erisovik Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Noen som vet om iPhone 6 eller 6 plus er vanntett eller må man kjøpe beskyttelse for den? eller hvis man er ute etter noe som tåler litt vann så bør man velge en annen? Sony Xperia 3?noen som har et forslag ?Så utifra dette, bør jeg gå for iPhone 6 eller 6 plus eller synes dere jeg bør ha en annen telefon? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Noen som vet om iPhone 6 eller 6 plus er vanntett eller må man kjøpe beskyttelse for den? eller hvis man er ute etter noe som tåler litt vann så bør man velge en annen? Sony Xperia 3? noen som har et forslag ? Så utifra dette, bør jeg gå for iPhone 6 eller 6 plus eller synes dere jeg bør ha en annen telefon? Du bør kjøpe produkter generelt som dekker dine behov og som på best mulig måte kan fungere sammen med resten av duppeditter du og/eller dine rundt deg har. Om det er den ene eller andre modell telefon spiller mindre rolle. Selv har vi i vår familie gått for Apple og det fungerer sammen veldig, veldig bra. Mye bedre enn før i tiden der jeg forsøkte å blande litt Windows og litt Android. Da var det mye baluba... Endret 15. september 2014 av Dysfunctional Fjernet svar til slettet innlegg 6 Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Noen som vet om iPhone 6 eller 6 plus er vanntett eller må man kjøpe beskyttelse for den? eller hvis man er ute etter noe som tåler litt vann så bør man velge en annen? Sony Xperia 3? noen som har et forslag ? Så utifra dette, bør jeg gå for iPhone 6 eller 6 plus eller synes dere jeg bør ha en annen telefon? Hvis telefonen din må være vanntett, så må du holde deg unna iPhone. Ut ifra det lille du skrev, så er det umulig å påpeke hvilken telefon som lønner seg. Sett bort ifra at den må være vanntett. Det første du gjerne må tenke på, på lik måte som når du kjøper en bil eller leilighet, er størrelsen. Skal du ha 2 soverom eller 3, en personbil eller SUV? Hvor stor skjerm ønsker du på telefonen? Personlig har jeg hatt 5,7" det siste året, og føler nå at alt under blir for lite, og jeg sitter igjen med følelsen av at de andre telefonene ikke strekker til. Deretter må du velge hvilket operativsystem du liker. De er veldig forskjellige. Windows har jo stilfulle ruter, Android gir deg muligheten til å sette opp "skrivebordet" og alt som du vil, mens iPhone er simplistisk men med ingen mulighet for valg. Deretter kan du gjerne begynne å se på hardware som kamera (kvalitet, funksjoner) og designet på telefonen. Siden du nevnte iPhone 6 og 6 Plus, så har du nok tenkt å gå for toppmodeller, så innmaten (prosessor) er ikke noe du trenger å bekymre deg for uansett hvilken toppmodell telefon (6 plus, Note 4, G3) du velger: Alle er racere. Telefon er som bil: Går på smak og behag. 1 Lenke til kommentar
erisovik Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Noen som vet om iPhone 6 eller 6 plus er vanntett eller må man kjøpe beskyttelse for den? eller hvis man er ute etter noe som tåler litt vann så bør man velge en annen? Sony Xperia 3? noen som har et forslag ? Så utifra dette, bør jeg gå for iPhone 6 eller 6 plus eller synes dere jeg bør ha en annen telefon? Hvis telefonen din må være vanntett, så må du holde deg unna iPhone. Ut ifra det lille du skrev, så er det umulig å påpeke hvilken telefon som lønner seg. Sett bort ifra at den må være vanntett. Det første du gjerne må tenke på, på lik måte som når du kjøper en bil eller leilighet, er størrelsen. Skal du ha 2 soverom eller 3, en personbil eller SUV? Hvor stor skjerm ønsker du på telefonen? Personlig har jeg hatt 5,7" det siste året, og føler nå at alt under blir for lite, og jeg sitter igjen med følelsen av at de andre telefonene ikke strekker til. Deretter må du velge hvilket operativsystem du liker. De er veldig forskjellige. Windows har jo stilfulle ruter, Android gir deg muligheten til å sette opp "skrivebordet" og alt som du vil, mens iPhone er simplistisk men med ingen mulighet for valg. Deretter kan du gjerne begynne å se på hardware som kamera (kvalitet, funksjoner) og designet på telefonen. Siden du nevnte iPhone 6 og 6 Plus, så har du nok tenkt å gå for toppmodeller, så innmaten (prosessor) er ikke noe du trenger å bekymre deg for uansett hvilken toppmodell telefon (6 plus, Note 4, G3) du velger: Alle er racere. Telefon er som bil: Går på smak og behag. Den bør helst være et godt kamera, god skjerm så jeg kan se bildene på. Designet er ikke så viktig for de fleste smarttelefoner er neste like. Den bør jo tåle vann, ihvertfall regn vær, mistet den forrige telefonen min pga regnvær, jakken ble våt og der oppbevarte jeg telefonen. Jeg har ihvertfall valgt det jeg synes er viktig for meg..operativsystem, merke er egentlig uvesentlig. 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Noen som vet om iPhone 6 eller 6 plus er vanntett eller må man kjøpe beskyttelse for den? eller hvis man er ute etter noe som tåler litt vann så bør man velge en annen? Sony Xperia 3? noen som har et forslag ? Så utifra dette, bør jeg gå for iPhone 6 eller 6 plus eller synes dere jeg bør ha en annen telefon? Hvis telefonen din må være vanntett, så må du holde deg unna iPhone. Ut ifra det lille du skrev, så er det umulig å påpeke hvilken telefon som lønner seg. Sett bort ifra at den må være vanntett. Det første du gjerne må tenke på, på lik måte som når du kjøper en bil eller leilighet, er størrelsen. Skal du ha 2 soverom eller 3, en personbil eller SUV? Hvor stor skjerm ønsker du på telefonen? Personlig har jeg hatt 5,7" det siste året, og føler nå at alt under blir for lite, og jeg sitter igjen med følelsen av at de andre telefonene ikke strekker til. Deretter må du velge hvilket operativsystem du liker. De er veldig forskjellige. Windows har jo stilfulle ruter, Android gir deg muligheten til å sette opp "skrivebordet" og alt som du vil, mens iPhone er simplistisk men med ingen mulighet for valg. Deretter kan du gjerne begynne å se på hardware som kamera (kvalitet, funksjoner) og designet på telefonen. Siden du nevnte iPhone 6 og 6 Plus, så har du nok tenkt å gå for toppmodeller, så innmaten (prosessor) er ikke noe du trenger å bekymre deg for uansett hvilken toppmodell telefon (6 plus, Note 4, G3) du velger: Alle er racere. Telefon er som bil: Går på smak og behag. Den bør helst være et godt kamera, god skjerm så jeg kan se bildene på. Designet er ikke så viktig for de fleste smarttelefoner er neste like. Den bør jo tåle vann, ihvertfall regn vær, mistet den forrige telefonen min pga regnvær, jakken ble våt og der oppbevarte jeg telefonen. Jeg har ihvertfall valgt det jeg synes er viktig for meg..operativsystem, merke er egentlig uvesentlig. Sony Xperia 3 er din venn da. På toppen av det hele får du en bedre telefon, til en billigere penge sammenlign med IPhone 6. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Z2 eller Z3 da. Hører Z2 er veldig bra. Hvis vanntett er et must. Hvis ikke; Note 4. 1 Lenke til kommentar
erisovik Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Z2 eller Z3 da. Hører Z2 er veldig bra. Hvis vanntett er et must. Hvis ikke; Note 4. Er ikke et must, men det er ganske greit å ha mobilen tilgjengelig hele tiden, både når det er sol eller regn. Om den ikke skulle tåle regn bør jeg ihvertfall ikke ta den ut av lommen hvis det regner. Greit å ha muligheten Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Ja, det blir jo en vurderingssak. Jeg velger selv note4 på tross av dette, siden den er såpass mye bedre at jeg mener det er verdt å forsake vanntetthet for. Men det er meg. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Sikker på at du ønsker å ta fram telefonen i regnet og fukte til fingrene dine, og mobilen din, som du legger nedi buksen igjen, og fukter til bukselommen? Har du ikke paraply i regnværet? Evt. hvor ofte tar du frem telefonen i regnet? http://www.cnet.com/news/best-waterproof-and-water-resistant-phones/ Lenke til kommentar
Slai Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Er ekstremt sjelden, men det er såklart et pluss. Jeg hadde ikke unngått å kjøpe en telefon fordi den er vannavstøtende. Men det er tre ganger i året eller så hvor jeg tenker "Faen". Lenke til kommentar
InNeed Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vil for alltid anbefale iPhone.. iPhone 6 Plus - Mye bedre batteritid, det vil være verdt den ekstra tusenlappen. Om vanntett er ett krav, er det ikke så mange vanntette telefoner, så da må du bare velge det systemet som passer best / misliker minst... Støtter forøvrig rogkas når han sier at det handler om ett valg vedrørende teknologisk økosystem. En pc, en ipad, en windowsphone og en chromecast vil bli mye rot.. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Iphone6 har jo ikke nødvendigvis batteritid over en note4. Det er bare feil å si. Samt manglende funksjoner, avhengig av hva som er ønskelig. Vent på utfyllende tester hvis du er usikker. Batteritid blir spekulasjoner nå. Vil tro de ligger ganske likt, mellom note4 og 6+, men som sagt blir det spekulasjoner. Lenke til kommentar
InNeed Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Iphone6 har jo ikke nødvendigvis batteritid over en note4. Det er bare feil å si. Samt manglende funksjoner, avhengig av hva som er ønskelig. Vent på utfyllende tester hvis du er usikker. Batteritid blir spekulasjoner nå. Vil tro de ligger ganske likt, mellom note4 og 6+, men som sagt blir det spekulasjoner. Starter med å si følgende: "Vil for alltid anbefale iPhone.." Med andre ord er jeg en fanboy.. Så iPhone 6 Plus har mye bedre batteritid enn iPhone 6 - For de som ønsker det med teskje. Og hvilken standby tid note 4 har, er det ingen som vet.. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Ah sånn ja, tenkte du mente over konkurrentene. Da misforstod jeg bare det du skrev. Det er mer spiseskje enn teskje, vil jeg si, men... Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vil for alltid anbefale iPhone.. iPhone 6 Plus - Mye bedre batteritid, det vil være verdt den ekstra tusenlappen. Om vanntett er ett krav, er det ikke så mange vanntette telefoner, så da må du bare velge det systemet som passer best / misliker minst... Støtter forøvrig rogkas når han sier at det handler om ett valg vedrørende teknologisk økosystem. En pc, en ipad, en windowsphone og en chromecast vil bli mye rot.. Du framstiller det som at iPhone 6 plus har mye bedre batteritid <enn konkurrentene>, og ikke overfor den gamle iPhone. Jeg kjenner ingen iPhone brukere som er fornøyd med batteritiden. Den må lades en gang for natten, men dette er jo heller ingen problem. Skal du ha den i oppmot 2 døgn, må du gjerne kjøpe noe annet. Det finnes mange vanntette telefoner. Jeg listet de 6 "beste" (April) over. Android-telefoner har alene over 10 vanntette. Apple produkter er det eneste som ikke fungerer optimalt med ALLE andre. Windows og Android fungerer ypperlig opp mot hverandre. Kjøper du Apple er du nærmest tvunget til en bestemt type serieprodukter (nemlig Apples), og kan ikke ta deg nytte av de andre (og langt flere) fantastiske produkter. Dette er egentlig bare negativt når det gjelder Apple; også når det gjelder hva alle andre har: Om alle har Apple: Supert. Om alle vil ha alt annet enn Apple: Like supert. Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 En pc, en ipad, en windowsphone og en chromecast vil bli mye rot.. utenom at chromecast ikke fungerer så bra med windows phone er det vel ikke noe rot. Lenke til kommentar
InNeed Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) En pc, en ipad, en windowsphone og en chromecast vil bli mye rot.. utenom at chromecast ikke fungerer så bra med windows phone er det vel ikke noe rot. Nei, folk får det de velger.. Har hatt for mye variasjon tidligere.. Endte med å gå all apple, da det ikke var optimalt. Etter min mening.. Endret 15. september 2014 av InNeed Lenke til kommentar
InNeed Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vil for alltid anbefale iPhone.. iPhone 6 Plus - Mye bedre batteritid, det vil være verdt den ekstra tusenlappen. Om vanntett er ett krav, er det ikke så mange vanntette telefoner, så da må du bare velge det systemet som passer best / misliker minst... Støtter forøvrig rogkas når han sier at det handler om ett valg vedrørende teknologisk økosystem. En pc, en ipad, en windowsphone og en chromecast vil bli mye rot.. Du framstiller det som at iPhone 6 plus har mye bedre batteritid <enn konkurrentene>, og ikke overfor den gamle iPhone. Jeg kjenner ingen iPhone brukere som er fornøyd med batteritiden. Den må lades en gang for natten, men dette er jo heller ingen problem. Skal du ha den i oppmot 2 døgn, må du gjerne kjøpe noe annet. Det finnes mange vanntette telefoner. Jeg listet de 6 "beste" (April) over. Android-telefoner har alene over 10 vanntette. Apple produkter er det eneste som ikke fungerer optimalt med ALLE andre. Windows og Android fungerer ypperlig opp mot hverandre. Kjøper du Apple er du nærmest tvunget til en bestemt type serieprodukter (nemlig Apples), og kan ikke ta deg nytte av de andre (og langt flere) fantastiske produkter. Dette er egentlig bare negativt når det gjelder Apple; også når det gjelder hva alle andre har: Om alle har Apple: Supert. Om alle vil ha alt annet enn Apple: Like supert. Nå kommenterte jeg bare spørsmålet om iPhone 6 eller iPhone 6 plus. Og så langt har jeg ikke nevnt noe om den nåværende (gamle) modellen, så hva du sikter til vet jeg ikke. Sier ikke at jeg er fornøyd med batteritiden som den er i dag, men den blir bedre. Og det er jeg fornøyd med! Utover det hører jeg sjeldent til aldri noen som skryter av batteritiden på smarttelefoner i det hele. Og med min bruk, vil jeg uansett lade to ganger i døgnet. Så en gang i døgnet hadde vært en drøm.. Sist jeg sjekket har jeg aldri sagt at Apple er det eneste teknologiske økosystemet som fungerer bra sammen. Det er hele poenget med ett økosystem. Det å si at dette er negativt for Apple sin del, lager ingen mening. Det er ett valg og en bedriftsmodell, som gjør at jeg får bedre tjenester. At det ikke velgjør de som har valgt deler fra flere økosystemer, det er nok Apple fullt vitende om, og har ingen intensjoner om å gjøre noe med i fremtiden heller. Lenke til kommentar
Maurits91 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Dersom du velger mellom iPhone 6 og iPhone 6 Plus, så anbefaler jeg iPhone 6 Plus, men bare hvis du liker brettmobiler, dersom den er for stor, skaff deg gjerne iPhone 6.Dersom du kan velge hvilken som helst mobil, så anbefaler jeg Galaxy Note 4 (dersom du liker brettmobiler), eller Xperia Z3/Nexus 6 når de blir tilgjengelige Lenke til kommentar
InNeed Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 The Verge har laget dummyer du kan printe ut.. Det gir en viss indikasjon på størrelsen: iPhone 6 iPhone 6 Plus Fant det selv nyttig.. Syns ikke lenger den store er så stor.. Og kommer helt klart til å få for PLUS versjonens selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå