pmba Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Dystre tall fra ny undersøkelse.60 prosent av alle apper respekterer ikke personvernet Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Har selv gått igjennom appene mine og fjernet alt av rettigheter de ikke egentlig har bruk for, samt satt de til og be om tillatelse dersom de skulle trenge enkelt funksjoner. Brutalt hvor ofte apper som f.eks Facebook hente posisjonen, kontaktlista, samt hvor annet de har tilgang til. Lenke til kommentar
MrTech Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Kanskje litt utenfor tema, men irriterer meg at man ikke kan se hvilke tilganger apper har etter at man har lastet den ned i googleplay. Om man ikke får med seg tilgangene når man laster ned appen er løpet kjørt. Forsåvidt etter å ha lest denne artikkelen truer personvernet mitt 60% av appene! Lenke til kommentar
RCD Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 Kanskje litt utenfor tema, men irriterer meg at man ikke kan se hvilke tilganger apper har etter at man har lastet den ned i googleplay. Om man ikke får med seg tilgangene når man laster ned appen er løpet kjørt. Forsåvidt etter å ha lest denne artikkelen truer personvernet mitt 60% av appene! Instillinger - Programstyring - trykk på en app for programinfo og skoll nedover til tilatelser. (Samsung) Noe lignende på andre merker? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Oversikten er på alle Android telefoner, ikke bare Samsung. Med root tilgang har man også muligheten til å endre på tillatelsene i ettertid. Lenke til kommentar
en_stor_tomat Skrevet 16. september 2014 Del Skrevet 16. september 2014 Har du root kan du bruke App Ops eller XPrivacy med Xposed Module. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg