Gå til innhold

NTNU Informatikk

zipzapzet

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Jeg lurer på om hva man kan jobbe med informatikk bachelor fra NTNU. Jeg har nå gått ett år på denne linja og blir nå litt usikker om mitt utdanning valgt. På NTNU informatikk(bachelor) linje så lærer vi om forskjellige IT-emner generelt. Litt Java, litt Python, litt matte og litt algoritme, men går ikke dypt inni i enkelte tema.

Jeg tror hele tre bachelor årene kommer til å bli sånt og bare på master linje velger man en retning som man skal fordype seg i. Men jeg er ikke så interessert i de retningene NTNU har for informatikk master fordi jeg vil helst bli webutvikler.

Så spørsmålet mitt er..

1. Hva slags jobb får man hvis man har bare bachelor i informatikk? (noen der ute med bachelor i informatikk jobber?)

2. Burde jeg bytte skole for å bli webutvikler?

Hvis du har gode råd til meg, skriv gjerne under i denne tråden! Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har fullført bachelorstudiet i informatikk ved nettopp NTNU. Det er gode muligheter for jobb etter kun bachelor hvis du er god til å programmere, men vær oppmerksom på at mange av de større selskapene nærmest utelukkende ansetter folk med master i utviklerstillinger. Angående master i informatikk ved NTNU, så utgjør masteroppgaven hele det siste året. Det er gode muligheter for å utforme sin egen oppgave, og da kan du spesialisere deg innen nesten hva som helst bare det inkluderer en solid porsjon informatikk (og det er det veldig mye som gjør). Det skal også være en del relevante emner du kan velge det første året på masteren.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...