ray001 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Har et oppsett på hvordan sette NGT router i Bridge modus, men får ikke det helt til. Noen som kan komme med litt innputt, på om å få min NGT router til å komme i bridge modus? Er koblet rett ifra telefon ledning ifra vegg til router, og nettverket går til PCer/switcher. Etter dette oppsettet skal router kobles inn i min Asus RT-AC68 Router slik jeg får sette denne riktig opp med porting osv... Er det slik at kabel ifra NGT router skal inn i blå WAN port i ASUS router etter satt NGT i bridge modus? Router info Inteno X5668B Board ID: 96358VW2 Software Version: X5668B-W2_3.12NGT09.10.R12 Bootloader (CFE) Version: 1.0.37-12.7 Wireless Driver Version: 4.150.10.15.cpe2.2 Mitt oppsett Først må du deaktivere QoS: 1. Logg inn 2. Gå inn på Advanced Setup, så på Quality of Service 3. Fjern haken på Enable QoS 4. Save/reboot Sette bridge mode: 1. Gå til Advanced setup 2. Klikk på Edit på den aktive configen (evt lag en ny) 3. Fyll inn riktig vpi/vci klikk deretter på Next (Normalt er dette 1/33) 4. Velg Bridging (encapsulation = llc) -> Next 5. "Enable Bridge service" -> Next 6. Save 7. Save/Reboot Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Er det slik at kabel ifra NGT router skal inn i blå WAN port i ASUS router etter satt NGT i bridge modus? Ja Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Jeg mener jeg har satt det riktig opp, slik som beskrevet i første post. MEN når jeg prøver meg på port forwarding så går det seg ikke til... Gjør det som beskrevet her: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Asus/RT-N66U/Teamviewer.htm Så er det noe galt jeg gjør, eller er det at jeg ikke har fått satt den NGT (hvite routeren) i bridge modus? Se bilde på port forward setup Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 For å sjekke om du har satt NGT-goksen i bridge, så er det bar å sjekke WAN IP som du får opp på startsiden (Network Map) i Asus-ruteren. Hvis IP-adressen er 10.0.0.x, er den ikke i bridge. På skjermdumpen er det feil IP-adresse på tjenesten teamviewer: 19. må byttes til 192. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 OK, har ikke 192.168.0.1 der ihvertfall, så da er den ikke satt i bridgemodus. Der var den en skrive feil og ja, må rettes på :-) )an den skal være i bridge modus :-) Får prøve mer på boksen til NGT da :-) Takker for hjelp og kloke svar :-) Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Slik ser det ut nå, når jeg ikke får det i bridge modus. Skal prøve å ta vekk øvre linje(den som ikke er innringet i rød ring), og se hva som skjer. Sist jeg tok vekk den så virket ikke internet i det hele tatt Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 OK, har ikke 192.168.0.1 der ihvertfall, så da er den ikke satt i bridgemodus. Det var ikke det jeg skrev... WAN IP i Asus-ruteren skal ikke være 10.0.0.x (som er oppgitt at NGT-boksen gir) eller 192.168.x.x hvis NGT-boksen er i bridge. Hva begynner WAN IP med? Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Ok. Det er den IP adressen Nextgentel gir meg ja, begynner på 89.11.xx.xx Når jeg tok vekk øverste linje i dette bilde,(som ikke er ringet inn), mistet jeg nettverket. Så det må være en feil jeg gjør med oppsettet for å få bridge modus ifra routeren til NGT :-( Stemmer dette oppsettet??? Mitt oppsett Først må du deaktivere QoS: 1. Logg inn 2. Gå inn på Advanced Setup, så på Quality of Service 3. Fjern haken på Enable QoS 4. Save/reboot Sette bridge mode: 1. Gå til Advanced setup 2. Klikk på Edit på den aktive configen (evt lag en ny) 3. Fyll inn riktig vpi/vci klikk deretter på Next (Normalt er dette 1/33) 4. Velg Bridging (encapsulation = llc) -> Next 5. "Enable Bridge service" -> Next 6. Save 7. Save/Reboot Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Det er ikke WAN port utgang på NGT routeren, kun switch porter. Endret 14. september 2014 av ray001 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Står routeren i bridge og du får offentlig IP-adresse til maskinen(e) du kobler til har du i praksis deaktivert routeren som en router. Boksen er redusert til et rent modem. Jeg gjorde akkurat det samme med en Inteno-router da det var Homebase her. Og da sameiet byttet til Get krevde jeg at også Get satte routeren i bridge. Jeg bruker eget utstyr (router/fw, aksesspunkt osv) som jeg stoler mer på enn det ISP leverer. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Får det bare ikke til, å sette NGT router i bridge modus. Når jeg har utført handlingen / oppskriften, så lyser ikke boksen på lyset WLAN heller, noe den uansett ikke gjør om den er i vanlig / ikke bridge modus. . Slik har jeg satt den opp(se bilde), er ikke dette riktig??? Eller det kan det jo ikke være da... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Nå husker jeg ikke eksakt hva jeg gjorde med Inteno-boksen jeg hadde fra Homebase. Men jeg mener å huske at jeg opprettet et bridge-interface, knyttet det opp mot en bestemt port på routeren, og så fikk jeg det til å fungere. Men det skal sies at det ble en del prøving og feiling før jeg omsider fikk det til. Lett var det ikke, og av brukergrensesnittet å dømme er ikke Inteno-routere bygget for at privatpersoner skal gjøre alt for mange config-endringer. Kan du ikke høre med NGT om de kan bistå her, med mer enn bare å gi deg veiledning over tlf? De fleste ISPer for privatmarkedet har det med å sette opp egne admin-grensesnitt på utstyret de leverer ut slik at de kan gå inn og gjøre endringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå