Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat 3C 2008 5trinn 1.9Tdi

PavilionI7

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en bruktbil på torsdag (11.09).
Idag (12.09) har jeg merket at ved giring opp til andre giret kommer det en skrapelyd (ved hardt kjøring). Ved "normal" giring uteblir lyden. Så vidt jeg har skjønt skyldes dette dårlige synkroninseringsringer.

Hva ville dere ha gjort i min situasjon?

Noen som vet pris på en reparasjon?

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få en forhandlere til å dokumentere feil og evnt reperasjonskostanende, deretter ringer du eller sender mail til forbrukerrådet så får du råd i fra dem om hva som er lurt å gjøre. Den er jo såpass ny at man ikke skulle forvente slike problemer(om den så ikke har gått som taxi)

Vedr om det blir verre så er svaret mest sannsynlig ja. hadde selv samme problem på en mitsubishi(tidligere taxi, gått 350000 å var 11år gammel), der ble det bedre\bra etter at jeg byttet til valvoline olje+ noe valvoline tilsettningstoff(husker ikke hva det het). men uansett, det er ikke garantert, har også erfart (audi 100) at kassen i løpet av kort tid kan bli så ille at man får problemer med å gire. Er synk ringene som er slitt, å for å få det bra må man overhale kassa. det vil si ut med kassa å så levere den til noen som driver med slikt.

edit:

Holdt på å kjøpe en golf 2013 med 30000 på tellern å den også skrapte også ved enkelte anledniger fra 1-2. litt spesielt.

Endret av Januar333
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...