Stian37 Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg er på let etter nytt stereoanlegg til rommet mitt men er usikker på hva jeg skal kjøpe. Trenger også en forsterker. Har et veldig lite rom på cirka 20 m2, viss det har noe særlig å si. Har sett på denne receiveren. Den ser grei ut og til en veldig akseptabel pris. Litt usikker på forskjellen mellom receiver og forsterker, men etter det jeg har lest er det ikke mye. Når det gjelder høyttalere er jeg veldig skeptisk, har sett på disse og disse, men har ikke noe erfaring med dem.Jeg tar alle tips om kjøp eller andre høyttalere/forsterkere til ikke en altfor stor pris. Takker for hjelp på forhånd Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Du har funnet funnet høyttalere på hver sin side av skalaen. Klipsch er raffinerte og klare høyttalere mens Cerwin Vega er bass, bass og mere bass. Hvilen høyttaler du velger kommer an på hva du er ute etter. Angående receiever vs stereoforsterker http://avforum.no/forum/showthread.php/109204-receiver-vs-stereo-forsterker Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Skal du konsekvent ha stereo-anlegg, så er det tull å kjøpe surround-receiver. Ville sjekka ut Soundgarden, kjører ein haug med tilbud for tida. Ka kilde har du tenkt? Lenke til kommentar
Stian37 Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Du har funnet funnet høyttalere på hver sin side av skalaen. Klipsch er raffinerte og klare høyttalere mens Cerwin Vega er bass, bass og mere bass. Hvilen høyttaler du velger kommer an på hva du er ute etter. Angående receiever vs stereoforsterker http://avforum.no/forum/showthread.php/109204-receiver-vs-stereo-fors Er glad i trøkk og god lyd, så jeg tipper nokk over på Cerwin Vega. Er disse av Cerwin Vega solide? Eller bør jeg gå for dyre forsterkere (5k) og høyttalere til rundt 5k? Tror ikke jeg har behov for en reciever. Endret 12. september 2014 av Stian37 Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Du har funnet funnet høyttalere på hver sin side av skalaen. Klipsch er raffinerte og klare høyttalere mens Cerwin Vega er bass, bass og mere bass. Hvilen høyttaler du velger kommer an på hva du er ute etter. Angående receiever vs stereoforsterker http://avforum.no/forum/showthread.php/109204-receiver-vs-stereo-fors Er glad i trøkk og god lyd, så jeg tipper nokk over på Cerwin Vega. Er disse av Cerwin Vega solide? Eller bør jeg gå for dyre forsterkere (5k) og høyttalere til rundt 5k? Tror ikke jeg har behov for en reciever. Er du glad i trøkk og lyd kjøper du ikke en hjemmekinoreceiver til 2500 kr til ett stereooppsett. Hvilket budsjett har du? Lenke til kommentar
Stian37 Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Du har funnet funnet høyttalere på hver sin side av skalaen. Klipsch er raffinerte og klare høyttalere mens Cerwin Vega er bass, bass og mere bass. Hvilen høyttaler du velger kommer an på hva du er ute etter. Angående receiever vs stereoforsterker http://avforum.no/forum/showthread.php/109204-receiver-vs-stereo-fors Er glad i trøkk og god lyd, så jeg tipper nokk over på Cerwin Vega. Er disse av Cerwin Vega solide? Eller bør jeg gå for dyre forsterkere (5k) og høyttalere til rundt 5k? Tror ikke jeg har behov for en reciever. Er du glad i trøkk og lyd kjøper du ikke en hjemmekinoreceiver til 2500 kr til ett stereooppsett. Hvilket budsjett har du? Hehe som sakt har jeg ikke mye peiling på forsterkere/receivere. Budsjettet er 10.000kr Lenke til kommentar
hean Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Er glad i trøkk og god lyd, så jeg tipper nokk over på Cerwin Vega. Er disse av Cerwin Vega solide? Eller bør jeg gå for dyre forsterkere (5k) og høyttalere til rundt 5k? Tror ikke jeg har behov for en reciever. Hehe som sakt har jeg ikke mye peiling på forsterkere/receivere. Budsjettet er 10.000kr Håper du kan strekke deg til 12 000 kr, da vil jeg anbefale følgende: Klipch RF-82 mk1: https://www.komplett.no/klipsch-rf-82-mk1-sortgulvstende-1-par/783145#!tab:reviews!review:2 Dette er enkelt å greit råe høyttalere til prisen. Jeg vil påstå at Mr. A tar litt feil i sin konklusjon med at du har funnet 2 høyttalere på hver sin side av skalaen men sammenlignet med CV er det også noe sannhet i det. Klipch er perfekte høyttalerne for de som liker bass og trykk da de har høy følsomhet og klarer seg med en mye mindre forsterker enn de andre høyttalerne du linket til (Cerwin Vega) siden de hadde lavere følsomhet. Det er likevel ingen tvil om at du sikkert får høy lyd ut av CV også selv med en liten forsterker men det skal vel ikke bare være en høy usammenhengende grøt som du får hodepine av før timen er gått, du vil vel ha litt kvalitet også... derfor mener jeg Klipch-ene er perfekte høyttalere for deg. Primare I22 DAC: http://www.soundgarden.no/stereo/forsterker/primare-i22-dac-integrert-forsterker-sort.html Her snakker vi om raffinert utstyr men også med potensiale til å trykke på så det griner... IKKE heng deg opp i watt, watt oppgitt i små receivere og watt oppgitt i seriøse stereoforsterkere kan enkelt å greit ikke sammenlignes. Hvorfor det er slik... det vet jeg faktisk ikke. Denne Primaren har også en DAC som navnet sier og derfor kan du bare koble PC-en til rett på forsterkeren med en USB, genialt.... ikke sant. Men ikke er det bare en DAC men den er bra også... Vær så snill... IKKE ødelegg musikken med å kjøre små mp3 filer på dette men bruk CD-er eller ripp musikk uten komprimering. Dette er utstyr som koster 22 000 kr i veiledende pris... velger du dette vil du introduseres til en helt ny verden av lyd enn det du får med CW. Merk at Klipch er langt i fra de mest detaljrike høyttalerne i klassen (det tar de igjen på dynamikk) men de er milevis bedre enn CW og til film er de nesten uslåelig til prisen. Husk GOD stereo er mye bedre enn DÅRLIG surround, også til film. Når det gjelder TRØKK, legg merke til at Klipch-ene veier faktisk 5 kg mer per høyttaler enn de CW-ene, det kan tyde på at KUN målt i TRØKK står nok ikke Klipch-ene veldig mye tilbake for CW. Hadde ikke vært tvil i mitt sinn hva jeg hadde kjøpt... spørsmålet mitt er da. Kan du strekke deg til 12 000 kr? Endret 13. september 2014 av Nasciboy Lenke til kommentar
Stian37 Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Håper du kan strekke deg til 12 000 kr, da vil jeg anbefale følgende: Klipch RF-82 mk1: https://www.komplett.no/klipsch-rf-82-mk1-sortgulvstende-1-par/783145#!tab:reviews!review:2 Dette er enkelt å greit råe høyttalere til prisen. Jeg vil påstå at Mr. A tar litt feil i sin konklusjon med at du har funnet 2 høyttalere på hver sin side av skalaen men sammenlignet med CV er det også noe sannhet i det. Klipch er perfekte høyttalerne for de som liker bass og trykk da de har høy følsomhet og klarer seg med en mye mindre forsterker enn de andre høyttalerne du linket til (Cerwin Vega) siden de hadde lavere følsomhet. Det er likevel ingen tvil om at du sikkert får høy lyd ut av CV også selv med en liten forsterker men det skal vel ikke bare være en høy usammenhengende grøt som du får hodepine av før timen er gått, du vil vel ha litt kvalitet også... derfor mener jeg Klipch-ene er perfekte høyttalere for deg. Primare I22 DAC: http://www.soundgarden.no/stereo/forsterker/primare-i22-dac-integrert-forsterker-sort.html Her snakker vi om raffinert utstyr men også med potensiale til å trykke på så det griner... IKKE heng deg opp i watt, watt oppgitt i små receivere og watt oppgitt i seriøse stereoforsterkere kan enkelt å greit ikke sammenlignes. Hvorfor det er slik... det vet jeg faktisk ikke. Denne Primaren har også en DAC som navnet sier og derfor kan du bare koble PC-en til rett på forsterkeren med en USB, genialt.... ikke sant. Men ikke er det bare en DAC men den er bra også... Vær så snill... IKKE ødelegg musikken med å kjøre små mp3 filer på dette men bruk CD-er eller ripp musikk uten komprimering. Dette er utstyr som koster 22 000 kr i veiledende pris... velger du dette vil du introduseres til en helt ny verden av lyd enn det du får med CW. Merk at Klipch er langt i fra de mest detaljrike høyttalerne i klassen (det tar de igjen på dynamikk) men de er milevis bedre enn CW og til film er de nesten uslåelig til prisen. Husk GOD stereo er mye bedre enn DÅRLIG surround, også til film. Når det gjelder TRØKK, legg merke til at Klipch-ene veier faktisk 5 kg mer per høyttaler enn de CW-ene, det kan tyde på at KUN målt i TRØKK står nok ikke Klipch-ene veldig mye tilbake for CW. Hadde ikke vært tvil i mitt sinn hva jeg hadde kjøpt... spørsmålet mitt er da. Kan du strekke deg til 12 000 kr? Skal vel egentlig ikke være et problem å strekke budsjettet noen tusenlapper. Jeg kommer for det meste å bruke dem til musikk, og litt film i blant. Har ikke mange cder å spille av fra men vurderer sterkt å kjøpe en platespiller. Har igrunnen ikke stort behov for coaxial og usb overføringen som kanskje kan være større for andre. Er litt skeptisk til forsterkeren, i grunnen fordi den er dyr og har noen ''unødvendige'' inputs. Så vet ikke om forsterkeren passer til mitt bruk. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Klipsch milevis bedre enn CV. Tjaa. Og til trådstarter. Det er vel så viktig å legge penger i en god forsterker, som høyttalere. Har du en svak forsterker på gode høyttalere, blir det ingen godlyd. Mitt tips. Ikke kjip ut på forsterkeren. Endret 14. september 2014 av Akse Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 (endret) Hvorfor ikke være litt patriotisk? greit det koster gjerne noen kroner ekstra men abramahsen og forsman lyder ikke ille. Eller er det en grunn til at det kun diskuterest utenlandske produkter her? Forresten, forskjellen mellom forsterker og receiver er at sistnevnte har radio. Endret 14. september 2014 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
hean Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Håper du kan strekke deg til 12 000 kr, da vil jeg anbefale følgende: Klipch RF-82 mk1: https://www.komplett.no/klipsch-rf-82-mk1-sortgulvstende-1-par/783145#!tab:reviews!review:2 Dette er enkelt å greit råe høyttalere til prisen. Jeg vil påstå at Mr. A tar litt feil i sin konklusjon med at du har funnet 2 høyttalere på hver sin side av skalaen men sammenlignet med CV er det også noe sannhet i det. Klipch er perfekte høyttalerne for de som liker bass og trykk da de har høy følsomhet og klarer seg med en mye mindre forsterker enn de andre høyttalerne du linket til (Cerwin Vega) siden de hadde lavere følsomhet. Det er likevel ingen tvil om at du sikkert får høy lyd ut av CV også selv med en liten forsterker men det skal vel ikke bare være en høy usammenhengende grøt som du får hodepine av før timen er gått, du vil vel ha litt kvalitet også... derfor mener jeg Klipch-ene er perfekte høyttalere for deg. Primare I22 DAC: http://www.soundgarden.no/stereo/forsterker/primare-i22-dac-integrert-forsterker-sort.html Her snakker vi om raffinert utstyr men også med potensiale til å trykke på så det griner... IKKE heng deg opp i watt, watt oppgitt i små receivere og watt oppgitt i seriøse stereoforsterkere kan enkelt å greit ikke sammenlignes. Hvorfor det er slik... det vet jeg faktisk ikke. Denne Primaren har også en DAC som navnet sier og derfor kan du bare koble PC-en til rett på forsterkeren med en USB, genialt.... ikke sant. Men ikke er det bare en DAC men den er bra også... Vær så snill... IKKE ødelegg musikken med å kjøre små mp3 filer på dette men bruk CD-er eller ripp musikk uten komprimering. Dette er utstyr som koster 22 000 kr i veiledende pris... velger du dette vil du introduseres til en helt ny verden av lyd enn det du får med CW. Merk at Klipch er langt i fra de mest detaljrike høyttalerne i klassen (det tar de igjen på dynamikk) men de er milevis bedre enn CW og til film er de nesten uslåelig til prisen. Husk GOD stereo er mye bedre enn DÅRLIG surround, også til film. Når det gjelder TRØKK, legg merke til at Klipch-ene veier faktisk 5 kg mer per høyttaler enn de CW-ene, det kan tyde på at KUN målt i TRØKK står nok ikke Klipch-ene veldig mye tilbake for CW. Hadde ikke vært tvil i mitt sinn hva jeg hadde kjøpt... spørsmålet mitt er da. Kan du strekke deg til 12 000 kr? Skal vel egentlig ikke være et problem å strekke budsjettet noen tusenlapper. Jeg kommer for det meste å bruke dem til musikk, og litt film i blant. Har ikke mange cder å spille av fra men vurderer sterkt å kjøpe en platespiller. Har igrunnen ikke stort behov for coaxial og usb overføringen som kanskje kan være større for andre. Er litt skeptisk til forsterkeren, i grunnen fordi den er dyr og har noen ''unødvendige'' inputs. Så vet ikke om forsterkeren passer til mitt bruk. Ingen grunn til det vil jeg si... du finner ikke en bedre forsterker til den prisen uansett. Hvorfor du ikke vil ha cd samlingen din på pc skjønner jeg heller ikke. Du kan jo for sikkerhets skyld kjøpe på nett med angrerett eller høre med nærmeste butikk om de har en demo å låne ut en dag. Jeg kan uansett ikke få understreket det nok... legg penger i forsterkeren!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå