Adacus Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 (endret) Hei Har nylig flyttet inn på en hybel hvor rommene er tett i tett. Funker dårlig å bruke høyttaler på rommet mtp. de andre, og orker ikke bruke øretelefoner/in-ear over lengre tid. Er derfor på utkikk etter et par lukkede hodetelefoner som omslutter ørene. Kommer til å bruke de på skolen, et par ganger under bussturer/flyturer (ikke mange gangene i løpet av et år) og på rommet. Det blir primært til musikk på skolen og musikk/film/TV-streaming på rommet. Hører hovedsakelig på indie-rock (egentlig det meste innen rock, alt for mange sjangere), litt reggae og litt rap. Det er en fordel om de er sammenleggbare ettersom jeg tenker å ha de med rundt, men ikke en nødvendighet. Vil helst at det ikke skal se massivt ut på hodet, og at det er litt nøytralt eller stilrent så det ikke ser ut som jeg kommer rett fra et studio når jeg sitter på skolen/bussen. Betaler gjerne ekstra for design om det har bra byggkvalitet/kommer til å vare lenge og har bra lyd. Foretrekker at pads/"telefoner" er litt ovale eller rektangulære (altså formet etter et vanlig øre) og ikke er unødvendig store (for eksempel like brede som de er høye). Når det begynner å ligne på for eksempel DT 770 pro synes jeg det blir litt for stort/ser ut som studio-hodetelefoner. Har gjort et lite "bomkjøp" med Sennheiser Momentum, og har følgende å si om det: Minus: litt for små pads for ørene mine, virket nesten som det var on-ear og ikke over-ear (det var over-ear til 2,1k, så det er sagt). Virker som det er lett å begynne å svette i de pga. de så vidt er for små. kanskje litt lite bass. Jeg har ikke peiling på denslags, men synes mange av sangene hadde mer bass selv når jeg spilte de på pc'en. Utenom bassen likte jeg det utrolig godt Pluss: Veldig bra lyd Liker hvordan de ser ut Bra lufting over hodet pga. hodebøylen 2 års garanti Hadde beholdt de om de hadde vært litt større Ellers har jeg titta på følgende (helt forskjellige prisklasser, men liker de uten å vite hvordan lyden er ennå): - Bowers & Wilkins P7 - liker designet + sammenleggbare og med case/taske - Sony MDR-1R - nøytralt design, men ikke sammenleggbare - ADL H118 - sammenleggbare, litt rar utforming - ath m50/m50x - sammenleggbare - og ser ikke for store ut Tenker at det er en engangskostnad, og at det er greit å legge litt penger i det for at det skal vare et par år. Strekker meg maksimalt til noe i prisklassen til B&W P7 (~3000 kr), men om det er noe som varer like lenge eller lenger, og med bra lyd, til en billigere penge går jeg heller for det. Har tenkt å dra innom noen lydbutikker snart, og hadde vært greit med tips til forskjellige hodetelefoner jeg kunne ha testet ut Endret 11. september 2014 av Adacus Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Du har gjort såpass god research at du neppe trenger flere alternativer. Alle du har plukket ut er bra på sin måte. Test gjerne de du har plukket ut og se hva du liker. Personlig kunne jeg tenkt meg P7 og H118. 2 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. september 2014 Del Skrevet 15. september 2014 (endret) Prøv NAD Viso HP50. Endret 15. september 2014 av Sentenza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå