Klinghoffer Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Heisann. Kjøpte meg en 15" Macbook Pro med retina for en måneds-tid siden, og har nå fått i oppgave på skolen å skrive om min egen PC. Sliter litt med å finne svar på noen av spørsmålene; 1. Hva heter hovedkortet i maskinen? 2. Hvor mange PCI-buser er det? 3. Hvor mange PCI ekspress-buser er det? Er også litt usikker på hvor mye integrert cache, og hvor mye L2 cache det er på maskinen. Har funnet noe, men er ikke helt sikker på hva det riktige svaret er. De som har Windows ble tipset om et program som gav dem ALL informasjonen som ble spurt etter, men finner ikke noe slikt til Mac. Oppgaven skal leveres i morgen (fredag) før 16, så hadde satt pris på hurtig svar! Må vise til kilde også, på hvor jeg fant informasjonen. Endret 11. september 2014 av Klinghoffer Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Du får nok et bedre svar ved å kontakte Apple direkte, men du finner noe teknisk data på Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/MacBook_Pro Uansett er det superteit å kjøpe Mac, da det er noe drit. (@windows4life) Litt sent å komme med det natta før..! Lenke til kommentar
Klinghoffer Skrevet 11. september 2014 Forfatter Del Skrevet 11. september 2014 Wikipedia blir ikke sett på som en veldig god kilde, så vet ikke helt hvor mye jeg vil benytte meg av dem. Har vært der og sett selvfølgelig Veldig fornøyd med Mac'en så langt, så kan ikke si meg helt enig i det.. Det er ikke en veldig stor og viktig oppgave, så om jeg ikke får svar på det er det ingen krise, men tenkte jeg like greit kunne høre her, just in case Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Gå til "Systeminfo" (søk etter det i spotlight), så systemrapport. Der vil du nok finne en del info. Lenke til kommentar
Klinghoffer Skrevet 11. september 2014 Forfatter Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Nice, det har jeg lett etter! Fant mye av den infoen de ville ha oss til å oppgi, men da for det meste av det jeg allerede har funnet. Fant ut at Mac'en min har 2x2,0 PCI-buser, men sliter med å finne ut av PCI-express. Sliter også med å finne ut hva slags hovedkort som er på maskinen? Gjennom ifixit.com har jeg funnet ut at den nøyaktige "tittelen" på pcen er : 2.0 GHz (DG, Late 2013) MBP Retina 15". Endret 11. september 2014 av Klinghoffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå