Gjest Slettet+45613274 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hei Som tittel prøver å forklare. Jeg trenger en dings for å sende signaler trådløst istedenfor gjennom en ethernet-kabel. Tenk dere at egentlig går det en nettverkskabel fra 1 switch til en annen. Denne kabelen skal jeg bytte ut med en dings som jeg kan koble i hver switch som sender og mottar data trådløst. Har funnet denne: http://www.amazon.com/gp/aw/d/B003Z53K8Q?pc_redir=1410434046&robot_redir=1 Men den shipper desverre ikke til Norge. Løsningen må ikke være for dyr eller komplisert. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hva med å bytte ut switchene med to enkle trådløse routere? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hvor lang avstand er det snakk om? Hva forventer/ønsker du av ytelse? Husk at billig/trådløst matcher dårlig med ytelse/stabilitet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hva med å bytte ut switchene med to enkle trådløse routere? Kan man sette disse opp til å sende data mellom hverandre? Har ikke så veldig god peiling på dette. Hvor lang avstand er det snakk om? Hva forventer/ønsker du av ytelse? Husk at billig/trådløst matcher dårlig med ytelse/stabilitet... Trenger ikke noe spesiell ytelse. Stabilitet er heller ikke så viktig. Stort sett UDP-data som skal bli sendt om det har noe å si. Avstanden er i utgangspunktet så langt som mulig, men minimum 20-25 meter fri sikt. Helst ikke Bluetooth-basert da jeg synes det er noe dritt. Men bare kom med forslag Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Tror heller jeg ville brukt AP i stedet for routere. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Tror heller jeg ville brukt AP i stedet for routere. I praksis ingen forskjell på en måte - i praksis en forskjell på en annen måte. De beste AP-ene er gjerne rutere. De fleste dedikerte AP for SOHO er enklere løsninger. F.eks. her hjemme har jeg tidligere kjørt med en Asus RT-AC66U i Bridge mode på hjemmekontoret. På denne har jeg koblet alle enhetene på hjemmekontoret via kabel. Denne har trådløs forbindelse med en RT-AC68U som er hovedruteren min og står i stua ved siden av ONT-en for fiber. Jeg kunne godt ha brukt et annet AP. Men Asus-ruterne, eller en annen topp 802.11ac-ruter, har gjerne vært det beste å bruke ytelsesmessig sett. Og nødvendigvis blir det ikke spesielt dyrere heller pga. større produksjonsvolum og et produktmarked med større konkurranse. Jeg har her også fordelen av at jeg på klientsiden får en GbE-svitsj, noe mange AP-er ikke ville ha hatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå