Smedsrud Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Apples nye Mac-system, OS X «Yosemite», er mer enn bare et nytt lag maling.SNIKTITT: Slik blir den nye Mac-en din Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Venter i spenning på kommentarene om at UI ser ut som om det er laget for barn. Og lignende morsomme kommentarer *mine innlegg* Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg liker at man vil kunne sende vanlige SMS-er fra OS X, men vil dette være forbeholdt de som har en iPhone? Jeg har lagt min elsk på Telenors SMS+, men å få slippe denne vil gjøre det enklere å vurdere andre leverandører (jeg er f.eks. ikke imponert over at Telenor tar betalt for BankID på mobil). Lenke til kommentar
Niuroumian Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg håper det lille øyet i finder (var i snow leopard) kommer tilbake, slik at man kan se previews av bildene sine uten å måtte markere alle. :I Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Venter i spenning på kommentarene om at UI ser ut som om det er laget for barn. Og lignende morsomme kommentarer *mine innlegg* UIet ser ut som et barneopplegg. Der. nå trenger du ikke vente lenger. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 UI'et ser iallefall mye bedre ut enn det i Windows 8.x gjør (og Windows 9). Microsoft skulle aldri ha droppa Aero. 1 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg har ikke mac... ...så nei, slik blir ikke den nye macen min Lenke til kommentar
Geir Kristian Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Jeg håper det lille øyet i finder (var i snow leopard) kommer tilbake, slik at man kan se previews av bildene sine uten å måtte markere alle. :I Øyet finnes fremdeles, men er deaktivert som default. 1: Høyreklikk på bakgrunnen der øyet pleide å være 2: Velg "Customize toolbar" (eller tilsvarende for ditt språk) 3: Dra øye-ikonet opp i verktøylinjen Endret 12. september 2014 av Geir Kristian 3 Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 (endret) Tåpelig overskrift. NEI: Slik blir ikke MIN mac ! Og forresten : HÆ ? " Samtidig ligger selve grunnprinsippene i OS-et fortsatt fast, nesten som en isbre." Endret 12. september 2014 av sikotryne Lenke til kommentar
Thomas-fisk Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Gleder meg noe voldsomt! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Hmm, så greit ut dette. Lenke til kommentar
Brutal_Bob Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Rart ingen skriver om diktering på norsk som faktisk funker veldig bra i siste versjon nå, både i IOS 8 og Yosemite. Kan brukes i alle applikasjoner i stedet for tastatur. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 UI'et ser iallefall mye bedre ut enn det i Windows 8.x gjør (og Windows 9). Microsoft skulle aldri ha droppa Aero. Men se hva som skjedde med ytelsen når de gjorde det, ytelsen i win 8 er mye bedre. Derfor er jeg litt skeptisk til at de begynner med dette på mac. Lenke til kommentar
Niuroumian Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Jeg håper det lille øyet i finder (var i snow leopard) kommer tilbake, slik at man kan se previews av bildene sine uten å måtte markere alle. :I Øyet finnes fremdeles, men er deaktivert som default. 1: Høyreklikk på bakgrunnen der øyet pleide å være 2: Velg "Customize toolbar" (eller tilsvarende for ditt språk) Screen Shot 2014-09-12 at 11.18.35.png 3: Dra øye-ikonet opp i verktøylinjen Screen Shot 2014-09-12 at 11.18.48.png Tusen takk, du har gjort hverdagen min mye enklere! Jeg antok at det hadde blitt fjernet permanent i Mavericks og tenkte ikke engang på at det kunne være en setting. Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 QuickLook-øyet gjør vel bare akkurat det samme som det å trykke på mellomrom? Lenke til kommentar
FB.652858220 Skrevet 12. september 2014 Del Skrevet 12. september 2014 Yosemite minner meg om Biltema og alt annet enn kvalitet Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg håper det lille øyet i finder (var i snow leopard) kommer tilbake, slik at man kan se previews av bildene sine uten å måtte markere alle. :I Trodde det ikke var folk som faktisk trykket på denne knappen jeg? Er jo mye bedre og kjappere å bare bruke space... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 av allt ting, så må jeg si at hvis jeg kun kan maksimere til fullskjerm og ikke maksimere over en skjerm så blir jeg skuffet. Kunne faktisk ha tenkt meg å ha det valget enda. Er greit å kunne ha flere programmer oppe samtidig, jeg klarer å dra det til fullskjerm, men må jeg ha den "glidende overgangen" hver gang jeg vil ha ett program i fullskjerm, så tror jeg faktisk at jeg kommer til å bli gærn. Ellers gleder jeg meg til å sende sms fra mac'en. Lenke til kommentar
Niuroumian Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 Jeg håper det lille øyet i finder (var i snow leopard) kommer tilbake, slik at man kan se previews av bildene sine uten å måtte markere alle. :I Trodde det ikke var folk som faktisk trykket på denne knappen jeg? Er jo mye bedre og kjappere å bare bruke space... Selv etter 4 år som mac-bruker ante jeg ikke om denne funksjonen. Ops. 1 Lenke til kommentar
Option+A Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 av allt ting, så må jeg si at hvis jeg kun kan maksimere til fullskjerm og ikke maksimere over en skjerm så blir jeg skuffet. Kunne faktisk ha tenkt meg å ha det valget enda. Er greit å kunne ha flere programmer oppe samtidig, jeg klarer å dra det til fullskjerm, men må jeg ha den "glidende overgangen" hver gang jeg vil ha ett program i fullskjerm, så tror jeg faktisk at jeg kommer til å bli gærn. Ellers gleder jeg meg til å sende sms fra mac'en. Jeg var skeptisk til det samme, men fant ut at hvis du holder inne option/alt-knappen samtidig som du trykker på den grønne fullskjermknappen, så endrer den seg til den gamle maksimer-knappen 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå