Gå til innhold

Linux på en gammel bærbar

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat begynt på skolen med linux og da tenkte jeg det kunne vært kjekt med linux hjemme også, så jeg har rotet fram min gamle bærbare-pc og tenkte jeg skulle få lagt inn linux på den. Det er ikke store saken, en pentium 133 mHz m/48 mb RAM. Men nå skal vel linux være lettkjørt også..... men jeg antar at jeg må finne tak i ett litt eldre Linux system endog. Så det jeg lurte på er om hvilket Linux system kan jeg kjøre på en slik gammel sak?

Ett annet problem med denne saken er at jeg kan enten ha i cd-rom eller diskett-stasjon(gammel toshiba), men ikke begge deler. Da jeg innstallerte win NT 4.0 sist, bootet jeg først med en start-up diskett, kopierte sys filene over på C:\, så fikk jeg tak i ett program som gjorde slik at jeg fikk tak i cd-romen fra dos, og fikk da startet opp platen og fikk installert, så det jeg lurte på var om jeg kan gjøre på akkurat samme måte med linux, vil jeg få startet platen opp fra dos?

Extra-opplysning:

Det finnes ikke muligheten for boot fra cd-rom i bios! Har prøvd med bios oppdatering!

På forhånd takk

Starion

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...