Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Japse-SUV vs US-SUV

p10

Anbefalte innlegg

Er på søken etter nye bilbekjentskaper. Vurderer for tiden en stor 4x4 i prisklassen opp mot 100 000,-. Skal brukes som familiefrakter/altmuligbil/campingvogndrager.

Har i utgangspunktet fundert på Pajero, LandCruiser eller Patrol da disse virker ganske driftssikre og ujålete. Eneste ankepunktet har vært at de virker å være undermotoriserte, noe som fører til høyt drivstofforbruk og miserable prestanda.

Har derfor begynt å fundere på om en pent brukt SUV fra USA kan være en like god invistering? I utgangspunktet er jeg skepisk til kvaliteten og drifssikkerheten.Et annet problem er at de fleste amerikanske SUVene krever C1, noe som gjør dem uaktuelle. Tahoe, Exploreren og annen Suburban kan jeg imidlertid kjøre med BE.

Noen som har tanker om hva som er det beste valget for økonomien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe en så billig SUV så må du være forberedt på en del reperasjoner. Dette er veldig dyrt om du ikke gjør det selv. Delene er relativt billige på både japse- og amerikanske SUVer. Skruingen er også ganske enkel, men det forutsetter at du har godt verktøy.

Har god erfaring med delekjøp fra Milner Offroad fra England. Mye billige og originale (OEM) deler, og mye tredjeparts deler av god kvalitet.

Jeg ville kjøpt japansk. Helst Toyota Land Cruiser. Finn en som er velholdt. Spiller ingen stor rolle hvor langt den har gått, så lenge vedlikeholdet er fulgt opp. Det er alt for mange Land Cruisere som har hatt et helt j***** liv og som ser ut deretter, og de bør du egentlig styre unna.

En diesel aldrende Chevrolet Tahoe eller bensin med relativt moderne gass-/LPG-anlegg bør kanskje også vurderes? Amerikansk SUV har litt mer "luksus" og komfort enn japsene, utrolig nok...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...