Gå til innhold

Samsung rakker allerede ned på Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke veldig morsomme etter min mening. Litt småhumring ble det innimellom, men mest kleint.

 

Av en 40 sekunders reklame viser man kun 2 sekunder med sitt eget produkt? Ikke en veldig effektiv reklame, og det viser hvor mye de frykter Apples produkter. Det viktigste de prøver å få fram er at folk for guds skyld ikke må kjøpe epleprodukter.

Lenke til kommentar

Dette er vel mer "fanservice" enn det er reklame, disse videoene kan umulig tiltrekke seg flere kunder, men er naturligvis til stor underholdning for eksisterende brukere, spesielt de med et skråblikk til Apple.

 

Flere av videoene ser jo ikke ut til å promotere Samsung sitt eget produkt på noen fornuftig måte, den med hakkete stream sier vel egentlig null og niks? Den som retter seg mot større skjerm på iPhone er vel nesten større promotering for at "Hey, nå har også iPhone endelig fått større skjerm, så nå kan du vurdere den neste gang du skal kjøpe en stor telefon itillegg til våre modeller".

 

Litt morsomt hvordan de også kritiserer aspekter ved telefonen de rett og slett ikke vet noe om, sånn som ladetiden? Samsung aner jo ingenting om hvorvidt en iPhone 6 vil lades fra 0 til 100% raskere eller tregere enn Samsung Galaxy Note 4 så dette er jo temmelig absurd markedsføring.

 

 

 

Men artige stønt er det jo, ikke at jeg er noen videre fan av denne formen for "markedsføring", fokus på eget produkt mener jeg at hører mye mer hjemme. Som "fanservice" for eksisterende kunder som liker Samsung, og som gjerne misliker Apple så er det sikkert knall, men da er det jo temmelig dårlig reklame og det å eventuelt gjøre "narr" av potensielle nye kunder har vel aldri vært noe stort sjakktrekk opp igjennom årene.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel mer "fanservice" enn det er reklame, disse videoene kan umulig tiltrekke seg flere kunder, men er naturligvis til stor underholdning for eksisterende brukere, spesielt de med et skråblikk til Apple.

 

Flere av videoene ser jo ikke ut til å promotere Samsung sitt eget produkt på noen fornuftig måte, den med hakkete stream sier vel egentlig null og niks? Den som retter seg mot større skjerm på iPhone er vel nesten større promotering for at "Hey, nå har også iPhone endelig fått større skjerm, så nå kan du vurdere den neste gang du skal kjøpe en stor telefon itillegg til våre modeller".

 

Litt morsomt hvordan de også kritiserer aspekter ved telefonen de rett og slett ikke vet noe om, sånn som ladetiden? Samsung aner jo ingenting om hvorvidt en iPhone 6 vil lades fra 0 til 100% raskere eller tregere enn Samsung Galaxy Note 4 så dette er jo temmelig absurd markedsføring.

 

 

 

Men artige stønt er det jo, ikke at jeg er noen videre fan av denne formen for "markedsføring", fokus på eget produkt mener jeg at hører mye mer hjemme. Som "fanservice" for eksisterende kunder som liker Samsung, og som gjerne misliker Apple så er det sikkert knall, men da er det jo temmelig dårlig reklame og det å eventuelt gjøre "narr" av potensielle nye kunder har vel aldri vært noe stort sjakktrekk opp igjennom årene.

 

Du tolker dette i overkant høytidelig kanskje? De har kun snekra sammen noen videoer for å gjøre litt narr av bl.a. den hakkete streamen til Apple. Regner med du skjønte såpass? Og så var det jo endel andre ting å gjøre narr av i samme slengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde det var pga jeg ikke har oppdatert iPaden min at streaminga av keynote'en floppa. Jeg må innrømme det var rimelig ironisk i bakhodet mitt med "It just works" når safari krasjet 6 ganger i løpet av en halvtime, mens jeg streamet ned hvor fantastisk Apple er. Jeg var spent på om Apple skulle komme med noe som kunne få meg tilbake igjen etter iPhone 4. Dessverre er nok iPhone 4 sist gang Apple var relevant i telefonverdenen, og det ser ikke ut som det kommer til å forandre seg med det første. Klokka ser jeg imidlertid litt potensial i, men det kommer veldig veldig ann på batteritiden..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er vel mer "fanservice" enn det er reklame, disse videoene kan umulig tiltrekke seg flere kunder, men er naturligvis til stor underholdning for eksisterende brukere, spesielt de med et skråblikk til Apple.

 

Flere av videoene ser jo ikke ut til å promotere Samsung sitt eget produkt på noen fornuftig måte, den med hakkete stream sier vel egentlig null og niks? Den som retter seg mot større skjerm på iPhone er vel nesten større promotering for at "Hey, nå har også iPhone endelig fått større skjerm, så nå kan du vurdere den neste gang du skal kjøpe en stor telefon itillegg til våre modeller".

 

Litt morsomt hvordan de også kritiserer aspekter ved telefonen de rett og slett ikke vet noe om, sånn som ladetiden? Samsung aner jo ingenting om hvorvidt en iPhone 6 vil lades fra 0 til 100% raskere eller tregere enn Samsung Galaxy Note 4 så dette er jo temmelig absurd markedsføring.

 

 

 

Men artige stønt er det jo, ikke at jeg er noen videre fan av denne formen for "markedsføring", fokus på eget produkt mener jeg at hører mye mer hjemme. Som "fanservice" for eksisterende kunder som liker Samsung, og som gjerne misliker Apple så er det sikkert knall, men da er det jo temmelig dårlig reklame og det å eventuelt gjøre "narr" av potensielle nye kunder har vel aldri vært noe stort sjakktrekk opp igjennom årene.

Du tolker dette i overkant høytidelig kanskje? De har kun snekra sammen noen videoer for å gjøre litt narr av bl.a. den hakkete streamen til Apple. Regner med du skjønte såpass? Og så var det jo endel andre ting å gjøre narr av i samme slengen.

 

 

 

Så med andre ord; det er en ren fanservice?

Lenke til kommentar

 

Dette er vel mer "fanservice" enn det er reklame, disse videoene kan umulig tiltrekke seg flere kunder, men er naturligvis til stor underholdning for eksisterende brukere, spesielt de med et skråblikk til Apple.

 

Flere av videoene ser jo ikke ut til å promotere Samsung sitt eget produkt på noen fornuftig måte, den med hakkete stream sier vel egentlig null og niks? Den som retter seg mot større skjerm på iPhone er vel nesten større promotering for at "Hey, nå har også iPhone endelig fått større skjerm, så nå kan du vurdere den neste gang du skal kjøpe en stor telefon itillegg til våre modeller".

 

Litt morsomt hvordan de også kritiserer aspekter ved telefonen de rett og slett ikke vet noe om, sånn som ladetiden? Samsung aner jo ingenting om hvorvidt en iPhone 6 vil lades fra 0 til 100% raskere eller tregere enn Samsung Galaxy Note 4 så dette er jo temmelig absurd markedsføring.

 

 

 

Men artige stønt er det jo, ikke at jeg er noen videre fan av denne formen for "markedsføring", fokus på eget produkt mener jeg at hører mye mer hjemme. Som "fanservice" for eksisterende kunder som liker Samsung, og som gjerne misliker Apple så er det sikkert knall, men da er det jo temmelig dårlig reklame og det å eventuelt gjøre "narr" av potensielle nye kunder har vel aldri vært noe stort sjakktrekk opp igjennom årene.

Du tolker dette i overkant høytidelig kanskje? De har kun snekra sammen noen videoer for å gjøre litt narr av bl.a. den hakkete streamen til Apple. Regner med du skjønte såpass? Og så var det jo endel andre ting å gjøre narr av i samme slengen.

 

 

Enkelte tar det personlig når noen kødder med eplet. Gjett hvem?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit at selskapene gjør litt narr av hverandre. Om nå Apple hauser opp noe middelmådig, eller flopper en stream som kun virker på deres produkter når de skal lansere nye produkter under slagorder "it just works", så får det bare tåles.

 

Men det må være relatert til noe eksakt, noe man "kan ta dem på", om man skal gjøre noe slikt. Med et lite glimt i øyet.

 

Balansegangen blir da hårfin så klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er vel mer "fanservice" enn det er reklame, disse videoene kan umulig tiltrekke seg flere kunder, men er naturligvis til stor underholdning for eksisterende brukere, spesielt de med et skråblikk til Apple.

 

Flere av videoene ser jo ikke ut til å promotere Samsung sitt eget produkt på noen fornuftig måte, den med hakkete stream sier vel egentlig null og niks? Den som retter seg mot større skjerm på iPhone er vel nesten større promotering for at "Hey, nå har også iPhone endelig fått større skjerm, så nå kan du vurdere den neste gang du skal kjøpe en stor telefon itillegg til våre modeller".

 

Litt morsomt hvordan de også kritiserer aspekter ved telefonen de rett og slett ikke vet noe om, sånn som ladetiden? Samsung aner jo ingenting om hvorvidt en iPhone 6 vil lades fra 0 til 100% raskere eller tregere enn Samsung Galaxy Note 4 så dette er jo temmelig absurd markedsføring.

 

 

 

Men artige stønt er det jo, ikke at jeg er noen videre fan av denne formen for "markedsføring", fokus på eget produkt mener jeg at hører mye mer hjemme. Som "fanservice" for eksisterende kunder som liker Samsung, og som gjerne misliker Apple så er det sikkert knall, men da er det jo temmelig dårlig reklame og det å eventuelt gjøre "narr" av potensielle nye kunder har vel aldri vært noe stort sjakktrekk opp igjennom årene.

Du tolker dette i overkant høytidelig kanskje? De har kun snekra sammen noen videoer for å gjøre litt narr av bl.a. den hakkete streamen til Apple. Regner med du skjønte såpass? Og så var det jo endel andre ting å gjøre narr av i samme slengen.

 

Så med andre ord; det er en ren fanservice?

Det er hvert fall ikke seriøs reklame for Note 4. Er ikke så kjent med begrepet fanservice, men det er vel ganske dekkende ja.

Lenke til kommentar

Dette er vel mer "fanservice" enn det er reklame, disse videoene kan umulig tiltrekke seg flere kunder, men er naturligvis til stor underholdning for eksisterende brukere, spesielt de med et skråblikk til Apple.

 

Flere av videoene ser jo ikke ut til å promotere Samsung sitt eget produkt på noen fornuftig måte, den med hakkete stream sier vel egentlig null og niks? Den som retter seg mot større skjerm på iPhone er vel nesten større promotering for at "Hey, nå har også iPhone endelig fått større skjerm, så nå kan du vurdere den neste gang du skal kjøpe en stor telefon itillegg til våre modeller".

 

Litt morsomt hvordan de også kritiserer aspekter ved telefonen de rett og slett ikke vet noe om, sånn som ladetiden? Samsung aner jo ingenting om hvorvidt en iPhone 6 vil lades fra 0 til 100% raskere eller tregere enn Samsung Galaxy Note 4 så dette er jo temmelig absurd markedsføring.

 

 

 

Men artige stønt er det jo, ikke at jeg er noen videre fan av denne formen for "markedsføring", fokus på eget produkt mener jeg at hører mye mer hjemme. Som "fanservice" for eksisterende kunder som liker Samsung, og som gjerne misliker Apple så er det sikkert knall, men da er det jo temmelig dårlig reklame og det å eventuelt gjøre "narr" av potensielle nye kunder har vel aldri vært noe stort sjakktrekk opp igjennom årene.

 

Er ikke dette det mange kaller å "synke lavt"?

Ingen av dere, som har sett disse reklamene Apple har laget tidligere?

https://www.youtube.com/watch?v=DZSBWbnmGrE

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...