Kiiips Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Hei. Jeg har hovne slimhinner i den ene nesa. Muligens på grunn av trang neseskillevegg. Noen her som har tipst til hvordan jeg kan bli kvitt plagene? Har hørt at nasonex, saltvannspray, saltvann fra neseskyllekanne og at Fenumax kan hjelpe. Noen fler forslag? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Nesespray er ikke noe bra på permanent basis. Du risikerer å påføre deg enda flere plager ved overdreven bruk av nesespray. Dessuten er det ingen spray som vil gjøre neseskilleveggen din mindre trang. Så du behandler bare symptomer, noe som aldri er en langsiktig løsning. Du har ikke tenkt på at problemene dine også kan komme av allergier? Hvis du ikke allerede har gjort det, så anbefaler jeg det å kontakte lege. Koster deg like mye/lite som 2-3 flasker med nesespray og kan fikse problemet på mer permanent basis enn du kan med spray. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Nesespray er ikke noe bra på permanent basis. Du risikerer å påføre deg enda flere plager ved overdreven bruk av nesespray. Dessuten er det ingen spray som vil gjøre neseskilleveggen din mindre trang. Så du behandler bare symptomer, noe som aldri er en langsiktig løsning. Du har ikke tenkt på at problemene dine også kan komme av allergier? Hvis du ikke allerede har gjort det, så anbefaler jeg det å kontakte lege. Koster deg like mye/lite som 2-3 flasker med nesespray og kan fikse problemet på mer permanent basis enn du kan med spray. Har en henvisning til en øre, nese og halslege. Har allergier, men det er ikke sesong for de nå. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg har det samme problemet og går på nesedråper som heter Flutide. Funker som fan og nesen tør ikke yppe seg mer. Det er reseptbelagt. Har også hatt operasjon og fått rettet opp neseskilleveggen. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Jeg har det samme problemet og går på nesedråper som heter Flutide. Funker som fan og nesen tør ikke yppe seg mer. Det er reseptbelagt. Har også hatt operasjon og fått rettet opp neseskilleveggen. Er det noen bivirkninger ved bruk av Flutide? Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Har aldri lest på pakningen, men jeg har ingen bivirkninger av det. Det er visst for å hindre svelling av slimhinnene i nesen slik at den ikke går tett. Det eneste som er litt dumt, er at du må stå framoverbøyd i et minutt når du tar det. blir veldig kjedelig etter noen sekunder Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 14. september 2014 Forfatter Del Skrevet 14. september 2014 Hvorfor bruker du nesedråper istedenfor nesesprayen? Neseskyllekanne med saltvann kan også hjelpe. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Saltvann hadde null effekt på meg. Jeg bruker det legen har bestemt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. september 2014 Del Skrevet 14. september 2014 Pust mindre. Lavt CO2-nivå i blodet gjør at slimhinnene sveller opp, og du puster ut CO2 hver gang du puster. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 18. september 2014 Forfatter Del Skrevet 18. september 2014 Flutide gjorde det lettere å puste gjennom nese om natta, men den førte også til søvnproblemer. Borsett fra Nasonex og Flutide, hvilke andre alternativer finnes? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Det eneste som vil hjelpe er å bruke henvisningen din til ØNH-lege. Du kommer til å være plaget av det resten av livet om du ikke gjør det. Har selv hatt skjev neseskillevegg og hovne slimhinner. Etter to inngrep var nesa helt fin igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå