Delvis Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 En Forumveileder har skrevet følgende om seg selv et annet sted: "Eg orker ikke skrive alt her for det er så mye, men sosial angst, ett ufattelig kontrollbehov.. sniklesing på partnerens mobilmeldinger/overvåking og slikt er bare noe av det... Eg høres sikkert ut som en psykopat nå men det får så være.. Håper virkelig en psykolog kan hjelpe.." Vet ikke om det er riktig å nevne bruker ID så gjør ikke det. Men stiller spørsmålet om det er akseptabelt at en person i slik tilstand bør har dette vervet. Vedkommende burde kanskje selv frasi seg det, midlertidig iallefall? 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Sett i lys av hvilken tråd dette ble postet i syns jeg nok heller du er den som burde legge tastaturet på hylla en stund. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Forumveiledere har vel ingen reel makt på forumet her, og den jobben de gjør er vel ment som en buffer mellom bruker og moderator. Dessuten trenger ikke psykiske lidelser å hindre noen å gjøre jobben sin som forumveileder, eller moderator for den saks skyld. Det blir også feil å kalle personen for "sterkt psykisk ustabil" da det som er skrevet neppe kvalifiserer til den beskrivelsen. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Hvorfor skal ikke han få være forumveileder, moderator, administrator eller hva enn? Bare fordi han sliter psykisk? Det er så gammeldags og bakvendt tankegang. Dersom jeg hadde nevneverdige psykiske plager eller noe så tror jeg det å gjøre litt konstruktive ting på internett hadde vært en slags terapi i større eller mindre grad... 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Javel, hvis dette ble feil beklager jeg. Men det er ikke negativt ment, og regler for å inneha tillitsfulle verv gjelder vel likt her som ellers i samfunnet vil jeg tro.I dette tilfellet går det på vedkommedes egne spesifikke beskrivelser av tilstand, ikke psykiske plager primært.Om en politiker, en tillitsvalgt e.l. sto fram og erkjente ha "ufattelig kontrollbehov", snikleser andres saker og er opptatt av å "overvåke" sine medmennesker, ja da ville jeg tro det går dårlig sammen med de tilganger til brukere osv noen med et slikt verv og ansvar her på stedet har. Stiller som sagt bare spørsmålet. Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Om en politiker, en tillitsvalgt e.l. sto fram og erkjente ha "ufattelig kontrollbehov", snikleser andres saker og er opptatt av å "overvåke" sine medmennesker, ja da ville jeg tro det går dårlig sammen med de tilganger til brukere osv noen med et slikt verv og ansvar her på stedet har. Nå er det jo bra at dette er et underholdningsforum på nettet, og ikke etterretningstjenesten. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Som veileder er vel noe mest spennende man får tilgang til rapportene som blir sendt inn, noe som ikke er veldig spennende. Utenom det og noen ekstra rettigheter som å flette tråder, innlegg, endre tittel osv, så er det veldig lite vi har tilgang til. Vi kan f.eks ikke se epost, IP, personlige saker, advarsleshistorikk. Riktignok ett intraforum også, men der er alle litt værre brukersaker er skjermet ett sted vi ikke har tilgang. Så, i praksis er det veldig lite vi kan gjøre og har veldig liten reel makt. Den største makten ligger i det vi skriver og den faktiske tittelen, ikke i ekstra tilganger og makt. Endret 15. september 2014 av aklla 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Ok, takk for oppklaringen. Trodde de var hakket over moderator jeg. Da er det nok greit da. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Jeg oppfattet rød tekst som helt "uskyldig", og vil berømme nettopp den veilederen Og masse lykke til, be well and happy! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Ok, takk for oppklaringen. Trodde de var hakket over moderator jeg. Da er det nok greit da. Vi er ett sted mellom vanlige brukere å moderator. Ville nok lagt oss nærmere brukere enn moderator... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Jeg ser ikke problemet her, veilederene (såvel som moderatorer og administratorer) har helt sikkert personlige saker i livet de som alle andre mennesker. Vi skal ikke holde noe slikt mot de. Det de vurderes på er hvordan de håndterer vervet sitt og hvordan de handler som en medarbeider i den frivillige staben, utover det er det hverken ønskelig eller hensiktsmessig å vurdere privatlivet deres som de måtte ytre seg om offentlig på forumet her. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå