Gå til innhold

Hvilken PDA

andreas76

Anbefalte innlegg

Lurte på om dere hadde noen råd om PDAer nå for tiden. Det er så mange å velge mellom og stort sprang i pris. Ønsker en kraftig PDA med god skjerm, mulighet for WLAN tilkobling og Bluetooth, samt tilkoblingsmulighet for minne og ekstrautstyr (GPS) samtidig, da man sikkert (uten at jeg vet det) trenger ekstra minne for å lagre kart på samtidig som man har GPS modulen tilkoblet.

Har sett litt på Tungsten T3 og IPAQ 5450(?), som ser rimelig heftig ut, men det er jo litt forskjell i pris på dem, og forstår ikke alt de har av specs. Hav er f.eks MMC og SDIO for noe? Andre forkortelser jeg trenger å vite om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan dessverre ikke gi deg noen linker, men jeg vil gjerne gi deg min erfaring.

Du forteller her ingenting om hvor mye du vil bruke, eller hva du vil bruke den til, så dette blir ganske generellt.

Personlig elsker jeg Palm OS, hvilket palm's pda'er kjører på, og hvilket stort sett gir det du trenger av funksjoner, pluss at det er utvilket i C++ (Stort Pluss!!)

Jeg har selv en Palm Zire 71 som jeg absolutt elsker. Dersom det er en duppedings jeg elsker, er det denne. Tar den med meg uansett hvor jeg drar, har ca. 7 timer batterilevetid, og har digitalkamera. Denne bruker jeg til MP3-avspilling, til forelesninger, samt at jeg har hele mitt liv organisert i den. Du kan putte og se allslags dokumenter på den, og den er rimelig kjapp.

Nå har jeg faktisk akkurat lest War and Peace på denne, og jeg må si at det er mye mer deilig å lese på en slik palm med høy oppløsning og 65k farger enn i en bok. Auto-scrolling mens man leser er også deilig :)

I tillegg kommer spill, da, hvilket også er morsomt. Det er veldig mange morsomme spill til Palm OS. Sist, men ikke minst, liker jeg ikke Microsoft. Så jeg vil nok alltid holde meg til Palm, som er den gamle ørnen i industrien, hehe.

Og du har også rett; War. War never changes. The end of the world occurred pretty much as we predicted it...

/**Christoffer*/

Lenke til kommentar

Og nå som to Palmtilhenger har gitt seg til kjenne, så er det vel bare på sin plass at jeg som PocketPC-eier gir lyd fra meg... *grin*

Jeg har en HP iPaq 1915, som er den forrige modellen av den rimeligste PDA'en til HP.

Av fordelene med denne vil jeg trekke fram:

- God skjerm

- *liten*

- utvalget av spill (ganske stilig å kunne spille Age of Empire på en PDA... - og det fungerer faktisk)

- grensesnittet - jeg synes at det er greit med et grensesnitt jeg kjenner igjen. Det både føles og fungerer som Windows

- muligheten til å bruke den som MP3-spiller

Det som trekker ned er batterilevetiden, selv om den holder det gående i litt over tre timer når jeg spiller spill, så hadde det selvsagt ikke skadet med mer. Men den er kjapp å lade opp, så det er ikke noe stort problem.

Du må nesten finne ut hva du behøver av funksjoner - hva du skal bruke maskinen til.

Lenke til kommentar

heisan,

i tidligere dager så supporterte jeg ipaq's,

må si jeg digger dem, masse muligheter å dem er småsexy

men den loader os å programer treigt ( min egen mening )

jeg kjøpte en palm z sexy pda med kamera

loader os å programer raskere en ipaq'n, nesten like mange valgmuligheter også

kommer an på hva du har mest lyst på.

begge er lækker å se på ( mer eller mindre ) ta den du føler deg komfortabel med.

MR_T

Lenke til kommentar

Jeg kan bare anbefale at du sjekker ut hvor Palm selges hos deg. Zire 71 gir utrolig mye for pengene og er en deilig duppeditt som en virkelig faller lett for.

For å illustrere mitt poeng er jeg en student som flyttet inn med to andre studenter for 2 måneder siden. Da hadde en av oss en Zire 71. To uker senere talte husstanden vår 2 Zire 71. Og, til slutt, en uke etter dette, kjøpte jeg min Zire 71, og vi har nå hver vår...

Av tekniske produkter, tror jeg denne er hva jeg noensinne har vært mest fornøyd med.

Om du er i tvil, vær så snill og ikke velg en med Microsoft OS :)

Her er den testet av DinSide, og her kan du kjøpe den :)

Lenke til kommentar

Zire 71 er vanskelig å få tak i i Norge. Jeg kjøpte min i USA.

Uansett gir denne mye for pengene, du kan spille spill, mp3 filer, den har kamera, og med mitt 256 mb SD kort kan du ta med deg det meste av filer.

Helt enig med redlionien, denne lille palm-en er kjekk og grei, og anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...