Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Leietaker har ikke betalt

TheyStoleMyName

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi får leien ca. 3 -5 dager forsinket hver gang.. Så vi tenkte å sende med renter.. Tenker akkurat som du sier; at det vil skape en "signaleffekt/varseleffekt", slik at til neste gang vil de heller betale med engang det er forfall. Så det er ikke penger det egentlig er snakk om, men heller å varsle dem litt og bruke riktige satser som står innenfor loven.

Tusen takk til dere for hjelpen :-D

Lenke til kommentar

Dette har ingenting med jussen å gjere, men dersom dette er eit stadig tilbakevendande problem så kan det være hensiktsmessig å gjere nokre mindre endringar for betalingsdatoen av husleiga.

Om dere endrer betalingsdatoen til leigetakers lønningsdag så burde det være uproblematisk å få satt opp eit autotrekk.

Det kan forsåvdit også være at leigetaker har satt opp eit autotrekk men at det ikkje alltid er dekning på kontoen og at det er dette som gjer at leigetaker ikkje oppdager at leiga er ubetalt fyrst 3-11 dagar seinare.

Lenke til kommentar

Har selv leietager som rett som det er tar seg friheter og betaler husleien for sent. Nå sender jeg varsel om utkastelse umiddelbart når husleien uteblir og belaster leietager også med forsinkelsesrenter.

Dessverre så har jeg ikke gjort hjemmeleksen godt nok når jeg har skaffet leietager. Når kontrakten går ut skal vedkommende kastes på dør og jeg skal skaffe en leietager som ikke lever fra lønning til lønning.

Lenke til kommentar

Dessverre så har jeg ikke gjort hjemmeleksen godt nok når jeg har skaffet leietager. Når kontrakten går ut skal vedkommende kastes på dør og jeg skal skaffe en leietager som ikke lever fra lønning til lønning.

Er det et så stort problem at en leietager betaler noen dager for sent at du ønsker å drastisk redusere mulige leietagere altså? - Det er tross alt mange ting somer mye viktigere når det gjelder en leietager slik jeg ser det? - Er det ikke bedre å snakke med leietaker, finne ut hvorfor husleien kommer for sent, og så gjøre en justering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...