Gabri3L Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Synd ikke Atlas var en politihund, da kunne han spist småpiker til lunsj uten å miste hverken jobb eller liv. LINK 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Vi skulle hatt sertifikat på samme måte som med biler. Ikke før det er sertifikat på å ha unger... Og da begynner det å bli mye sertifikater etterhvert. For noe piss. Med den holdningen kan man aldri ha noen lover. 2 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Og flere av oss burde strengt talt vært avlivet pga. vår farlighet. Men slik skal vi jo ikke snakke eller mene. Fordi vi har satt oss selv høyere en noe annet, vi er guder i vårt eget syn. Ja for en forunderlig grunn ser man gjerne sånn menneske tilbeding i tråder som gjelder natur eller dyr som lider, der kommer det alltid noen som sier "hvorfor fokusere på naturen eller dyrene når mennesker lider" At dem ikke enser å skjønne at det er pga andre mennesker de menneskene lider Vi skulle aldri vært flere en 500millioner på denne jorden, jeg synes Georgia steinene sin visjon er veldig riktig http://en.wikipedia.org/wiki/Georgia_Guidestones Mennesker forguder alltid seg selv. Dyr lider og menneske bryr seg lite. At vi er for mange er det liten tvil om. Det var for mange år siden en Fransk journalist som skrev en artikkel om dette og så det positive med krig og menneskelig død. Det skapte et hylekor uten sidestykke. Jeg forsøkte og få det på trykk i VG den gangen, men det nekta de. Ja er også enig i det, vi må ha noe som regulerer mengden av oss. ""In the ’70s they blamed Dobermans, in the ’80s they blamed German Shepherds, in the ’90s they blamed Rottweilers. Now they blame the Pit Bull. When will they blame the humans?"" Som hva du quoter de har pekt finger siden 70tallet på div raser når de skal faktisk sette fingeren der den hører hjemme nemlig på eierne ? Vi skulle hatt sertifikat på samme måte som med biler. Helt korrekt, innføre en avgift for å søke etter ha hund er også lurt, for det vil i tillegg gi flere jobber noe som også er positivt. Samt betale for beviset nesten som et pass, da blir det en inntekt for staten ikke en ugift å innføre et slikt system samt det blir et tryggere Norge rundt hundehold. Ikke minst innfører strenge regler på avl av hunder, samt regler rundt drift av kennel. Øke straffer for dårlig hundehold, kreve eiere ansvarlige for hva hunden gjør, så hvis en hund dreper eller skader et barn/voksen må eier stå ansvarlig i retten. Vi skulle hatt sertifikat på samme måte som med biler. Ikke før det er sertifikat på å ha unger... Og da begynner det å bli mye sertifikater etterhvert. For noe piss. Med den holdningen kan man aldri ha noen lover. Enig. Endret 13. september 2014 av DaniNichi Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Meh, passavgiften betaler ikke passystemet, det betaler bare produksjonen og behandlingen av ditt eget pass. Det er masse utgifter utover det. Men vi kunne jo hatt en "hundeskatt", slik de har (hadde?) i england før i tiden. Det viktigste er at det er en barriere for å plukke opp en blandingshund fra naboen, pluss en binding mellom hund og eier. (Lisens kobles til chipnummeret, chipen krever lisens osv. ) Og selvsagt noe som kan inndras ved mislighold. Endret 13. september 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Politiet må også snart skjønne at å drepe en hund på en slik måte vil skape avsky blant de fleste mennesker, dette gjelder spesielt i Hordaland fylke sitt politi, de kunne heller tatt med hunden til veterinær å avlivet den der så hadde de sluppet denne negative omtalen. Tror ikke du får noe mere human avlivning av en bikkje enn 3 raske skudd i hodet fra en Glock. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Meh, passavgiften betaler ikke passystemet, det betaler bare produksjonen og behandlingen av ditt eget pass. Det er masse utgifter utover det. Men vi kunne jo hatt en "hundeskatt", slik de har (hadde?) i england før i tiden. Det viktigste er at det er en barriere for å plukke opp en blandingshund fra naboen, pluss en binding mellom hund og eier. (Lisens kobles til chipnummeret, chipen krever lisens osv. ) Og selvsagt noe som kan inndras ved mislighold. Ah det viste jeg ikke ang pass, da falt min ide litt sammen, men man kunne jo evnt tatt seg mer betalt evnt som du sier en skatt, jeg hadde ikke hatt noe imot det. Når man anskaffer seg en en hund så tar man et ansvar som koster en haug med penger, så en liten slump ekstra for at fellesskapet skal føle seg mer trygge rundt de hundene som er i Norge burde være en selvfølge. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Politiet må også snart skjønne at å drepe en hund på en slik måte vil skape avsky blant de fleste mennesker, dette gjelder spesielt i Hordaland fylke sitt politi, de kunne heller tatt med hunden til veterinær å avlivet den der så hadde de sluppet denne negative omtalen. Tror ikke du får noe mere human avlivning av en bikkje enn 3 raske skudd i hodet fra en Glock. Enig at det nok ikke var noe verre en annen metode, men politiet burde jo kunne se hvordan dette vil oppfattes blant folk, og det er jo ikke en god løsning uansett når man enkelt kunne fulgt faren med hunden til en veterinær å latt dem gjøre det. Man må også se en mulighet for hevnmotiv her da hunden beit en av de, så hadde hunden blitt skutt om den ikke beit ? noe som helt å holdent var politibetjenten sin feil, da han ble advart og hunden var i en privat bil. Endret 13. september 2014 av DaniNichi Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg tror nok de har gjort en totalvurdering og ansett det som uforsvarlig å frakte denne 70 kg "rabiate" hunden til veterinær. Jeg ser det i hvert fall helt udramatisk. Nødavlivning av dyr ved hjelp av skytevåpen er noe som utføres hver dag (hovedsakelig fra jegere og viltnemnd) og jeg er temmelig sikker på at politiet får instrukser på hvordan dette skal gjøres når de gjennomgår skyteopplæring. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Jeg tror nok de har gjort en totalvurdering og ansett det som uforsvarlig å frakte denne 70 kg "rabiate" hunden til veterinær. Jeg ser det i hvert fall helt udramatisk. Nødavlivning av dyr ved hjelp av skytevåpen er noe som utføres hver dag (hovedsakelig fra jegere og viltnemnd) og jeg er temmelig sikker på at politiet får instrukser på hvordan dette skal gjøres når de gjennomgår skyteopplæring. Ja det er godt mulig, men som sagt faren tilbydde seg, så da ser jeg ikke problemet med få hunden der, vertfall vært et forsøk Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg tror nok de har gjort en totalvurdering og ansett det som uforsvarlig å frakte denne 70 kg "rabiate" hunden til veterinær. Jeg har hverken sansen for denne hunderasen eller type eier som beskrives som en kjent bølle, men den tvilsomme foranledningen til at man skjøt bikkja nærmest på stedet, var jo åpenbart at en politimann ble bitt i hånden etter å ha vært så idiot å åpne døren og romstere med bikkja som stod i baksetet "for å roe den". Til tross for sterk advarsel fra eier og faren hans mot å gjøre det. Hadde denne bite-episoden ikke skjedd, ville bikkja ikke vært avlivet på den måten der og da. Det forelå riktignok et tidligere avlivingsvedtak opplyses det, men dette var ikke ferdigbehandlet. Man får lett mistanke om at politiet ville hevne seg på en måte, ved en slik handlemåte. Som en relevans, nevnt lengre oppe, -politihunden som skambet Naomi (7) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politihund-angrep-naomi-7-maa-boete-med-livet/a/10139968/ http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politihunden-som-bet-naomi-7-fortsatt-i-tjeneste/a/23284508/ Den bikkja har også et avlivingsvedtak, men er det noen som tror at politiet tar den med seg ved selvtekt og gir den tre kuler i hodet? Neppe. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Meh, passavgiften betaler ikke passystemet, det betaler bare produksjonen og behandlingen av ditt eget pass. Det er masse utgifter utover det. Men vi kunne jo hatt en "hundeskatt", slik de har (hadde?) i england før i tiden. Det viktigste er at det er en barriere for å plukke opp en blandingshund fra naboen, pluss en binding mellom hund og eier. (Lisens kobles til chipnummeret, chipen krever lisens osv. ) Og selvsagt noe som kan inndras ved mislighold. Ah det viste jeg ikke ang pass, da falt min ide litt sammen, men man kunne jo evnt tatt seg mer betalt evnt som du sier en skatt, jeg hadde ikke hatt noe imot det. Når man anskaffer seg en en hund så tar man et ansvar som koster en haug med penger, så en liten slump ekstra for at fellesskapet skal føle seg mer trygge rundt de hundene som er i Norge burde være en selvfølge. For meg så er det viktigere at hundene kan føle seg trygge, men begge deler vil jo bli bedre Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 I denne saken virker det åpenbart at avlivelsen var berettiget. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 (endret) I denne saken virker det åpenbart at avlivelsen var berettiget. Alt de i blått gjør er OK for deg, vi har fått med oss det Det var en unødig måte gjøre det på, men dere i blått ødelegger bare for dere selv med slikt som dette. Politihunden som skambet Naomi er vel helt OK løper rundt fortsatt i dine øyne ? Endret 14. september 2014 av DaniNichi Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Jeg tror nok de har gjort en totalvurdering og ansett det som uforsvarlig å frakte denne 70 kg "rabiate" hunden til veterinær. Jeg har hverken sansen for denne hunderasen eller type eier som beskrives som en kjent bølle, men den tvilsomme foranledningen til at man skjøt bikkja nærmest på stedet, var jo åpenbart at en politimann ble bitt i hånden etter å ha vært så idiot å åpne døren og romstere med bikkja som stod i baksetet "for å roe den". Til tross for sterk advarsel fra eier og faren hans mot å gjøre det. Hadde denne bite-episoden ikke skjedd, ville bikkja ikke vært avlivet på den måten der og da. Det forelå riktignok et tidligere avlivingsvedtak opplyses det, men dette var ikke ferdigbehandlet. Man får lett mistanke om at politiet ville hevne seg på en måte, ved en slik handlemåte. Som en relevans, nevnt lengre oppe, -politihunden som skambet Naomi (7) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politihund-angrep-naomi-7-maa-boete-med-livet/a/10139968/ http://www.vg.no/nyheter/innenriks/politihunden-som-bet-naomi-7-fortsatt-i-tjeneste/a/23284508/ Den bikkja har også et avlivingsvedtak, men er det noen som tror at politiet tar den med seg ved selvtekt og gir den tre kuler i hodet? Neppe. Hadde ikke hunden bitt politi karen hadde dem ikke skutt den er hva jeg tror også, han mistet jo totalt ansikt ved at det skjedde, vi hørte jo tidligere ifjor hvordan politiet omtalte det å drepe de 2 hundene i denne saken http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/politiet-skjoet-og-drepte-ronnys-hunder/a/10111156/ Nå ser jeg ikke helt pointe med ikke ha noe tilovers for en hunderase om man ikke har personlig kjennskap til rasen eller hatt noe med en å gjøre Endret 14. september 2014 av DaniNichi Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Hadde ikke hunden bitt politi karen hadde dem ikke skutt den er hva jeg tror også, han mistet jo totalt ansikt ved at det skjedde, Jeg synes ærlig talt med dine ytringer i denne saken om hevn og miste ansikt så skinner det gjennom at du har en generelt fiendtlig holdning til politiet. Selv synes jeg dette er totalt grunnløse beskyldninger og kun ville spekulasjoner. Du har ikke grunnlag nok for å vite hva som foregikk på stedet og hvilke vurderinger som ble gjort. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 I denne saken virker det åpenbart at avlivelsen var berettiget. Alt de i blått gjør er OK for deg, vi har fått med oss det Det var en unødig måte gjøre det på, men dere i blått ødelegger bare for dere selv med slikt som dette. Og så lenge varte den såkalt konstruktive debatten... Jeg skjønner jo at du er såpass følelsesmessig involvert og at hatet ditt mot politiet sitter så dypt at du ikke er i stand til å tenke rasjonelt rundt dette, samt at alle som ikke konsekvent angriper og rakker ned på politiet selv må være politifolk "undercover" i forumet. Politihunden som skambet Naomi er vel helt OK løper rundt fortsatt i dine øyne ? Hvis du tenker på hunden som angrep fordi den tolket en situasjon som at et familiemedlem ble angrepet, så ja, det er helt greit at den fortsatt er i live. Den gjorde som den var lært opp til. Politihunder skal i motsetning til andre hunder nettopp kunne brukes til å angripe mennesker. Å avlive hunden fordi den gjorde som den var opplært til blir feil. Så kan man heller diskutere om politihunder bør holdes som familiehunder. Hadde ikke hunden bitt politi karen hadde dem ikke skutt den er hva jeg tror også, han mistet jo totalt ansikt ved at det skjedde Når en hund biter et menneske på denne måten er det avlivningsgrunn. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Går ikke ha konstruktive debatten men en som aldri uansett hva aldri greier innse noe feil i en yrkesgruppe som diskuteres eller se at ting kan gjøres på en annen måte. Fikk du med deg at faren sa IKKE gå inn til hunden, bilen er PRIVAT, skal politikaren tro han er Cesar Milan får han gjøre det på fritiden, han har seg selv å skylde at han ble bitt. Nå er jeg for at hunden skulle avlives den var tydelig veldig farlig, og eier burde straffes for uforsvarlig/farlig hundehold. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vi skulle hatt sertifikat på samme måte som med biler. Ikke før det er sertifikat på å ha unger... Og da begynner det å bli mye sertifikater etterhvert. For noe piss. Med den holdningen kan man aldri ha noen lover. Det er ingen ting i veien med å ha lover uten at man må sertifiseres for absolutt alt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vi skulle hatt sertifikat på samme måte som med biler. Ikke før det er sertifikat på å ha unger... Og da begynner det å bli mye sertifikater etterhvert. For noe piss. Med den holdningen kan man aldri ha noen lover. Det er ingen ting i veien med å ha lover uten at man må sertifiseres for absolutt alt. Det er ikke poenget. Poenget er at du mener at man ikke kan kontrollere A før man også kontrollerer B. Det er bullshit. Politikk fungerer ikke slik at man har en liste med punkter hvor alle punktene må løses i rekkefølge; folk jobber med forskjellige ting i forskjellige komiteer, og når noe er klart blir det tatt opp til avstemming i stortinget. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Vi skulle hatt sertifikat på samme måte som med biler. Ikke før det er sertifikat på å ha unger... Og da begynner det å bli mye sertifikater etterhvert. Barnevernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå