stigzy Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Hei!Er det noen som har noe erfaring med Airwheel X8 kontra solowheel. Er det virkeligen noen forskjell som gjør at solowheel er dobbel så dyr? Og hvis noen eventuelt har eller har prøvd Airwheel X8. Hva synes dere om den? Lenke til kommentar
Thomas1363 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Hei, Jeg har ikke testet Solowheel enda, men har kjørt noen andre. Jeg har en Airwheel X8, og har en venn med IPS 112 og Rockwheel 16". Det er litt forskjellig opplevelser å kjøre disse hjulene. Airwheel er den som virker mest "locked in" og stabil. IPS og Rockwheel virker mykere og mer ustabil på fotplatene. Dette har nok mest med programeringen av elektronikken, men den større effekten på X8 kan også være en medvirkende årsak. Rockwheel klarer litt brattere bakker enn X8, og IPS 112 er klart den svakeste av disse. Roxkwheel er også den klart raskeste (over 20km/t, mot ca. 15 på IPS og X8), hvis du tør. Vår erfaring er at oppgitt kjørelende stort sett er oppskrytt, og vi bruker ca. 13-15wh/km. (Normalt kan du kun bruke ca 85 % av oppgitt wh) Airwheel x8 med 170wh (0,85*170=144wh effektiv) gir med variert kjøring 9-10km rekkevidde. IPS 112 med 200wh (0,85*200=170wh effektiv) gir ved variert kjøring 12-13km. Rockwheel har vi tester rekkevidde enda. Solowheel har kun 122wh, og kortere rekkevidde enn de fleste andre hjul. Med 1500w motor burde den være den mest stabile, men rekkevidden er jeg skeptisk til da jeg allerede i dag ønsker større batteri. Ut fra min erfaring ville jeg absolutt ikke vært redd for å kjøpe Airwheel, og solowheel bør være vesentlig bedre for å forsvare prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå