk erfare... Lenke til kommentar
Hest911 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg fatter det ikke, den virka en liten stund da var hastigheten 100*15= 1500 mhz så satte jeg den til 133 i bios og da låste maskinen seg. nå står bare pc å går uten noe på skjermen. Så jeg tror hastigheten er for rask for cpuen. Men hvordan kan jeg fikse det når jeg ikke kommer inn i bios, får heller ikke til å cleare cmos dritten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå