ATWindsor Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Den kjører ikke alle spill i 60Hz, det er 60fps. (Gud gi meg styrke til å unsubscribe fra denne tråden...) Jo, XP kjører ihvertfall GL-spill i 60Hz, gjorde det ihvertfall på tildigere versjoner. Men det er jo ikke direkte relatert til Doom3 da. AtW Lenke til kommentar
formann Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å funke, for med mindre man kjører 60Hz på skjermen så vil man få tearing og det er helt jæv**** å se på. Det blir jo rett og slett laggy. Man kan jo kjøre 120Hz.. da vil man ikke få tearing, men det er ikke mange som har skjermer som klarer 120Hz i 1024*768 eller 1280*1024. Jeg er egentlig ganske overbevist om at Mr. Carmack og gutta er klar over dette, så det blir nok ikke noe problem. Men jeg er som sagt litt spent på hvordan de løser problemet. Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 ...eller så kan jo alle skaffe seg en LCD skjerm. De kjører på 60Hz uten at en får vondt i hodet av det. Faktisk er det 60Hz som er anbefalt på dem. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 ... men det er ikke mange som har skjermer som klarer 120Hz i 1024*768 eller 1280*1024. Det er ikke så uvanlig at skjermer klarer 120Hz i 1024, vel. I hvertfall over 100... Jo, XP kjører ihvertfall GL-spill i 60Hz, gjorde det ihvertfall på tildigere versjoner. Oki. Men det her høres ut som det trøbblet som var med detonator driverne tidligere, inntil de la inn mulighet for å låse Hz ved forskjellige oppløsninger. Før hadde jeg en søppleskjerm som bl.a. ikke klarte 75Hz i 800x600 (den klarte det i 1024 ), og da kunner jeg ikke spille i den oppløsningen, for det virka som den ble satt til 75Hz når man skifta til den oppløsningen... Det her må jeg kikke litt nærmere på... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det er en bug i XP og ikke i detonator drivere... last ned ReForce... funker for alle grafikkort fra alle produsenter Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det er en bug i XP og ikke i detonator drivere... last ned ReForce... funker for alle grafikkort fra alle produsenter Det var ReForce som fikk fiksa problemene mine den gangen. Meget bra program! Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Det går uansett ikke å begrense et spill til 60 hz. 60 fps kan man låse men ikke hzen i skjermen. Alle vet jo om den kjente 60hz buggen i xp for eksempel. Bruk det programmet du bruker for å løse det problemet så har du også løst den eventuelle "buggen" i Doom3. Selv bruker jeg Powerstrip, det fugnerer fint. Jeg kan også velge å disable vsync, men det man ikke kan stille på er ubegrenset med fps. Altså spillet kan bare låse maks fpsen... Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg får bare 60hz i OpenGL spill :grine: Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 Jeg er veldig spent på hvordan dette kommer til å funke, for med mindre man kjører 60Hz på skjermen så vil man få tearing og det er helt jæv**** å se på. Det blir jo rett og slett laggy. V-sync vil uansett løse problemet med tearing, men det kan gå fort utover frameraten. Man kan jo kjøre 120Hz.. da vil man ikke få tearing, men det er ikke mange som har skjermer som klarer 120Hz i 1024*768 eller 1280*1024. Det er nok en del, men det er nok få som har maskiner som holder 60FPS storedeler av tiden slik at man kan fort få problemer med tearing eller at maskinen ikke klarer å henge med v-sync'en. V-sync sammen med tripple buffering vil løse det problemet og det er noe som enkelt kan tvinges via driver eller tweak program i OpenGL, men det spørs om den ekstra framebuffer størrelsen er veldig velkommen i Doom3. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 60hz er ekkelt å se på ja.. auau i øynene.. "lcd" Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 29. oktober 2003 Del Skrevet 29. oktober 2003 på online gaming som f. eks cs er det helt FØKKA å spille bare med 100 fps, men i vanlige sopill som doom 3, så kommer ingen til å merke det, spillet er ikke laget for høyere og da tror jeg det virker helt utmerket Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Uansett hva jeg gjør så får jeg ikke mer enn 60hz i OpenGL. Noen som har noen ideèr? :grine: Lenke til kommentar
bambam Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg gjorde det via powerstrip. 100hz. Edit : var det i win2k tro? Nei tror ikke det, uansett. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 ,27/10/2003 : 19:06] Jaja...høres egentlig greit ut for min del Siden vi er inne på Doom3... *host* hvordan får man starta Aplha-leak-demoen?*hark* Får bare flimrende grå skjerm som aldri endrer seg Noen som vet dette? ikke noe problem. Men det er en godt bevart familihemmelighet er ikke fps-lås i alpha leaken i alle fall. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Uansett hva jeg gjør så får jeg ikke mer enn 60hz i OpenGL. Noen som har noen ideèr? :grine: Bruk ReForce. Med er kjapp google så fant jeg en link til programmet: http://www.firekite.com/store/install/ReForce.exe Litt køddig å finne rundt i, men når det funker, så kan du låse Hz for alle oppløsninger du bruker. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 ,27/10/2003 : 19:06] Jaja...høres egentlig greit ut for min del Siden vi er inne på Doom3... *host* hvordan får man starta Aplha-leak-demoen?*hark* Får bare flimrende grå skjerm som aldri endrer seg Noen som vet dette? ikke noe problem. Men det er en godt bevart familihemmelighet er ikke fps-lås i alpha leaken i alle fall. *host privatmld hark* :nice: Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 30. oktober 2003 Del Skrevet 30. oktober 2003 Jeg har prøvd ReForce, Powerstrip, og flere andre, men OpenGL defaulter alikevel til 60hz... :grine: Jeg har fjernet alle 60hz modusene, men programmene vil ikke lystre... :grine: Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg har prøvd ReForce, Powerstrip, og flere andre, men OpenGL defaulter alikevel til 60hz... :grine: Jeg har fjernet alle 60hz modusene, men programmene vil ikke lystre... :grine: Prøv å kjør spill i direct3d, og se om du får riktig Hz der. Prøv med forskjellige Hz, så kan du sjekke via skjermens meny (de fleste viser vel Hz der). Hvis du ikke får riktige Hz'er der heller, så gjør du kanskje en feil i ReForce. Jeg brukte en stund før jeg fant ut hvilke av de slot'ene jeg skulle bruke. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 altså det mange ikkje forstår er at spelet blir oppdatert maks 60 ganger i sekundet= 60hz du kan framleis spele det i 32453 fps i sekundet men du vil ikkje merkje forskjell uansett Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 altså det mange ikkje forstår er at spelet blir oppdatert maks 60 ganger i sekundet= 60hz du kan framleis spele det i 32453 fps i sekundet men du vil ikkje merkje forskjell uansett Feil! Det er stikk motsatt. Spillet vil ikke spytte ut mer enn 60 fps (frames i sekundet). Der ligger begrensningen. Du kan kjøre skjermen din på whatever Hz du har lyst til (så sant du kommer utenom XP buggen). Hz: Antallet ganger i sekundet skjermen din oppdaterer bildet. Fps: Antallet ganger i sekundet spillet lager et nytt bilde. (Det kan argumenteres med at dette også er en frekvens, og kan måles i Hz, men det er en konvensjon i dataverdenen at dette kalles "frames per second") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå