morten_l Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Heisann ! Tenkte jeg skulle installere Linux Red Hat 9.0. Har bare det problemet at installasjonsprogrammet ikke finner noen hardisk på maskinen min. (Sikkert fordi jeg har en S-ATA hardisk som eneste..) Installasjonsprogrammet ber meg velge driver fra en liste. Ingen av valgene på listen ser særlig passende ut, ser ingen S-ATA drivere. Noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre ? Også har jeg hørt/lest rykter om problemer med "mounting." Installerte WinXP med NTFS filsystem. Det at jeg da må "mounte" hardisken min, må jeg det uansett, eller bare for å få tilgang til windows-filer i linux ? På forhand takk, Morten Lenke til kommentar
Stim Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Dette vet jeg er noe som kommer. Har lest om at en av de store distroene kommer med støtte for S-ATA men jeg husker ikke hvor Om det er SuSE eller Fedora Core vet jeg ikke. Lenke til kommentar
morten_l Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Hei og takk for svar Søkte litt rundt her og der, og på SuSE skal det vist være S-ATA støtte. Ser også ut som om Red Hat planlegger S-ATA støtte. Noen anelse om hva slags tidsrom de prater om her ? Syntes det er merkelig hvis man ikke skal kunne kjøre Red Hat på S-ATA, eller hva ? Det verste er jo at jeg nettopp har kjøpt nok en S-ATA hardisk Lenke til kommentar
Stim Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Fedora Core 1.0 slippes til helgen (AKA Redhat 10) Fy f det blir mye trafikk......... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hei og takk for svar Søkte litt rundt her og der, og på SuSE skal det vist være S-ATA støtte. Ser også ut som om Red Hat planlegger S-ATA støtte. Noen anelse om hva slags tidsrom de prater om her ? Syntes det er merkelig hvis man ikke skal kunne kjøre Red Hat på S-ATA, eller hva ? Det verste er jo at jeg nettopp har kjøpt nok en S-ATA hardisk Nå er jo s-ata en relativt ny tenkologi da.. Har XP støtte for s-ata ? Det kommer nok på alle nye distribusjoner som kommer ut etterhvert nå.. Dessuten så begynner jo RH9 å bli litt gammel da.. Lenke til kommentar
morten_l Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Jøss, venter jeg til helgen, så kan jeg rett og slett installere Red Hat 10 med sansynligvis, S-ATA kompatiblitet ? Høres bra ut ! Joda, he he. S-ATA fungerer knirkefritt på XP. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Fedora core 1 kjem no på mandag ifl. min kalender... Lenke til kommentar
morten_l Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Synd å si det, men skal inrømme at jeg gleder meg til neste mandag nå.. Red Hat 10 => Fedora core 1 ? Hvorfor det egentlig ? Lenke til kommentar
morten_l Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 He he, mandagen kom den, men endte med å laste ned Beta versjonen (Fedora Severn (V.0.95) ettersom 1.0 versjonen er blitt utsatt.. Joa, Severn fant s-ata både hardisken min, og xp partisjonen, noe som ikke Red Hat 9 gjorde ! Riktignok sliter jeg med å lage linux partisjon. Men håper et par timer till med knoting, fikser det problemet ! Kan hvertfall trøste meg med at Fedora har S-ATA støtte ! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Ja, så den var litt forsinket (**** så vanskelig det var å finne deres schedule!) http://fedora.redhat.com/participate/schedule/ Lurer på når den kommer, og når core 2 kommer? Hvordan blir det å oppgradere når Fc2 kommer? Uansett så gleder jeg meg, synd den blir utsatt. Hva er de greiene med apt-støtte egentlig? apt(+synaptic som jeg har blitt så glad i ) inkludert på CD, med et stort og godt arkiv på nett? Synes standard-arkivet som leveres med fedora er litt smått... Er Freshrmp's et slikt arkiv? Hvordan kopler jeg opp mot det? EDIT: feil link... Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hva er de greiene med apt-støtte egentlig? apt(+synaptic som jeg har blitt så glad i ) inkludert på CD, med et stort og godt arkiv på nett? Synes standard-arkivet som leveres med fedora er litt smått... Er Freshrmp's et slikt arkiv? Hvordan kopler jeg opp mot det? Du må editere "/etc/apt/sources.list", der du legger inn flere arkiv. Freshrpms har et slikt arkiv, men der er mange flere: http://freshrpms.net/apt/repositories.html I synaptic skal du kunne legge inn arkiv også. Se etter "Repository" Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hmm, masse interesannt der... Hvilke repositories (ordet jeg IKKE greide å huske i sted) er annbefalt? Det står at det er for flere versjoner (7.x-9)?!? (glede seg. Mase på å få låne div. bredbåndslinjer.) (ISDN hjemme ) Lenke til kommentar
iDude Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hmm, masse interesannt der... Hvilke repositories (ordet jeg IKKE greide å huske i sted) er annbefalt? Det står at det er for flere versjoner (7.x-9)?!? (glede seg. Mase på å få låne div. bredbåndslinjer.) (ISDN hjemme ) Kommer an på hvor eventyrlysten du er Selv bruker jeg bare freshrpms sitt arkiv, men der er arkiv som har feks gnome2.4 inne: http://people.ecsc.co.uk/~matt/repository.html Vet ikke hvor godt testet det siste arkivet arkivet er, men freshrpms sitt arkiv funker greit hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå