Niuroumian Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Usikker på hvor store råfilene til Nikon er (har d5200) men vil veldig gjerne prøve meg på å ta bilder i dette formatet. Har egentlig bare brukt jpeg frem til nå. Ser på et Kingston 32GB kort men ser også at de har 64GB. Hva burde jeg velge? Det blir enten to 32GB eller ett 64GB tror jeg, da blir det ca. samme pris. Noen som har noen erfaringer med disse minnekortene? Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) KIngston er et relativt kjent merke, selv kjøper jeg fra Sandisk som sammen med Lexar er de to mest kjente, men det er mest gammel vane. Kortstørrelse er smak og behag, jeg ville heller ha et raskt 32GB kort enn et tregt 64GB, men bruker du ikke mye seriebildefunksjon spiller hastigheten ikke så stor rolle. Siste jeg kjøpte var 64GB, men du får mange bilder på et 32GB kort også, og er det lite kjøper du bare et ekstra kort på sikt. Endret 13. september 2014 av se# Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Filene er ikke så store - en 24-25MB. Med et 32GB-kort får du plass til godt over tusen stykker. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Det blir enten to 32GB eller ett 64GB tror jeg, da blir det ca. samme pris. Samme pris for dobbelt så mye plass - enkelt valg - eller har du funnet en "dårlig" pris...? Endret 13. september 2014 av flageborg Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Det blir enten to 32GB eller ett 64GB tror jeg, da blir det ca. samme pris.Samme pris for dobbelt så mye plass - enkelt valg - eller har du funnet en "dårlig" pris...?Når det er samme pris for "to 32GB" og "ett 64GB" er det samme pris for like mye plass, ikke samme pris for dobbelt plass. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 oooooops....my bad Lenke til kommentar
se# Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Men så lenge trådstarter ikke linker til kortene er det umulig å vite om det er samme spesifikasjoner. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Nikon D7000 har TO kortplasser og der bruker jeg bl.a. et par av disse kortene...anbefales Endret 13. september 2014 av flageborg Lenke til kommentar
Niuroumian Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Her er de to 64GB de har vist frem. (Prisnivå ca. 130-160kr) 32 GB ser slik ut: (ca. 80kr) Endret 13. september 2014 av Niuroumian Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Her er de to 64GB de har vist frem. (Prisnivå ca. 130-160kr) 32 GB ser slik ut: (ca. 80kr) Kan du lenke til sted å kjøpe? Lenke til kommentar
Niuroumian Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Kjæresten min er i Kina og kjøper for meg der. Dessverre ingen nettbutikk i Norge som har disse så billig. Lenke til kommentar
emero Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Beklager avsporingen, men når det gjelder minnekort anbefaler jeg ALLTID folk å heller legge i litt ekstra for et kort av høyere kvalitet. Med det mener jeg feilprosenten på kortene. Det er tross alt UTROLIG kjipt å miste 64GB med bilder når kortet ryker.De merkene jeg har best erfaring med fra salg er stort sett Sandisk og Lexar.Siden du sier du skal skyte i raw, vil jeg også anbefale at du sjekker opp hvor fort kameraet ditt kan skrive til minnekortet, og kjøper den minste hastigheten som er raskere enn det. Jeg vil tippe et 45MB/S (skrivehastighet) kort burde være ideelt til D5200, uten at jeg har tallene i hodet. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Kjæresten min er i Kina og kjøper for meg der. Dessverre ingen nettbutikk i Norge som har disse så billig. Disse kan godt finne på å være falske, så jeg anbefaler deg å sjekke dem grundig før du bruker dem til noe viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå