Gå til innhold

amd tbird 1,4

jooey

Anbefalte innlegg

asus A7A 266

Amd tbird 1,4

512mb SDram

tnt2 pro 64

Jeg har en følelse av at cpuen min blir så sinsykt varm... men jeg vet liksom ikke hva som er "Normal tempratur" på en tbird... Jeg kan ligge på 55 grader med null load, og kan komme opp mot 60 med load.

Hva burde tempraturen ligge på?

Hvor høyt må den før det er skadelig?

Ps: Jeg har en dritt coler master vifte..!=P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

farlig....kanskje ikke, men det minsker levetiden på cpu'en drastisk (fra ca 10år til kanskje 6-7år¨, men så lenge har man ikke en cpu uansett)

MEN maskinen kan bli ustabil med så varm cpu, det er vell det største problemet..

Lenke til kommentar

farlig....kanskje ikke, men det minsker levetiden på cpu'en drastisk (fra ca 10år til kanskje 6-7år¨, men så lenge har man ikke en cpu uansett)

MEN maskinen kan bli ustabil med så varm cpu, det er vell det største problemet..

Lenke til kommentar

1.4tbird er varm, slik er det bare, til han som sier at han har en kamerat med samme prosessor som kjører på litt over 30'c med luftkjøling... det må være feil.

Hadde en tbird 1.4 tidligere svakt overklokket, kjørte på 55-65'c med taisol cgk760 3-5 grader kaldere om jeg tok av sidedekselet.

Skal ikke være spesielt skadelig med disse temperaturene men husker stabilitetsproblemer om tempen steg over 65'c (selv ved standard hastighet).

Etter enkeltes mening så burde denne prosessoren ikke blitt utgitt nettop på grunn av varmeutviklingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...