Theo343 Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Har solgt en bil jeg leverte skiltene på for 9 måneder siden. Hvordan skriver man salgskontrakt når man ikke lenger har registreringsnummeret på bilen? Fører man chassisnummer? Hva med Eierskifteskjemaet? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Du vet vel hva registreringsnummeret var? Dersom bilen hadde fått nytt vognkort er du nødt til å fylle ut del 2 av vognkortet og bruke dette som salgsmelding. Dersom du ikke har dette må du møte opp ved en trafikkstasjon for å melde vognkort del 2 tapt, da finner de lett reg.nr 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 (endret) - Jeg har såklart vognkort del 1 og 2 med det gamle nummeret ja. Jeg har ikke fått nytt vognkort da den ikke er registrert på nytt ennå (bilen selges uten skilter og eu-godkjenning). På søk i NAFs kjøpskontrakt på det gamle nummeret dukker fortsatt min bil opp. Hva er da prosessen? 1. Salgskontrakt og betaling med overlevering av nøkler? 2. Eierskifteskjema fylles ut samtidig eller i etterkant av omregistrering? 3. Kjøper drar til Trafikkstasjon for å omregistrere bilen og skaffe midlertidig vognkort? - Det er nå over 6 (9) måneder siden skiltene ble levert inn. Hva må kjøper betale for å få skilter på den inkl. registrering? Hva er omregistreringsavgiften for en 98mod? Står at det må føres i kontrakten selv om kjøper skal betale det. Jeg har alltid levert biler i innbytte hos forhandler derfor er det første gang jeg tar prosessen selv. Endret 12. september 2014 av Theo343 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Bilen har fortsatt et registreringsnummer, dette endrer seg ikke selv om den ikke har skilter p.t. Eierskifteskjema er det samme som vognkort del 2, denne må benyttes, vanlig salgsmelding er IKKE godt nok. Omregistreringsavgiften finner du på toll.no 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 Takker. Da blir det NAF sin salgskontrakt samt Eierskifteskjema og det registreingsnummeret jeg har. Da skal det vel bli rett. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Husk at dette eierskifteskjemaet du prater om er vognkort del to, ikke noe annet. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Ok, når jeg kjøpte bilen av en bekjent var eierskifteskjemaet et eget skjema, men da bruker jeg vognkort del 2.Men det er fortsatt da slik: 1. Skriver kontrakt, får betalt, overleverer nøkler 2. eierskifteskjema / vognkort del 2 3. kjøper drar på trafikkstasjon og omregistrerer bilen Eller er det slik at nøkler ikke skal overleveres før kjøper har omregistrert bilen? Endret 12. september 2014 av Theo343 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Nøkler gir du vanligvis fra deg når du har fått pengene. Du trenger bare å levere del 2 på trafikkstasjon, vedkommende som kjøper bilen trenger ikke å betale omregistrering før han henter ut skiltene. Det er ALLTID selgers ansvar å levere del 2 av vognkortet, IKKE send det med kjøper! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. september 2014 Forfatter Del Skrevet 12. september 2014 Super, da sørger jeg for det. Takk for gode tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå