anonympappkasse Skrevet 14. september 2014 Rapporter Del Skrevet 14. september 2014 Der jeg egentlig skal være stasjonert (på service) er det lite arbeid for tiden, så nå forrige mandag eller tirsdag ble jeg fortalt at jeg skulle gå på et av de større prosjektene våre. Dette anlegget er på en plass i byen hvor det er umulig å parkere (spesielt midt på dagen) og parkering i parkeringshus blir for dyrt for firmaet. Uheldigvis kom jeg på et tidspunkt der det ikke var noen ledig, gratis parkering rundtom i gatene. Jeg valgte da å parkere hos kiwi som har 30min gratis. Dette endte med en bot på 760kr. Så hvem skal betale? Jeg vet at det er jeg som styrer bilen, men bilen må jeg ha tilgjengelig i dette yrket så buss tror jeg er uaktuelt for begge parter. Firmaet har plassert meg der velvitende om dårlige parkeringsmuligheter. Lenke til kommentar
sånn er det! Skrevet 14. september 2014 Rapporter Del Skrevet 14. september 2014 Det kommer nok helt an på firmaet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. september 2014 Rapporter Del Skrevet 14. september 2014 Det var du som parkerte "ulovlig", ikke firmaet. Prøv å hør med de, se om de er greie nok til å betale for din feil. 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. september 2014 Rapporter Del Skrevet 14. september 2014 I utgangspunktet er det ditt ansvar, din feil og dermed du som må betale. Du var vel vitende om at det maks var 30 minutters parkeringstid der, og den begrensninten brøt du. Dersom det ikke er parkeringsplasser tilgjengelig, informer selskapet om dette så de enten må skaffe parkering til deg, dekker parkeringsutgiftene dine eller akseptere at du kommer senere fordi du må finne en gratis parkeringsplass. 4 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. september 2014 Rapporter Del Skrevet 15. september 2014 Det er du som har fått boten pågrunn av en handling du har utført. Dersom parkeringsmulighetene var såpass begredegelige vil jeg tro at dersom du hadde kontaktet nærmeste leder ville du fått valgene om å parkere ulovelig alikavell eller bruke parkeringshus. At du selv tar en avgjørelse er noe du også selv må stå for. 1 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 15. september 2014 Rapporter Del Skrevet 15. september 2014 Legg ansvaret over på noen andre, ring sjefen eller ligende. Da er hvertfall lommeboka di redda vist du får bot eller lignende neste gang. 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. september 2014 Rapporter Del Skrevet 15. september 2014 Du burde avklart det på forhånd. 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. september 2014 Rapporter Del Skrevet 15. september 2014 Forøvrig verdt å nemne at slike maks 30 min parkering på dagligvarebutikker ofte også har eit vilkår om at det er kundeparkering. Så dersom du parkerer der og ikkje går inn i butikken så kan du risikere bot frå fyrste minutt. Så å parkere der blir uansett feil med mindre du har fått ein avtale med den som eiger parkeringsplassen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå