KnutValentino Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Fra før så drikker jeg opp til 8-10 kopper med Kamille-te hver dag, hovedsakelig fordi jeg finner den avslappende, og gir meg bedre humør! Grønn-te drakk jeg litt på tidligere, men det ser nå ut til at jeg har utviklet en viss allergi mot denne te'en, og har derfor sett meg nødt til å kutte ut denne. Det jeg da altså er på utkikk etter er en "ny" te, som samtidig som den smaker godt, også gir bedre humør, mer energi, gjerne har et koffeininnhold på 20 mg eller mer, per kopp, og gjerne også virker avslappende!! Noen som har noen er anbefale, som gjerne er mer effektiv enn Kamille-te når det kommer til bedre humør og mer energi? PS. Er viktig at denne kan fåes kjøpt på de fleste Coop Extra! Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Dagligvarebutikker er ikke stedet for å lete dette. Det du leter etter er urter (kamomille er en urte). Du finne mye rart på google. Kamomille er ganske mildt, og bare litt nocebo for min del utligner effektene. Blir også trøtt og ukonsentrert av det, bra før leggetid. Er dermed en dårlig kombinasjon med koffein. Du kan gjerne blande vanlig te med koffein med urter. Du finner mye på google. Urter som letter på humøret brukes gjerne mot depressjon og angst. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 En teblanding som kanskje kan falle i smak er Vata te fra Maharishi Ayurveda. Vet ikke om Coop Extra har den, men helsekost pleier å ha. Enkelte Rema-butikker tar den også inn. Ellers kan du jo bestille fra nettet. http://www.helseogkost.no/nettbutikk/drikker/te-krydderte-chai/Vata-Te-fra-Maharishi-Ayurveda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå