Gå til innhold

Få penger til å "forsvinne"


Import321

Anbefalte innlegg

Ta dem ut kontant og si at du har kjøpt mat for dem?

 

Så du mener man kan tjene så masse penger man vil skattefritt så lenge man kjøper mat for dem?

 

Tror jeg må opplyse arbeidsgiver om dette så de ikke trekker skatt på lønnen min, sier bare at jeg kjøper mat for dem.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ta dem ut kontant og si at du har kjøpt mat for dem?

 

Så du mener man kan tjene så masse penger man vil skattefritt så lenge man kjøper mat for dem?

 

Tror jeg må opplyse arbeidsgiver om dette så de ikke trekker skatt på lønnen min, sier bare at jeg kjøper mat for dem.

 

Klart man kan, men ikke kjør dem innom banken på noe sted.

 

 

Forøvrig skal svarte penger investeres i eiendom, eller rettere sagt, man bruker de svarte pengene på håndverkere som arbeider svart når dem renoverer eiendommen din. Som du igjen selger med profitt, og vips! Så har du vasket penger med avkastning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ta dem ut kontant og si at du har kjøpt mat for dem?

 

Så du mener man kan tjene så masse penger man vil skattefritt så lenge man kjøper mat for dem?

 

Tror jeg må opplyse arbeidsgiver om dette så de ikke trekker skatt på lønnen min, sier bare at jeg kjøper mat for dem.

 

Klart man kan, men ikke kjør dem innom banken på noe sted.

 

 

Forøvrig skal svarte penger investeres i eiendom, eller rettere sagt, man bruker de svarte pengene på håndverkere som arbeider svart når dem renoverer eiendommen din. Som du igjen selger med profitt, og vips! Så har du vasket penger med avkastning.

 

 

Det er vel denne tenkte situasjonen vi snakker om og der sitter pengene allerede på konto.

Lenke til kommentar

Dette kommer jo an på hva målet er, om det er å redusere beskatning til et minimum, eller om man vil skjule verdiene fullstendig.

 

I første tilfelle vil en god løsning kunne være å investere i fast eiendom, ettersom dette er noe som utsettes for lavere formuebeskatning enn formue i form av penger. (Likningsverdien er kun 40-60% av reell verdi)

Lenke til kommentar

Problemet med å kjøpe fast eiendom er fortsatt bruken av svarte penger. Det er ikke akkurat bare å stille opp på et eiendomsmeglerkontor med en sort søppelsekk med kontanter og spørre om de har noen hus til salgs.... Meglere er pliktet ved lov å melde fra ved mistenkelige transaksjoner. Tror de også ville stusset litt dersom du spurte om de tok kort...

Endret av newman221
Lenke til kommentar

'Forsvinne' 'Hvitvasking' whatsoever blir vell vanskeligere og vanskeligere, men derav også enklere.

 

Jeg husker en ikke ukjent gjeng i fra mitt fødested (Ålesund) som drev en bar (som for den sakskyld eksisterer enda, men tror den har nye eiere) der dem helte øl ut i Brosundet for å hvitvaske narkopenger. Så alt går, bare ikke alt som er like gjennomtenkt.

 

For små summer, 50 - 150.000 i året er det mulig å dekke over normale utgifter med kontaktkjøp, som allerede nevnt. Skal du hvitvaske noe særlig mye mer enn 500.000 må du nok gjøre det via ett firma, noe som heller ikke er umulig. Typisk nok firma som selger tjenester er vell populært siden det er vanskelig og kontrolere oppdragsmengden og med litt planlegging kan du fint sende umistenksomme fakturaer typisk små fakturaer for små jobber og vaske dem på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

 

Jeg husker en ikke ukjent gjeng i fra mitt fødested (Ålesund) som drev en bar (som for den sakskyld eksisterer enda, men tror den har nye eiere) der dem helte øl ut i Brosundet for å hvitvaske narkopenger. Så alt går, bare ikke alt som er like gjennomtenkt.

 

...

 

Hvordan kunne tømming av drikkevarer i sjøen bidra til å vaske penger?

Det høres ut som en effektiv måte å kvitte seg med penger, men den eneste som tjener på det er vel bryggeriet?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

...

 

Jeg husker en ikke ukjent gjeng i fra mitt fødested (Ålesund) som drev en bar (som for den sakskyld eksisterer enda, men tror den har nye eiere) der dem helte øl ut i Brosundet for å hvitvaske narkopenger. Så alt går, bare ikke alt som er like gjennomtenkt.

 

...

 

Hvordan kunne tømming av drikkevarer i sjøen bidra til å vaske penger?

Det høres ut som en effektiv måte å kvitte seg med penger, men den eneste som tjener på det er vel bryggeriet?

Blir ført som solgt så klart.... men ser ikke helt at det var den beste metoden.

Lenke til kommentar

Man kjøper øl til full pris for narkopenger, tømmer den ut, bokfører den som solgt og betaler høye avgifter til staten?

Jeg er ikke ekspert, men fatter ikke hvordan man tjener på dette, kontra å faktisk selge ølen til gjester og få betalt av de som drikker den.

 

Man kjøper øl til innkjøpspris, destruerer den (tap lik innkjøpspris), og vasker narkopenger lik utsalgspris.

 

I dette tilfellet er det å tjene penger underordnet det å få de pengene man har inn i "legal" omsetning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det stemmer som Nasciboy sier, dem registrerte det som solgt på kassen.

 

Det fungerte dog ikke spesielt bra.

 

Det som var i dette tilfellet var at det var snakk om å føre penger illegale penger inn til noe som er dokumenterbart og derfor kan brukes til 'vanlige' ting. For å hvitvaske går noe av gevinsten bort i skatter og avgifter.

 

Dersom du er spent på å se hva hvitvaska penger er i stand til å gjøre, reis en tur til Miami, byen er bygd på hvitvaska kokainpenger.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Man har den fine metoden som fungerte i gamle dager ihvertfall. Bjerke Travbane. Der gikk ofte vinnerkuponger til 10-20% over gevinsten etter hva jeg hørte. Vant du 100K kunne den selges til en høyere sum. Opprinnelig vinner hadde et svart "problem" på 120'000kr, mens den yrkeskriminelle hadde vasket 100K.

 

Ikke sikker på om kuponger må registreres nå for tiden da...

Lenke til kommentar

Man har den fine metoden som fungerte i gamle dager ihvertfall. Bjerke Travbane. Der gikk ofte vinnerkuponger til 10-20% over gevinsten etter hva jeg hørte. Vant du 100K kunne den selges til en høyere sum. Opprinnelig vinner hadde et svart "problem" på 120'000kr, mens den yrkeskriminelle hadde vasket 100K.

 

Ikke sikker på om kuponger må registreres nå for tiden da...

 

Jeg hørte om at denne metoden var i bruk for fire-fem år siden.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...