Gå til innhold

[Løst] Hvordan få DWA-182 til å virke?

Mr Burns

Anbefalte innlegg

Jeg installerte Ubuntu på den gamle PC, noe som gikk greit. Alt på hovedkortet ser ut til å fungere.

Planene er å sette PCen i garasjen og bruke trådløst nett, via en D-Link DWA-182 USB nettverksdongle. Denne har offisielle drivere på D-Link sin hjemmeside.

Jeg lastet ned driveren, og etter noen feilskjær fant jeg ut at jeg måtte "skru på" root-kontoen. Da fikk jeg kompilert, installert og injisert driveren. Alt uten feilmeldinger.

Men det virker ikke... Når jeg setter inn donglen, ser det ut til at alt som har med nettverk å gjøre slutter å virke. TeamViewer virker enda, men ikke Firefox! Oppe i høyre hjørne er det en snar vei til nettverksinnstillingene, men de er borte.

Kommandoen lsusb viser at den er plugget inn.

Hva i alle dager gjør jeg nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det medfører at du installerer (evt reinstallerer dersom du allerede har gjort det) det som trengs for å bygge pakker fra kildekode i Ubuntu, samt at du installerer 'git' som gjør at du kan klone/laste ned prosjekter fra git-repos.

Deretter laster du ned kildekoden til driveren, bygger den, og installerer den. Det må du evt. gjøre hver gang du oppdaterer linux(kjernen) i seg selv, til Ubuntu selv inkluderer driveren i distribusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...