Øyvind23 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Hei, jeg vurderer å ta privatisteksamen i noen fag for å forbedre karakteren, men vil også prøve å ta noen fag bare for å få høyere snitt. Lurer derfor på to ting:1) Er det mulig å beholde den gamle karakteren jeg har i faget dersom det ikke går helt som planlagt?2) Er det mulig å ikke føre opp det ekstra faget jeg tar dersom det ikke går bra? Eller kommer det på vitnemålet uansett hva jeg gjør?Takk for svar! Lenke til kommentar
matte geek Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Om det kommer på vitnemålet eller ikke bestemmer du. Det er den beste karakteren som gjelden i den spesifikke faget. Egentlig så bestemmer du selv om du vil føre på den ,uavhengig om du har fått bedre karakter eller ei. Endret 14. september 2014 av matte geek Lenke til kommentar
Øyvind23 Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Om det kommer på vitnemålet eller ikke bestemmer du. Det er den beste karakteren som gjelden i den spesifikke faget. Egentlig så bestemmer du selv om du vil føre på den ,uavhengig om du har fått bedre karakter eller ei. Men hvis jeg ønsker å ta opp et fag som skolen min ikke har, men får dårligere enn forventetet...kommer det på vitnemålet mitt hvis jeg ikke vil? Lenke til kommentar
H5N1 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Når du tar et fag som privatist må du selv sørge for at faget kommer på vitnemålet, dette skjer ikke automatisk. Du kan gjøre hva du vil med fagene du har tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå