emrossel Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg skal kjøpe meg en ny PC og den tenker jeg blant annet å benytte til videoredigering. Mitt spørsmål er hvilken windowsversjon jeg bør velge eller spurt på en annen måte - er det en versjon som er bedre enn en annen (windows 7, 8 ??) Lenke til kommentar
tow Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Kan ikke se for meg at det har noen betydning. Datteren min brukte først en stasjonær Lenovo med W7 og var storfornøyd med det. Nå bruker hun en bærbar Multicom, Xishan W370S, med W8, og er enda mer fornøyd. Prosessor og minne har mer å si enn operativsystem. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Gå for en 64-bits versjon - så får du mulighet for mer enn ca. 3.5GB RAM. Lenke til kommentar
tow Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Gå for en 64-bits versjon - så får du mulighet for mer enn ca. 3.5GB RAM. Goes without saying.. 1 Lenke til kommentar
se# Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Mitt spørsmål er hvilken windowsversjon jeg bør velge eller spurt på en annen måte - er det en versjon som er bedre enn en annen (windows 7, 8 ??) Enig med de andre her, Windows 7 eller 8 spiller ingen rolle for editeringen, men selv om jeg foretrekker Window 7 hadde jeg installert Windows 8 på en ny PC idag. Det som er viktig er god nok hardware, nok diskplass, nok minne og god prosessor. Det er også en del tid å spare på et godt skjermkort hvis du bruker et editeringsprogram som utnytter skjermkortet. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 ...er det en versjon som er bedre enn en annen (windows 7, 8 ??) Den nyeste vil alltid være best...med unntak av Vista(arbeidsuhell) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå