Gå til innhold

Fugledans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En veldig bra serie du har. Du har tydligvis funnet en opptaksteknikk som sitter. Kan du gi oss litt innblikk i den.

Du treffer veldig bra på fokus.Hva slags fokus bruker du? ISO'en varierer fra bilde til bilde: Har du den på A eller f.eks A100-800?

Takk for den utfyllende og hyggelige tilbakemeldingen, Erik !

Vi har jo likedanne kameraer så jeg kan si at jeg tar alle bilder med full manuelle innstillinger og angående fokus så har jeg aktivert post a4: AF-aktivering til "kun AF-ON".

Etter siste firmwareoppdatering så kan man bare da ta bilde når motivet er i fokus. Jeg fokuserer først på det området hvor jeg forventer action og da er jo foringsplassen naturlig å bruke.

Har ikke valgt å anvende manuell fokus for da knipses jo bildet også når man ikke har fokus på motivet.

Angående ISO så varierer jeg oftest den mellom 200 og 400 og en sjelden gang opp til 640 om lysforholdene ikke gir meg en rask nok lukkertid.

På den avstand som jeg tar disse bildene så er blender 5,6 i grenseland når det gjelder dybdeskarphet, men det er ikke ofte det er godt nok lys for en mindre blender.

Ellers så har jeg leget meg fire opptaksmenyer som jeg veksler mellom: A:NATUR, B:ISO-SENSITIV, C:PORTRETT, D:ACTION

Om du er interessert så si ifra så kan jeg maile deg bin-fila:

NCSETUP8.BIN som du kan kopiere til minnekortet for å deretter laste inn innstillingene.

mvh Birger :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...