Mr Burns Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg installerte Ubuntu på den gamle PC, noe som gikk greit. Alt på hovedkortet ser ut til å fungere. Planene er å sette PCen i garasjen og bruke trådløst nett, via en D-Link DWA-182 USB nettverksdongle. Denne har offisielle drivere på D-Link sin hjemmeside. Jeg lastet ned driveren, og etter noen feilskjær fant jeg ut at jeg måtte "skru på" root-kontoen. Da fikk jeg kompilert, installert og injisert driveren. Alt uten feilmeldinger. Men det virker ikke... Når jeg setter inn donglen, ser det ut til at alt som har med nettverk å gjøre slutter å virke. TeamViewer virker enda, men ikke Firefox! Oppe i høyre hjørne er det en snar vei til nettverksinnstillingene, men de er borte. Kommandoen lsusb viser at den er plugget inn. Hva i alle dager gjør jeg nå? Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Hvis du plugger inn/ut enheten, og så tar en dmesg , hva får du? Endret 13. september 2014 av petter3k Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Prøv dette: sudo apt-get install --reinstall linux-headers-$(uname -r) linux-headers-generic build-essential git git clone https://github.com/abperiasamy/rtl8812AU_8821AU_linux cd rtl8812AU_8821AU_linux make sudo make install Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Jeg kan prøve, men hva medfører det? Lenke til kommentar
AM2petterk Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Det medfører at du installerer (evt reinstallerer dersom du allerede har gjort det) det som trengs for å bygge pakker fra kildekode i Ubuntu, samt at du installerer 'git' som gjør at du kan klone/laste ned prosjekter fra git-repos. Deretter laster du ned kildekoden til driveren, bygger den, og installerer den. Det må du evt. gjøre hver gang du oppdaterer linux(kjernen) i seg selv, til Ubuntu selv inkluderer driveren i distribusjonen. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 15. september 2014 Forfatter Del Skrevet 15. september 2014 Petter, du er en knupp! Nå virker det som bare det! Da må jeg bare bygge en VGA dummy adapter for å lure Ubuntu til å starte skjermbilde... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå