lokosjoko Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Trenger litt hjelp her. Vi har et lite lokalnett her i huset, som tidligere var koblet til nettet gjennom en router. Denne har 4 utganger, som er koblet til to switcher og videre til PC'er. Nå kommer internett inn litt anderledes, nemlig inn i en av switchene (selvfølgelig via en NGT ruter). PC'ene koblet rett på denne swichen er på nett og lokalnett uten problemer. Problemet kommer for PC'ene på andre siden av routeren. Dersom jeg koblet switchen(med internett) mot LAN portene virket ingenting.. Nå har jeg koblet switchen med internett mot WAN porten og sagt at den skal få dynamisk IP og internett virker. Men nå er lokalnettverket "delt" i to uten å ha kontakt med hverandre. Er det noen som har en idé om hvordan løse problemet vårt? Jeg kan lage en tegning hvis noe er uklart.. - Lars Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Er det noen som har en idé om hvordan løse problemet vårt? Jeg kan lage en tegning hvis noe er uklart.. Skru av DHCP-serveren i gamlerouteren, denne vil jo selvsagt sette seg selv som gateway og dermed fungerer ikke dette selv om du kobler kun via switchen. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 kan det ha noe med at du må ha tvistet/utvistet kabel inn i switch-delen av routeren for at det skal virke? Lenke til kommentar
lokosjoko Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Prøvde å skru av DHCP, men det ble ikke bedre.. Prøvde med kabelen ut både på WAN og LAN. Jeg har kryssede kabler mellom alle swicher/reouter. Det var jo kontakt mellom dem tidligere.. ??? Lenke til kommentar
lokosjoko Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Fikset det! Sånn at alle skal få vite det, så var løsningen: - Skru av DHCP - Oppdatere brannmurprog - Restart...... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå