fotonisse Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Nisse - hehe ( no offence ) Vi har en annen nisse også på forumet her som driver med kontrollere/raid/arrays/disker og ssd'er i hovedsak. None taken "Kjært barn" har mange navn vel, hehe Føles litt som en "nisse" når en kommer til ting en ikke helt mestrer av det mest elementære, men det hjelper nå litt hele tiden, takket være nissens gode hjelpere her på forumet, hehe Veldig fornøyd med hvor gode svar og hvor mye hjelp jeg har fått hittil her, så får jeg håpe jeg heller kan bidra litt på noen andre omeråder av forumet hvor kunnskapene er litt større. Der passer nok foto(nisse) litt bedre Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 13. september 2014 Forfatter Del Skrevet 13. september 2014 Jeg har jo omtrent samme opplegg med en 2012 Ford Focus bt audio system. Hos meg spør ikke telefonen om bilen kan aksessere kontaktene hver gang. Jeg har gitt den lov. Så det er litt pussig at du ikke kan svare "ikke spør igjen". Bilen min lagrer ikke komplett telefon contacts i sitt system etter at den stanses (tror jeg). Det er mulighet til å, parre mange telefoner med en enkelt bil. Det hentes vel kontakter ved at bilen forespør telefon om aksess til contacts over BT ved hver oppstart. Det er lite data (nummer og tekst) Tror det fungerer slik. Jg har også gitt bilen lov til dette, men likevel så spør både arb.bilen og privat bilen om jeg ønsker å overføre kontaktene hver eneste gang jeg starter bilen(e), eller avslutter en samtale. Jeg har svart nei på dette også i privatbilen (VW Golf 2014), men der spiller det ingen rolle at jeg har gjort det. Der har jeg også lagret favoritt kontaktene på audio anlegget den første gangen, og de blir husket selv om kontaktene ikke blir overført flere ganger. Ikke var det noe problem å bare oppdatere kontaktlista heller, selv om jeg hadde bytta navn på mobilen! Det synes jeg nesten var litt merkelig at var mulig, men så lenge det fungerer så er det helt greit Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. september 2014 Del Skrevet 13. september 2014 (endret) Det er/var mye aktivitet i foto delen av forumet her. Så det er bare å hive seg på. Vedr BT og pairing Bluetooth enheten din identifisert og parret på andre kriterier enn navnet du har gitt den(tror jeg). Når man slår inn en pin kode i pairing prosessen lagrer begge sider en kryptert nøkkel som er id disse to har overfor hverandre for en "trusted" par til par kommunikasjon. Det er fortsatt slik at en skal kunne være i standt til å gi ja/nei tillatelse for en innkommende blutooth request. Jeg tror ikke det blutooth navnet mqn gir selv til enheten tas med i krypteringen (men jeg kan ta feil). Men på en annen side har en jo sett at ved bytte av navn etter pairing får problemer med samspill de to imellom. Endret 13. september 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå