Kiiips Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Hei.Hvordan kan jeg finne ut hva den norske versjonen av amerikanske medisiner er? Slik at jeg kan få sjekka det opp i legemiddelhåndboka. Jeg har sjekka wikipedia, men finner ikke noe der. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Eksempel: Google: "Wikipedia Accutane" gir deg informasjonen at virkestoffet er isotretinoin. Google: "isotretinoin site:no" gir deg informasjonen at medisinen heter "Isotretinoin Orifarm". Google: "Wikipoedia Xanax" gir deg informasjonen at virkestoffet er alprazolam. Google: "Alprazolam site:no" gir deg informasjonen at medisinen heter "Xanor". Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) 1. Finn navnet på virkestoffet. På pakken står virkestoffet under merkenavnet. Ellers kan du google navnet på medisinen for å finne virkestoffet, eller se på den engelske wikipedia. 2. Dette kan du skrive inn på felleskatalogen.no. Leger kan uansett skrive ut medisin på virkestoff, så du trenger ikke merkenavnet. Utvalget varierer fra land til land, så det er godt mulig at din medisin ikke finnes i Norge, og at du derfor har vanskeligheter med å finne den. Det ville ha hjulpet "litt" hvis du hadde lagt ut medisinnavnet i førsteposten. Hvis du mente det var for sensitivt til å legge ut kunne du ha brukt anonym bruker. Endret 13. september 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå