appelsinbrus Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Har en telenor-ruter som skaper seg. Av nyeste sort, da lynet tok kverken på den forrige. Deler en skriver mellom to pcer, der alle tre er koblet til med kabel. Det funker som det skal, men nå funker ikke wifi-en. Noen som aner hvorfor? Var ikke innom boksen under oppsettet, untatt at jeg stilte den inn for delt skriver. Lenke til kommentar
fjs Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Åpne CMD -> skriv "ipconfig" -> der har du en adresse typ 192.168.x.x -> Hvis du har f.eks 192.168.x.4 skriv 192.168.x.1 i nettleseren din (x kan variere så skriv et tall ikke x) -> logg inn, regner med at det finnes et default passord evt du har fått noe av telenor -> Se litt rundt på oppsettet om du finner noe. På de nyeste routerne pleier det som regel å være veldig selvforklarende. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Hva mener du med "stilte den inn for delt skriver"? Var du inne på nettsiden til routeren og satt noe innstillinger der? Bare for å være sikker: Telenor routere (ihvertfall de 3 typene jeg har vært borti, har en knapp for å slå av/på wifi. Kan du ha kommet borti den? På de eldre (2602-2812) er det en blå knapp. På den nyeste tror jeg knappen er hvit. Er bilde av wifi-tegnet på den hvis jeg ikke husker feil. Lyser wifi-lampen på routeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå