Gå til innhold

Tips til kjøp av ny stasjonær pc

Anbefalte innlegg

Skal bygge meg ny pc, da min nåværende begynner å trekke litt på årene. Har ikke noe spesielt budsjett å forholde meg til, men prøver å unngå å hive penger ut vinduet også.

Kjøpte et Maximus VII Hero og Phanteks Enthoo Primo på timessalget hos komplett i går, og har et ASUS GTX780 liggende klar også, så det er de resterende delene jeg er på utkikk etter tips til. Velger å gå for Z97 framfor X99 denne gang da jeg stort sett bare bruker pcn til gaming/film og surfing, så planen er å kjøpe en i5-4690k.

Det jeg leter etter er tips til CPU kjøler, minnebrikker, SSD/HDD, og strømforsyning.

For CPU kjøler har jeg sett på NH-D15, Phanteks PHTC14PE eller Corsair H105. Om jeg skal gå får luft kjøler trenger jeg noen ram brikker som passer, helst som har en slags rød look.

For strømforsyning har jeg tenkt på Supernova G2 750W, eller Corsair AX760W (tror 750W skal holde for mitt setup). Hva er forskjellen på AX760 og AX760i? Er det verdt prisforskjellen å gå opp til platinum. Og hvordan stiller HX serien seg i forhold til disse?

HDD/SSD har jeg sett meg ut Seagate Barracuda 3TB og en Crucial MX100 256GB.

Hvordan ser dette ut? Er åpen for andre forslag, så bare å slenge ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde egentlig ikke tenkt på noe annet enn NH-D15, men lurer på om det finnes noe tilsvarende kvaliteten på den som ikke har så "kjipe" farger ;P

Passer Corsair Vengenace under NH-D15, eller bør jeg ha lavprofil brikker? evt en link til noen brikker som passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...