Cet Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Hei folkensI sommer ble det en del flytting, og stasjonæren ble liggende under senga i en måneds tid. Når jeg tok den i bruk igjen begynte problemene. Formaterte med en gang men det hjalp ikke, (Windows 7 ultimate). Er 95% sikker på at alle drivere er i god stand, og har ikke grunn til å tro at problemene kommer fra software siden. Har også plugget ut det meste bortsett fra cpu/kjøler og plugget i igjen. Hjalp ikke. -BSOD nesten hver gang jeg vekker maskina fra sleep -Mus virker ikke alltid når jeg slår på maskina -Kan nå finne på å henge seg i tyngre programmer (FLstudio eksempelvis) Har ikke hatt så seriøse problemer med maskina de to årene jeg har hatt den før nå. Specs:Asus P8Z77-MIntel i5 3570K Geforce GTX 670 2GBCorsair H100i Corsair Vengeance DDR3 1600mhz 4x4GB OCZ Modxstream 650WSamsung 830 SSDIntel SSD Tilbehør: (USB 2 og 3)Corsair K70 Steelseries Sensei Digidesign mbox2 + KRK Rokit 6 studiomonitorer Diverse Eksterne harddisker Kjørte memtest86+ i natt, men vet ikke helt hva jeg skal se etter om noe er gærnt. Se vedlagt bilde.Jeg mistenker at det kan ha noe med moboet eller powersupplyen å gjøre.Håper noen kan hjelpe meg i å nøste opp i dette Endret 14. september 2014 av Rasskrabbe Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Lastet du ned og installerte Windows oppdateringer når du tok i bruk maskinen igjen og før problemet oppsto? Lenke til kommentar
Cet Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Lastet du ned og installerte Windows oppdateringer når du tok i bruk maskinen igjen og før problemet oppsto? Etter formateringen ja. Alt er up to date Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Ok, så problemet oppsto på opprinnelig installasjon uten at du hadde installert oppdateringer nylig. Når formaterte du og installerte oppdateringer? Sjekket du om problemet var borte etter formatering men FØR installering av oppdateringer? Lenke til kommentar
Cet Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Ok, så problemet oppsto på opprinnelig installasjon uten at du hadde installert oppdateringer nylig. Når formaterte du og installerte oppdateringer? Sjekket du om problemet var borte etter formatering men FØR installering av oppdateringer? Det kan jeg ikke huske spesifikt. Men gjorde sikkert som jeg alltid gjør - reinstallerer og oppdaterer helt før jeg gjør noe annet. Er som sagt rimelig sikker på at det ikke har noe med software å gjøre. Problemene var både før og etter formatering. Endret 14. september 2014 av Rasskrabbe Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Er ikke noe som har løsnet av kabler eller lignende? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Er noen av følgende oppdateringer installert: KB2970228 KB2982791 Lenke til kommentar
Cet Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Er ikke noe som har løsnet av kabler eller lignende? Nope, sjekket alt. Er noen av følgende oppdateringer installert: KB2970228 KB2982791 Ja faktisk. De ble installert ca to uker etter jeg opplevde første BSOD. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Er ikke noe som har løsnet av kabler eller lignende? Nope, sjekket alt. Er noen av følgende oppdateringer installert: KB2970228 KB2982791 Ja faktisk. De ble installert ca to uker etter jeg opplevde første BSOD. Ok. Da er det ikke disse oppdateringene som er problemet i ditt tilfelle. Men jeg vil anbefale deg å avinstallere de da de er kjent for blant annet å kunne forårsake BSOD. Se her: http://support.microsoft.com/kb/2982791 Lenke til kommentar
Cet Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Er ikke noe som har løsnet av kabler eller lignende? Nope, sjekket alt. Er noen av følgende oppdateringer installert: KB2970228 KB2982791 Ja faktisk. De ble installert ca to uker etter jeg opplevde første BSOD. Ok. Da er det ikke disse oppdateringene som er problemet i ditt tilfelle. Men jeg vil anbefale deg å avinstallere de da de er kjent for blant annet å kunne forårsake BSOD. Se her: http://support.microsoft.com/kb/2982791 Done. Snakket litt med en kompis og han mente det må være noe med rammen. Typisk, sa han - da jeg nevnte at musa ikke alltid funker ved oppstart heller. Har du noe peil. på hva resultatene i memtest86+ betyr? Ser ikke noe gærnt der da.. Lenke til kommentar
Cet Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Liten update; Idag opplevde jeg at når jeg slo på datamaskina, hang den seg i...with lack of better words..."hovedkortbildegreia der man kan trykke del og komme i bios" Måtte restarte etter en god stund, og da opplevde jeg at musa ikke funket heller. Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Du kan poste dmp fil så kan noen se på den om det er noe å se der. Så kan du koble ut alt av ikke essensielt utstyr, la det være kun en rambrikke igjen, koble bort alle drev utenom os selvfølgelig. Når du sier at musa ikke fungerer, begynner den å virke igjen hvis du tar ut kabelen/mottakeren og plugger den i igjen, evt i en annen port? Prøvd med annen mus? Virker usb porter forøvrig, med minnepenn f.eks? Det at usb ikke virker, så fremt det ikke er musa det er feil med, og det at maskinen fryser i bildet der du kan velge å gå inn i bios kan muligens tyde på feil med hovedkort. Eventuelt ram, eventuelt kanskje psu. Prøv med kun en rambrikke, prøv også i minst to forskjellige slot hvis feilen fortsatt er der med kun en brikke. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Er ikke sikker på hva som er galt, Memtest86+ ser helt fin ut, ingen feil der. Men jeg ser at RAM kjører på 668 MHz (1337 MHz), burde vel ha vært 800 MHz (1600 MHz). Og sjekk hvilken BIOS versjon hovedkortet har, siste versjon er 2105. I tillegg sjekk spenning til RAM, burde være 1,5 V. Du kan også prøve å bytte batteriet på hovedkortet, ikke at jeg tror at dette kan gøre noe fra eller til, men BIOS har fått spenning kun fra batteriet i en måneds tid. Til slutt kan du prøve å sette BIOS til "Default" og se om det hjelper. Har du forandret på noen settings, bør du notere ned hvilke som du har forandret på, før du resetter BIOS. Hvis du skifter batteri, vil BIOS nok bli resatt uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå