Aniratak Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Hei. Mulig dette er skrevet om tidligere, men jeg fant ikke noe umiddelbart og orket ikke lese gjennom over 500 sider i Xbox-cafeen. Kjøpte Xbox One med kinekt på Elkjøp i dag. Jeg ventet til etter norge-lanseringen fordi jeg ønsket den med norsk tilpasning. På Elkjøp trodde jeg at det var disse maskinene de nå solgte, og var i god tro om at de importerte isåfall skulle være merket med "import". Da jeg kom hjem og koblet opp skjønte jeg raskt at dette måtte jo være en import-maskin siden jeg ikke kunne velge norge som land. Er det noen andre som har hatt import-maskin her? Kan man endre det til norsk region etter at man har satt en annen region? Måtte så klart velge et annet land siden jeg ikke kunne skru den på uten å velge noe som helst (og valgte da så klart Irland ).. Vil man få samme muligheter med Norsk språk til den importerte maskinen? På forhånd takk! Og beklager hvis det er litt latterlige teite spørsmål. Endret 13. september 2014 av Aniratak Lenke til kommentar
Phantom_Lord Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Du er kanskje heldig med tanke på at denne versjonen ikke har den hardware feilen? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Kan alltids levere den tilbake og samtidig slå et slag for kurering av spillindustrien? Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Du er kanskje heldig med tanke på at denne versjonen ikke har den hardware feilen? Tenker du på skurre-lyden? Lenke til kommentar
Phantom_Lord Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Du er kanskje heldig med tanke på at denne versjonen ikke har den hardware feilen? Tenker du på skurre-lyden? Jepp. Kan jo hende du har fått den dog Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Du er kanskje heldig med tanke på at denne versjonen ikke har den hardware feilen? Tenker du på skurre-lyden? Jepp. Kan jo hende du har fått den dog Jeg kjøpte faktisk en Xbox uten kinect i går, og den hadde den skurrelyden. Så da byttet jeg den i dag og kjøpte i tillegg kinect. Skurrelyden er helt helt borte - men jeg har da altså import. Får ikke norsk språk. Skal det ikke komme en oppdatering eller noe? Har alle de norsk-tilpassede Xboxene skurrelyd? Elkjøp sa de ikke hadde fått noen andre henvendelser med folk som hadde skurrelyd. Følte jeg hadde veldig uflaks med den første. Lenke til kommentar
Phantom_Lord Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Du er kanskje heldig med tanke på at denne versjonen ikke har den hardware feilen? Tenker du på skurre-lyden? Jepp. Kan jo hende du har fått den dog Jeg kjøpte faktisk en Xbox uten kinect i går, og den hadde den skurrelyden. Så da byttet jeg den i dag og kjøpte i tillegg kinect. Skurrelyden er helt helt borte - men jeg har da altså import. Får ikke norsk språk. Skal det ikke komme en oppdatering eller noe? Har alle de norsk-tilpassede Xboxene skurrelyd? Elkjøp sa de ikke hadde fått noen andre henvendelser med folk som hadde skurrelyd. Følte jeg hadde veldig uflaks med den første. Ettersom jeg har forstått er det ingen software oppdatering som fikser skurrelyden. Hvis du ikke har noen lyd nå er jo det fantastisk, enten om det er pga kinect versjon eller om det er import det vet jeg ikke. Angående språk. Har du prøvd å oppdatere xboxen? Jeg ville tippe det skulle hjelpe, men aner ikke. Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Jeg fikk beskjed av Elkjøp at skurrelyden var et problem i en meget liten prosentandel av produksjonen. Så man hadde max uflaks hvis man fikk en maskin med skurring. Snakk om produksjonsfeil eller noe? Man må jo bare bytte den igjen.. Jeg skrudde akkurat på Xboxen for første gang, og da var det jo en oppdatering som foregikk. Trodde da det skulle være den nyeste? Endret 13. september 2014 av Aniratak Lenke til kommentar
Phantom_Lord Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg vil jo tro at "alle" har den feilen? Folk antar bare at det skal være sånn. Men jeg vet ikke. Håper noen finner ut hvilke produksjonsnummer man skal velge eller avstå fra (Husker noen gjorde research for xbox 360 angående hvilke modeller som IKKE fikk RROD). Så du har oppdatert men ingen spor av norsk språk? Lenke til kommentar
Phantom_Lord Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Du kan forresten lete litt i denne tråden? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1554585&page=1 Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Jeg har ikke gjort noen ny oppdatering etter den som automatisk ble gjennomført ved første oppstart. Jeg får lese litt gjennom den tråden.. Finner vel ut av det. Xboxen funker nå akkurat som den skal. Og heldigvis ingen skurrete lyd. Veldig fin konsoll! Har bare lyst til å få ordnet med norsk tilpasning. Endret 13. september 2014 av Aniratak Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Ingen innlegg i den tråden etter Xbox-lanseringen i norge i september. Krysser fingrene for at noen som leser dette har gjennomført norsk-oppdateringen . Hvis det i det hele tatt finnes noen. Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Ingen innlegg i den tråden etter Xbox-lanseringen i norge i september. Krysser fingrene for at noen som leser dette har gjennomført norsk-oppdateringen . Hvis det i det hele tatt finnes noen. Du velger norge som språk, ikke land. Da oppdateres automatisk land til Norge. Men skjønner ikke helt hvorfor du vil ha norge som region da alt koster dobbelt så mye. Sett tll US og få spill til 370 kr stk istedet du. Engelsk får du da også istedet for norske menyer osv 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Du er kanskje heldig med tanke på at denne versjonen ikke har den hardware feilen? Tenker du på skurre-lyden? Jepp. Kan jo hende du har fått den dog Jeg kjøpte faktisk en Xbox uten kinect i går, og den hadde den skurrelyden. Så da byttet jeg den i dag og kjøpte i tillegg kinect. Skurrelyden er helt helt borte - men jeg har da altså import. Får ikke norsk språk. Skal det ikke komme en oppdatering eller noe? Har alle de norsk-tilpassede Xboxene skurrelyd? Elkjøp sa de ikke hadde fått noen andre henvendelser med folk som hadde skurrelyd. Følte jeg hadde veldig uflaks med den første. Importversjonene med Kinect er av litt eldre modeller, men er samme konsoll. De nye modellene sliter med denne ulyden, så vær glad du kjøpte en import. 1 Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Du er kanskje heldig med tanke på at denne versjonen ikke har den hardware feilen? Tenker du på skurre-lyden? Jepp. Kan jo hende du har fått den dog Jeg kjøpte faktisk en Xbox uten kinect i går, og den hadde den skurrelyden. Så da byttet jeg den i dag og kjøpte i tillegg kinect. Skurrelyden er helt helt borte - men jeg har da altså import. Får ikke norsk språk. Skal det ikke komme en oppdatering eller noe? Har alle de norsk-tilpassede Xboxene skurrelyd? Elkjøp sa de ikke hadde fått noen andre henvendelser med folk som hadde skurrelyd. Følte jeg hadde veldig uflaks med den første. Importversjonene med Kinect er av litt eldre modeller, men er samme konsoll. De nye modellene sliter med denne ulyden, så vær glad du kjøpte en import. Ok. Da tilgir jeg Elkjøp likevel Alt er smud og kjempegøy å teste ut Kinecten. Tar litt tid å sette seg inn i skjønner jeg. Kommer vel etter hver. Wolfenstein er hvertfall et KNALLKJØP! Herreguuud for et kult spill! Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Er ingen forskjell overhodet på import eller norsk-kjøpt Xbox One. De er begge sikkert produsert på samme fabrikk. Det viktigste er jo å slippe å ha den ulyden, så det skal du være glad for. Anbefaler uansett å bruke United States som lokasjon, ettersom de har mye mer innhold, og digitale spill er rundt 200kr billigere der. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Litt morsomt at mange ventet på norsk XboxOne, og nå er det om og gjøre å få en importversjon, fordi den ikke støyer. Hva var da liksom grunnen til å vente nesten 1 år? 3 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Eneste forskjellen er språket som er trykt på esken og manualer. For å få Norsk språk må du muligens kjøre en manuell oppdatering. Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Herregud, hvorfor ventet jeg ett år da? Men samma kan det være, ikke så mange spennende spill enda. Kommer mye artig fremover da! Endret 13. september 2014 av Aniratak Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Herregud, hvorfor ventet jeg ett år da? Men samma kan det være, ikke så mange spennende spill enda. Kommer mye artig fremover da! De mest spennende titlene kom ved lanseringen i fjor. Ingen grunn til å vente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå