Slai Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Erfaring, vet hva de liker og ikke liker, tryggere på egen seksualitet, mindre spennende med forbudte ting, osv. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Erfaring, vet hva de liker og ikke liker, tryggere på egen seksualitet, mindre spennende med forbudte ting, osv. Poenget er at ingen av disse punktene forutsetter at man ligger mye rundt. Tvert imot vil jeg påstå at du blir mer erfaren, flinkere og tryggere sexuelt og finner mer ut om hva du liker gjennom en håndfull lengre forhold enn gjennom hundre "one night stands" eller fyllerunder. Samtidig så har jeg inntrykk av at mange av de aller løseste nettopp ikke er trygge på seg selv men velger sex som den letteste måten å få bekreftelse på. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Er mange som ikke ligger med mange fordi de ikke tør gjøre ting de har lyst til basert på hva andre folk kan syntes, noe som absolutt ikke er spesielt godt tegn på selvtillit. Og ekstremt mange er i forhold fordi "man skal være det" ikke fordi de har møtt en de virkelig vil dele livet sitt med. men bare fordi det er forventet at man skal ha kjæreste, og de liker ikke å være alene. None of which viser spesielt gode egenskaper, tenker jeg. Jeg ser ikke noe bedre grunnlag for påstanden din enn min, sånnsett. Det trenger jo heller ikke være onenight stands eller fyllerunder heller, det kan jo være flere forhold samtidig for eksempel. Endret 12. oktober 2014 av Slai Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Er mange som ikke ligger med mange fordi de ikke tør gjøre ting de har lyst til basert på hva andre folk kan syntes, noe som absolutt ikke er spesielt godt tegn på selvtillit. Og ekstremt mange er i forhold fordi "man skal være det" ikke fordi de har møtt en de virkelig vil dele livet sitt med. men bare fordi det er forventet at man skal ha kjæreste, og de liker ikke å være alene. None of which viser spesielt gode egenskaper, tenker jeg. Om mange er i forhold "for å være det" blir vanskelig for meg å si noe om. Jeg ser ikke noe bedre grunnlag for påstanden din enn min, sånnsett. Det trenger jo heller ikke være onenight stands eller fyllerunder heller, det kan jo være flere forhold samtidig for eksempel. Absolutt, men det trekker ikke akkurat opp for min del det heller. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Nei, jeg vet det ikke trekker opp for deg. Man har sine snodige hangups, og dette er jo ikke noe matnyttig å diskutere uansett. Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 vil påpeke at det er umulig å si med sikkerhet at en jente har lav/høy selvtillet osv. ut i fra antall partnere. tema er om antall partnere i seg selv er negativt. Lenke til kommentar
lisa2014 Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Ser de flest er negative til et høyt antall.. Men hva er et høyt antall innen sex partnere og hva er ikke ? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Knekkebrød; absolutt. Vi snakket vel mer om indikasjoner. Sånn for å ha ting rett. Høyt tall... Kommer jo an på hvor gammel du er. For ei/en på 16 er nok 20 et høyt tall, mens for ei/en på 32 er det jo ikke så høyt. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Kjæresten min har det som nevnes som et høyt tall. Vi ble sammen da hun var 22. Jeg har aldri spurt, og vil ikke vite, men jeg tipper i lende rundt det TS beskriver. Likte jeg det? Nei, egentlig ikke. Så gikk jeg litt i meg selv, og fant ut at 1. Jeg hadde vært med flere. 2. En ny annenhver måned er faktisk ikke avskrekkende mange. Det er naturlig at noen av disse var potensielle eller reelle forhold, og en del ONS/fling. Ja, jeg hadde kanskje helst sett av det var halvparten, men sånn er det ikke, og det er ikke noe som er en "dealbreaker". Det er ikke hverken utelukkende positivt eller negativt, det er en realitet, og det er en del av kvinnen jeg elsker. Sex er ikke et dårlig valg, men man bør jo utvise litt skjønn, og faktisk ha med seg hodet, og tenke litt på det store bildet. 1 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Hvorfor er det i det hele tatt et spørsmål? Det er jo revnende likegyldig. Når skulle dette vært et tema? Er som å sette en grense på hvor mange taco det er greit å spise eller hvor mange ganger man har nyst. Who the hell cares? Når skulle dette engang bli prat om? Det kan jo tenkes at du ville være interessert i hva slags person den du velger å tilbringe livet med er. Hvordan en person lever livet sitt sier ofte noe om denne personen, og jeg synes således ikke det er urimelig om noen skulle være interessert i å ha denne typen kunnskap omen eventuell kjæreste. At det å ha mye tilfeldig sex i seg selv ikke er noe vi bør dømme som galt medfører ikke at det ikke er noe vi kan prøve å motarbeide for våre barn. Takk! Endelig en som skjønte poenget mitt.. Men du sumerer det ganske greit opp her, som sagt jeg er ikke interessert å ha en kjæreste/kone som har ligget med over 40 stk. Det er greit man skal få lov til å ha ett sexliv men man trenger ikke bli helt nymfoman heller. Tydeligvis for imlekk så spiller dette ingen rolle hvilken person han/hun ender opp med enten personen har hatt sex med over 40stk eller over 100, mens jeg på den andre hånden syns ikke at en person burde ha vært for løs fordi som sagt.. Det sier jo litt om den personen. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Det kan bety mye da, man vet jo ikke dette før man kjenner personen godt uansett, og det gjør man jo forhåpentligvis før man gifter seg uansett. Kan være mange partnere fordi hun er usikker og søker bekreftelse, eller fordi hun er selvsikker og ikke er en nikkedukke for sosialt press. Jeg tenker det blir irrelevant siden jeg ikke ville giftet meg med en usikker jente uansett om det slo ut i mange partnere eller veldig få, da usikkerhet ikke er enormt høyt på lista mi over ting jeg ser etter. Er hun selvsikker og former selvbildet sitt fra interne verdier i stedet for eksterne er det positivt for meg uansett om det betyr hun hadde mange partnere eller få. Det jeg vil frem til er vel at det er personlighetstrekkene som er relevante, ikke nødvendigvis "symptomene". Så lenge jeg stoler på jenta, at hun er ærlig med seg selv og meg, driter jeg i om det var tretten fotballag for ti år siden eller hun bare dunket borti to stykker hele livet. If that makes sense? Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Fortid trenger ikke å ha kjempe stor betydning heller, da folk endrer seg hele tiden. Som med alt annet er det relativt. Får inntrykk av at alle som ikke liker at jenta har hatt flere partnere er sjalu og kanskje ikke har hatt like mange selv. Må være slitsomt å være så eiesyk. Det er bare sex liksom, og det har skjedd, ergo fortid. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Takk! Endelig en som skjønte poenget mitt.. Men du sumerer det ganske greit opp her, som sagt jeg er ikke interessert å ha en kjæreste/kone som har ligget med over 40 stk. Det er greit man skal få lov til å ha ett sexliv men man trenger ikke bli helt nymfoman heller. Tydeligvis for imlekk så spiller dette ingen rolle hvilken person han/hun ender opp med enten personen har hatt sex med over 40stk eller over 100, mens jeg på den andre hånden syns ikke at en person burde ha vært for løs fordi som sagt.. Det sier jo litt om den personen. Mitt oppmerksomhetbehov setter stor pris på at jeg blir nevnt slik ut av det blå. Dog, til neste gang så skulle jeg ønske meg at du a) siterte meg slik at jeg enklere kan se at min interesse er nødvendig, b) gir litt mer sammenheng for hvorfor navnet mitt dukker opp, og c) representerte mitt syn på en korrekt måte, noe du dessverre ikke er i nærheten av å gjøre her. Dersom du ønsker min oppfatning (det kan virke sånn) så spør gjerne. Jeg liker tross alt å diskutere ting her på forumet Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Ærlig talt så spiller det liten til ingen rolle. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Ærlig talt så spiller det liten til ingen rolle. Det ble diskutert i kameratgjengen på fest forrige helg, erfaringer med folk som har pult over 50 stk som regel ikke er noe å satse på fordi når vedkommende har vært på så mange ossen skal den personen plutselig bare forholde seg til EN/deg? Det er jo personer som liker å knulle rundt. Som regel gikk det 1. år så går det te helvette, men nå sier jeg ikke alle er sånn da. Finnes sikkert noen unntak. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ærlig talt så spiller det liten til ingen rolle. Det ble diskutert i kameratgjengen på fest forrige helg, erfaringer med folk som har pult over 50 stk som regel ikke er noe å satse på fordi når vedkommende har vært på så mange ossen skal den personen plutselig bare forholde seg til EN/deg? Det er jo personer som liker å knulle rundt. Som regel gikk det 1. år så går det te helvette, men nå sier jeg ikke alle er sånn da. Finnes sikkert noen unntak. Det er min erfaring også. De som har hatt mange klarer som regel ikke å forholde seg til en person. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ærlig talt så spiller det liten til ingen rolle. Det ble diskutert i kameratgjengen på fest forrige helg, erfaringer med folk som har pult over 50 stk som regel ikke er noe å satse på fordi når vedkommende har vært på så mange ossen skal den personen plutselig bare forholde seg til EN/deg? Det er jo personer som liker å knulle rundt. Som regel gikk det 1. år så går det te helvette, men nå sier jeg ikke alle er sånn da. Finnes sikkert noen unntak. Det er min erfaring også. De som har hatt mange klarer som regel ikke å forholde seg til en person. Kanskje det sier mer om partneren som denne 'løse' personen forholder seg til? At den partneren rett og slett ikke er bra nok, og at personen (som i enkeltes øyne her er 'løs') har lettere for å gå for fristelsen "gresset er grønnere"? Er det altså feil å finne seg en ny partner fordi eventuell nåværende partner ikke har høy nok sosial status og autoritet som pirrer? Why settle for less? Livet er for kort til å være lojal bare fordi. Hvorfor skal man være i et forhold som ikke er spennende eller bra nok. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Da avslutter man det før man hopper videre. Det er kanskje utroskap de tenker på mer enn noe annet. Jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Da avslutter man det før man hopper videre. Det er kanskje utroskap de tenker på mer enn noe annet. Jeg vet ikke. Kanskje det ikke er alle som tåler det? Det å bli dumpet? Kanskje det er det som de er redd for? I tillegg til det å bli bedratt, altså utroskapen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg